z20let temperatura silnika
Moderator: Sebu$
z20let temperatura silnika
Witam.
Borykam się z bardzo goracym silnikiem.
Termostat jest ori, czujnik wentylatora w chłodnicy 97/92*C(stare rozwiazanie bez żadnych modułów, czujnik załącza przekaźnik wentylatora), chłodnica najwieksza, jaką da się zamontować do corsy B.
Podczas jazdy wszystko ok, temperatura utrzymuje się równo 92*C, ale wystarczy dosłownie chwila(5 minut) w korku i już startuje wentylator.
Wentylator daje radę, jest z audi A6, tu nie narzekam.
Narzekam jednak na częstość jego włączania, ciężko się pościgać, bo wentylator zabiera ze 30KM
Czy zmienić czujnik w chłodnicy na 102*C?
Może jakieś dodatkowe wloty na masce zrobić?
Dwubiegowy wentylator mi sie nie zmieści....
Co radzicie?
Borykam się z bardzo goracym silnikiem.
Termostat jest ori, czujnik wentylatora w chłodnicy 97/92*C(stare rozwiazanie bez żadnych modułów, czujnik załącza przekaźnik wentylatora), chłodnica najwieksza, jaką da się zamontować do corsy B.
Podczas jazdy wszystko ok, temperatura utrzymuje się równo 92*C, ale wystarczy dosłownie chwila(5 minut) w korku i już startuje wentylator.
Wentylator daje radę, jest z audi A6, tu nie narzekam.
Narzekam jednak na częstość jego włączania, ciężko się pościgać, bo wentylator zabiera ze 30KM
Czy zmienić czujnik w chłodnicy na 102*C?
Może jakieś dodatkowe wloty na masce zrobić?
Dwubiegowy wentylator mi sie nie zmieści....
Co radzicie?
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1982
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Myślę ze nic nie zrobisz.mi w dieselu tez temp dochodzi do 100*C.tak to juz jest w dobre upalne dni.ale możesz zamontować większy icek i nie będzie ta puchl
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Poczytaj o wysoko temperaturowych plynach temp.wrzenia jak się nie mylę to 120oC
I wtedy zmienic czujnik na 102oC
Może pomoże, jak przypomne sobie nazwe płynu dam znać
I wtedy zmienic czujnik na 102oC
Może pomoże, jak przypomne sobie nazwe płynu dam znać
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Zalany mam koncentrat shella(rozrobiony), więc 102 stopnie powinien spoko wytrzymać.
Z ubytkiem mocy najprędzej ma wiele wspólnego alternator, mam 100A, a wentylator pali bezpieczniki 50A, musiałem założyć 60A.
Podejrzewam, że tu jest pies pogrzebany.
Z ubytkiem mocy najprędzej ma wiele wspólnego alternator, mam 100A, a wentylator pali bezpieczniki 50A, musiałem założyć 60A.
Podejrzewam, że tu jest pies pogrzebany.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2016, 14:16 przez ja37, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dorobić możesz II a raczej I bieg za pomocą rezystora. Włącznik do chłodnicy 2-biegowy dać. Zyskasz tyle że wentylator z Audi nie będzie furkotał non stop jak dronja37 pisze:Witam.
(...)
Dwubiegowy wentylator mi sie nie zmieści....
Co radzicie?
Janusz
A mogę poprosić rysunek, jak to zrealizować?
Inaczej sprawa wygląda tak.
Widzę, że temperatura rośnie, ma na przykład 93*C(według zegara na liczniku), włączam wentylator(dorobiłem sobie włacznik ręczny).
Temperatura dalej rośnie w zastraszającym tempie mimo, że właczyłem chłodzenie.
teraz mogę wyłączyć "ręczny" włącznik i wentylator dalej działa, czyli załapał czujnik w chłodnicy.
I 5 minut czekania, aż stanie.
Czyli do ścigania mam niecałe 3 minuty , żeby wystartować ;
Inaczej sprawa wygląda tak.
Widzę, że temperatura rośnie, ma na przykład 93*C(według zegara na liczniku), włączam wentylator(dorobiłem sobie włacznik ręczny).
Temperatura dalej rośnie w zastraszającym tempie mimo, że właczyłem chłodzenie.
teraz mogę wyłączyć "ręczny" włącznik i wentylator dalej działa, czyli załapał czujnik w chłodnicy.
I 5 minut czekania, aż stanie.
Czyli do ścigania mam niecałe 3 minuty , żeby wystartować ;
A nie popsuję zimniejszym termostatem silnika? Turbiny?
Spalanie nie jest ważne, jakby było ważne, to bym gaz założył, to ma po prostu bezawaryjnie za**dalać
Pojemność układu chłodzenia to prawie 6,5 litra, więcej nie da się w tym aucie.
Chłodnica jest nowa więc zasyfienie czy kamień odpada.
Zastanawiam się też, czy nie założyć osobnej chłodnicy oleju, jak to było w starszych autach, bo może w tym rozwiązaniu olej mi podgrzewa płyn?
Spalanie nie jest ważne, jakby było ważne, to bym gaz założył, to ma po prostu bezawaryjnie za**dalać
Pojemność układu chłodzenia to prawie 6,5 litra, więcej nie da się w tym aucie.
Chłodnica jest nowa więc zasyfienie czy kamień odpada.
