opel zafira A 2.2 16V typ Z22SE braki oleju
Moderator: Sebu$
check to z powodu instalacji lpg, komputer wyłapuje lpg jako błąd silnika, takż przynajmniej gadał mechanik. To łańcuch pewnie tez do wymiany skoro huczy chciałbym zrobic to sam, instrukcji na necie pewnie nie znajde bo do rzadkości nalezy wymiana łańcucha ... a w razie czego jakie łańcuchy pasują do zafiry A, mogą być od astry g, wectry b, zafiry b ?
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, 09:46 przez lupa, łącznie zmieniany 2 razy.
- oliver84
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 04 cze 2016, 12:59
- Imię: Don
- Lokalizacja: Kalisz
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
To lepiej zmien mechanika jak to sa jego słowa..... pod wieczór znajde Ci opis rysunkowy jak ustawic ten rozrzad w z22se bo mam.lupa pisze:check to z powodu instalacji lpg, komputer wyłapuje lpg jako błąd silnika, takż przynajmniej gadał mechanik. To łańcuch pewnie tez do wymiany skoro huczy chciałbym zrobic to sam, instrukcji na necie pewnie nie znajde bo do rzadkości nalezy wymiana łańcucha ... a w razie czego jakie łańcuchy pasują do zafiry A, mogą być od astry g, wectry b, zafiry b ?
- murderbydolly
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 cze 2014, 08:55
- Imię: ARTUR
- Lokalizacja: LCH/LKR
- Auto: Zafira A 1.8 16v//VECTRA B 2.0 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
cały czas leje 10w40, przygotowuje się mentalnie czasowo psychicznie na remont silnika, mam nadzieje że wytrzymam, chce trochę grosza zaoszczędzić i będę próbował sam to robić tj. łańcuch rozrządu, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, mam sąsiada mechanika i w razie czego mogę u niego to robić tzn. korzystając z jego warsztatu i doświadczenia za przysłowiową flaszke.
- murderbydolly
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 cze 2014, 08:55
- Imię: ARTUR
- Lokalizacja: LCH/LKR
- Auto: Zafira A 1.8 16v//VECTRA B 2.0 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
najpierw podepnij pod kompa skoro masz checki to nie na darmo...patrzyłeś czy nie ma gdzieś wycieków może gdzieś z miski Ci spierucieka...to niemożliwe by na 500km Ci litra oleju brał...uszczelniacze zaworowe i pierścienie w pierwszej kolejności róblupa pisze:cały czas leje 10w40, przygotowuje się mentalnie czasowo psychicznie na remont silnika, mam nadzieje że wytrzymam, chce trochę grosza zaoszczędzić i będę próbował sam to robić tj. łańcuch rozrządu, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, mam sąsiada mechanika i w razie czego mogę u niego to robić tzn. korzystając z jego warsztatu i doświadczenia za przysłowiową flaszke.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jeżeli Koledze pluje olejem z wydechu to w tym silniku chyba już w ogóle nie ma uszczelniaczy... Szykowałbym się nie tylko na remont uszczelniaczy ale i prowadnic zaworowych...
Zresztą olej który dostaje się do cylindra w większej części ulega spaleniu, o czym świadczy dym w odpowiednim kolorze jak brak jest dymu a olej jest w wydechu to tak jakby cały olej wrzucało od razu w wydech. Jedyna chyba droga to po trzonku zaworu wydechowego
Zresztą olej który dostaje się do cylindra w większej części ulega spaleniu, o czym świadczy dym w odpowiednim kolorze jak brak jest dymu a olej jest w wydechu to tak jakby cały olej wrzucało od razu w wydech. Jedyna chyba droga to po trzonku zaworu wydechowego
Janusz
taa żeby tylko na 500km litre brał, na 200 km bierze litre, wogóle olej droższy od benzyny już nie mówiąc o lpg ;p koles podpinał mi pod kompa dwóch mechaników, z czego jeden zaufany ale zaraz błąd powracał. Wyciek mam lekki gdzies spod silnika jeszcze tam nie zaglądałem nie mam czasu, bo zostawia plamy na chodniku, ale też nie jest to jakis mega wielki wyciek tylko pojedyncze sporadyczne krople.
EDIT
Jezu, jeszcze prowadnice zaworowe ... jeszcze pare gratów sie uzbiera to bankowo postawie na nowy/używany silnik, byle tez trupa nie zlapać.
EDIT
Jezu, jeszcze prowadnice zaworowe ... jeszcze pare gratów sie uzbiera to bankowo postawie na nowy/używany silnik, byle tez trupa nie zlapać.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2016, 01:44 przez lupa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie masz gwarancji co trafisz. Ja bym tam robił to co mam. Tych silników jest mało i są drogie. Jak mam zapłacić 2tys za silnik + 1tys za przekładkę (a jeszcze duża szansa że uwalić można komputer przy wypinaniu wtyczek...), to wolę ładować 3tys w remont swojego i wiedzieć czym jeżdżę... Tyle że ja bym robił sobie ten silnik sam. Nie każdy ma takie możliwościlupa pisze:Jezu, jeszcze prowadnice zaworowe ... jeszcze pare gratów sie uzbiera to bankowo postawie na nowy/używany silnik, byle tez trupa nie zlapać.
Janusz
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1982
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
chyba przesadzasz.Janus pisze: Tych silników jest mało
teoretycznie masz racje.ale silnik jest tak powalony że lepeij kupić używany z potwierdzonym przebiegiem i bez wady fabrycznej.myślę że remont wyjdzie więcej niż 3 tysie.wszystkookaże się po otwarciuJanus pisze: to wolę ładować 3tys w remont swojego i wiedzieć czym jeżdżę...
jest na allegro silnik za 1500zł, ( http://allegro.pl/silnik-kompletny-opel ... 99419.html ) niewiem czy warto patrzec na taki, jest jako jedyny za tak niską cene a reszta waha się około 2000zł, jeszcze pare dni będe jeździł na tym silniku może nawet tygodni to yślałem żeby może kupić ceramizer hehe jak myślicie Koledzy ?