[B] - Flora - 1.9 CDTI, 150KM, 2006r
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Bardzo dużo zależy od folii. Z folią 3M 1080 można robić dosłownie wszystko. Klej z kanalikami ułatwia układanie bez pęcherzyków powietrza, a folie wystarczy lekko podgrzać suszarką aby stała się bardzo plastyczna. Miałem już różne folie, od takiej kosztującej 3 zł za metr bieżący do zbliżonej cenowo do 3M folii Oracal i 3M wygrywa pod każdym względem. Jedyny minus to cena - zwlaszcza gdy okleja się dach czy maskę :> Na małych wygiętych powierzchniach jak lusterko czy klamka zdecydowanie warto dopłacić i nakładać folię bezstresowo.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Po zaledwie 25 miesiącach udało się zrealizować pomysł na modyfikację reflektorów.
Wnętrza reflektora były gotowe już rok temu, ale wciąż nie miałem porządnego pomysłu na rozłozenie reflektora.
Tydzień temu znów poeksperymentowałem z trzecim już reflektorem i opracowałem najmniej inwazyjną metodę na dostanie się do środka. Mając trochę wolnego postanowiłem spróbować zadziałać konkretniej.
Przemalowałem jeszcze ringi, aby mniej rzucały się w oczy.
Rozłupałem reflektory i wydłubałem z nich resztki starego uszczelniacza - trochę tego jest.
Bardzo przydatnym narzędziem jest "śrubokręt do klem akumulatora", a poza tym potrzeba tylko małego metalowego noża do obierania warzyw i ogromnej ilości cierpliwości. Niecenzuralne wyrazy same cisną się na usta, więc lepiej pracować w odosobnieniu.
Lampa testowa zajęła mi ponad 3 godziny. Pierwszą lampę z samochodu rozłożyłem po godzinie, a druga zajęła mi już tylko 25 minut.
Całość od wstawienia samochodu pod dach do wyjechania poskładanym to prawie 8 godzin.
Tak prezentują się różne warianty wnętrza
Czarne reflektory wyglądają całkiem ciekawie
Chwilowo nie mam jeszcze porządnego sterownika, więc podpiąłem się pod postojówki mocno ograniczając prąd. Zapowiada się nieźle - przy nominalnej mocy 10W zestaw delikatnie się grzeje, ale wręcz oślepia. Jak tylko podłączę finalnie zasilanie wrzucę zdjęcia ringów pracujących jako światła do jazdy dziennej.
Wnętrza reflektora były gotowe już rok temu, ale wciąż nie miałem porządnego pomysłu na rozłozenie reflektora.
Tydzień temu znów poeksperymentowałem z trzecim już reflektorem i opracowałem najmniej inwazyjną metodę na dostanie się do środka. Mając trochę wolnego postanowiłem spróbować zadziałać konkretniej.
Przemalowałem jeszcze ringi, aby mniej rzucały się w oczy.
Rozłupałem reflektory i wydłubałem z nich resztki starego uszczelniacza - trochę tego jest.
Bardzo przydatnym narzędziem jest "śrubokręt do klem akumulatora", a poza tym potrzeba tylko małego metalowego noża do obierania warzyw i ogromnej ilości cierpliwości. Niecenzuralne wyrazy same cisną się na usta, więc lepiej pracować w odosobnieniu.
Lampa testowa zajęła mi ponad 3 godziny. Pierwszą lampę z samochodu rozłożyłem po godzinie, a druga zajęła mi już tylko 25 minut.
Całość od wstawienia samochodu pod dach do wyjechania poskładanym to prawie 8 godzin.
Tak prezentują się różne warianty wnętrza
Czarne reflektory wyglądają całkiem ciekawie
Chwilowo nie mam jeszcze porządnego sterownika, więc podpiąłem się pod postojówki mocno ograniczając prąd. Zapowiada się nieźle - przy nominalnej mocy 10W zestaw delikatnie się grzeje, ale wręcz oślepia. Jak tylko podłączę finalnie zasilanie wrzucę zdjęcia ringów pracujących jako światła do jazdy dziennej.
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
No no no będzie się działo
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Dopracowywać nie ma już właściwie czego (i jak). Szczelność jest, bo stare wypełnienie zastąpiłem uszczelniaczem dekarskim.Wojti pisze:Jak dopracujesz szczegóły i sprawdzi się wodoszczelność lamp to od razu robimy moje
Niestety taka modyfikacja wiąże się z dużą ilością dotykania samochodu, demontażem zderzaka i nadgryzieniem reflektorów - w kilku miejscach trzeba wyciąć odrobinę tworzywa, ale z zewnątrz, po otwarciu maski nie jest to widoczne.
Jeżeli dostanę zdemontowane lampy to możemy rozmawiać :>
Nie wytrzymałem i wypatroszyłem przetwornicę z układu sterującego podświetleniem samochodu. Zasilanie ringów jest jest ustawione tak, aby się nie grzały - dostają 10,5V. W nocy ciężko zrobić zdjęcie oddające jasność, dlatego zrobiłem je z krótszym czasem naświetlania przy włączonych światłach mijania, dzięki czemu można porównać jasność.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Marcin jak zwykle u ciebie wykonanie na najwyższym poziomie
Osobiście ringi mi się nigdy nie podobały więc to już kwestia gustu... wracając ostatnio byłem z Braćmi na zlocie BMW i gość miał ringi lecz kolorowe zmieniały się w rytm muzyki
Co jeszcze chcesz wsadzić do Zośki, bo wydaje się że powoli kończą Ci się manwery?
Osobiście ringi mi się nigdy nie podobały więc to już kwestia gustu... wracając ostatnio byłem z Braćmi na zlocie BMW i gość miał ringi lecz kolorowe zmieniały się w rytm muzyki
Co jeszcze chcesz wsadzić do Zośki, bo wydaje się że powoli kończą Ci się manwery?
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Pomysłów jeszcze kilka jest, a gdyby była luźna kasa możnaby jeszcze bardziej poszaleć.Co jeszcze chcesz wsadzić do Zośki, bo wydaje się że powoli kończą Ci się manwery?
U mnie w rytm muzyki zmienia się oświetlenie pod samochodem. Kolorowe ringi to za dużo zabawy i w przypadku pełnego koła nie ma możliwości użycia projektorów na krańcach przez co najczęściej zwiększa się szerokość pierścienia potrzebna na chowanie większych diod.na zlocie BMW i gość miał ringi lecz kolorowe zmieniały się w rytm muzyki
Z samego rana przespacerowałem się do samochodu aby wyregulować jasność pierścieni w świetle słonecznym i chyba są zbyt delikatne aby służyły za DLR
https://youtu.be/NOSeeXGSpkE
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Wrzuć fotki jak to wygląda w dzień z bliska, z wyłączonym oświetleniem. W nocy przy włączonych wygląda super.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308