Zastanawiam się też, czy nie założyć osobnej chłodnicy oleju, jak to było w starszych autach, bo może w tym rozwiązaniu olej mi podgrzewa płyn?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Z termostatem możesz na razie zaczekać (pomyśl o biegach wentylatora). Myślałem nie o pojemności układu chłodzenia (total) ale o samej pojemności chłodnicy (a więc też ile ciepła jest w stanie oddawać w jednostce czasu). Im większa chłodnica tym szybciej odda ciepło. Ale tutaj nie masz pola do manewru bo masz tyle miejsca pod maską ile masz.ja37 pisze:A nie popsuję zimniejszym termostatem silnika? Turbiny?
Spalanie nie jest ważne, jakby było ważne, to bym gaz założył, to ma po prostu bezawaryjnie za**dalać
Pojemność układu chłodzenia to prawie 6,5 litra, więcej nie da się w tym aucie.
Chłodnica jest nowa więc zasyfienie czy kamień odpada.
Zastanawiam się też, czy nie założyć osobnej chłodnicy oleju, jak to było w starszych autach, bo może w tym rozwiązaniu olej mi podgrzewa płyn?
Z podgrzewaniem płynu przez olej - w pewnym sensie tak, bo temp płynu musi się stabilizować na maks 100oC (w porywach 110). Olej wytrzymuje (i dostaje) więcej stopni niż płyn, więc gorąca chłodnica cieczy to dla oleju silnikowego i tak lekkie warunki...
Janusz
- doktor
- Mieszkaniec
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
- Imię: Sebek
- Lokalizacja: Rotterdam
- Auto: Astra H OPC 'Burg
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: z20leh
no wlasnie nie dluzej sie bedzie nagrzewala... ale cieplo odda wolniejJanus pisze:Im większa chłodnica tym szybciej odda ciepło
co do temperatur z20let to niestety juz tak ma ze lubi sie zagrzac zwlaszcza po modach w upalne dni
jak masz FMIC to skutecznie zaslania przeplyw poiwetrza
duza chlodnica to tez nie jest w sumie najlepsze rozwiazanie.. bo co odda szybciej temperature?
garnek wrzątku czy szklanka ?
za duza chlodnica to tez zle jesli auto nie jest w ruchu, duza chlodnica bedzie dluzej sie po prostu nagrzewac ale wolniej odda energie niz ciensza
a jak stojisz w korku, miescie na swiatlach gdzie obroty silnika sa male i pompa wody nie daje dobrego przeplywu efekt masz jaki masz...
producent tak podliczyl uklad zeby by jak najwydajniejszy w kazdych warunkach:)
pomijam jakies przypadki gdzie auto jest katowane po torze i ma wydajne chlodzenie to duzo wieksza chlodnica ma sens:)
ale taka o grubosci 4cm do leta jest optymalna i bodajrze cos takiego z fabryki wychodzilo... 38-40mm
zrob sobie test nawet pod domem ze jak zagrzejesz auto, wlaczy sie wentylator, wcisnij gaz na 2 tys obrotow i zobaczysz ze szybciej sie zchlodzi
przerabialem ten temat w bylej bertonie z20let
termostaty 82*, wieksze chlodnice, nowa pompa, lepsze plyny - bez zmian, jedynie jak powiedzialem wyzej auto dluzej dochodzio do temperatury roboczej, a problem pojawil sie po tym jak na przod wlecial duzy FMIC
w trasie jak cie moge to sie schladzalo, ale miasto... wentylatory co chwile:)
bardzo dobry plyn to polecam evans ktory nie ma w skladzie wody ma duzo duzo wieksza temp wrzenia a jak wrzy nie wytwarza cisnienia bo nie zmienia swojej objetosci nie puchna weze wiec ryzyko ich pekniecia "zerowe"
niestety koszta plynu sa ogromne bo ok 1000 zł z specjalna plukanka zeby sie pozbyc wody z ukladu.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2016, 00:30 przez doktor, łącznie zmieniany 5 razy.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
temp nie spada po włączeniu ręcznym wiatraka bo termostat się jeszcze nie otworzył i nie puścił na chłodnicę.
Masz za małą różnicę temp między otwarciem termostatu a włączaniem się wentylatora.
Ople (większość) mają stosunkowo wysoką tem. pracy, większość opli ma termostat 92C i taki ma być - jest to temp początku otwarcia.
Rozwiązaniem u ciebie może być założenie włącznika wentylatora o wyższej temp - niedogrzanie silnika nie jest zdrowe
co do chłodnicy to nie jest to beczka że im większa tym wolniej chłodzi, większa chłodnica poza większą pojemnością cieczy ma zdecydowanie większą powierzchnię chłodzenia i zawsze jest skuteczniejsza, natomiast temperaturą silnika steruje termostat.
Nie wiem jak w silnikach LET bo nie miałem takiego ale w zwykłych benzynach wiatrak włącza się przy 102C i tak ma być i jest dobrze
Masz za małą różnicę temp między otwarciem termostatu a włączaniem się wentylatora.
Ople (większość) mają stosunkowo wysoką tem. pracy, większość opli ma termostat 92C i taki ma być - jest to temp początku otwarcia.
Rozwiązaniem u ciebie może być założenie włącznika wentylatora o wyższej temp - niedogrzanie silnika nie jest zdrowe
co do chłodnicy to nie jest to beczka że im większa tym wolniej chłodzi, większa chłodnica poza większą pojemnością cieczy ma zdecydowanie większą powierzchnię chłodzenia i zawsze jest skuteczniejsza, natomiast temperaturą silnika steruje termostat.
Nie wiem jak w silnikach LET bo nie miałem takiego ale w zwykłych benzynach wiatrak włącza się przy 102C i tak ma być i jest dobrze