[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#466 Post autor: Crazy »

Dobre Uniroyale nie sa złe na deszczu się dobrze sprawują a jak coś się dobrze klei to będzie szybko znikać :)
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

organista15

#467 Post autor: organista15 »

Świetnie to wygląda, obyś był zadowolony jak najdłużej :)
Ostatnio zmieniony 21 lip 2016, 22:58 przez organista15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#468 Post autor: Sumik »

Znajomy kilka dni temu podrzucił mi małą aktywną tubkę. Mówił że jemu nie jest potrzebna bo pełni funkcję podstawki pod kwiatek. Wsadziłem do Zośki, podłączyłem ( RCA z radia działa :D ), i faktycznie chyba lepiej sprawuje się jako podstawka pod kwiatek...
Jadnak jak już coś zacząłem modzić i prawie położyłem kable to wypadało by coś wrzucić do tyłu. Siedziałem na necie i szukałem. Do głowy przychodziły mi różne rozwiązania i sprzęty które kiedyś miałem ale których prawie nigdzie nie da się kupić:
Obrazek
Miałem taką w Cabrio i nie miałem problemu z nagłośnieniem. Nawet mi jeden zawias od klapy urwało (720W RMS :lol: )
Przez przypadek wpadłem w necie na ofertę i z głupa zalicytowałem, w sumie nie wiem po co... Wieczorem wchodzę na maila i okazało się, że stałem się szczęśliwym posiadaczem połowy tego co miałem kiedyś :lol:
Dzisiaj przyszła paczka, na którą oczekiwałem z niecierpliwością.Nawet specjalnie wziąłem wysyłkę za pobraniem żeby przed ewentualną zapłatą zobaczyć co to przyjdzie. Zastanawiałem się czy w środku będzie worek ziemniaków, a może kilka cegieł... Bo zapłaciłem grosze. Prawie nic :)
Odpakowałem a tu :shock:
Obrazek
:lol: :lol: :lol: :lol:
I znowu wyszło że: "Albo Grubo Albo Wcale" :P
Tak więc teraz wzmak, kable i jazda. Tak prezenci się w bagaju :D
Obrazek
Byłem u kumpla żeby ją sprawdzić i powiem Wam, że będzie ogień :D
Jedyne co musze zrobić to wymienić port bass reflex bo poprzedni właściciel przykręcił go wkrętami :/ Ale to nie problem, już jest zamówiony.

Chciałbym teraz stanąć przed żoną i jej powiedzieć: "I kto tu jest królem promocji !!??"
Jednak boję się że mi za tą skrzynkę łeb ukręci :P Rodzinny Van... Ehhh :P
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, 18:41 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#469 Post autor: Wojti »

Dobry biznes :ok: :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#470 Post autor: Flora »

Sumik pisze:Byłem u kumpla żeby ją sprawdzić i powiem Wam, że będzie ogień
Jak sprawdzałeś sprzęt i gdzie? Moją skrzynię testowałem w domu i trzęsłem naczyniami przez ścianę, ale po zapakowaniu do bagażnika wyszło raczej słabo i teraz jeżdżę bez szukając dobrego oprogramowania do projektowania żeby dopasować akustycznie skrzynię do Zafiry

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#471 Post autor: Sumik »

Sprawdzalem w samochodzie. Bez regulowsnia wzmaka. Jak na razie pozyczylem od kumpla piecyk i puszcze na skrzynke jakies 200 W. Docelowo w planie jest jakies 350-400W RMS z filtrem subsonicznym :D Nie musi lupac glosno. Bass ma byc bardziej odczuwalny niz slyszalny :)

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#472 Post autor: Flora »

U mnie jest 400W i lusterko lata, ale fajny efekt jest jedynie w drugim rzędzie. Z przodu jest za duże opóźnienie, a w bagazniku słychać głównie łomot.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#473 Post autor: Sumik »

Wiesz. Jak by nie było to i tak zagra to lepiej niż seryjne głośniki. Chociaż te w nagłośnieniu premium i tak dają rade :D

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#474 Post autor: paweldm »

Jaki wymiar, bo coś malutki ten głośnik. Według mnie 30cm, to minimum. Przymierzałem się do 38cm Velocity Blaupunkta, ale za dużo miejsca zajmowało w bagażniku.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#475 Post autor: Flora »

paweldm pisze:Według mnie 30cm, to minimum. Przymierzałem się do 38cm Velocity Blaupunkta, ale za dużo miejsca zajmowało w bagażniku.
No właśnie - duże głośniki z odpowiednim napędem grają super, ale pod warunkiem, że mają gdzie. Do głośnika 30 cm skrzynia powinna mieć około 40 litrów (zależnie od konfiguracji). Głośnik 38 cm to już okolice 65 litrów. Jeżeli nie używasz bagażnika to można tam pchać wielką skrzynię, ale przy profesjonalnym podejściu lepiej wydać trochę kasy na porządny głośnik 25 cm, a nawet 20 cm w odpowiednio zestrojonej obudowie.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#476 Post autor: Sumik »

Flora pisze:No właśnie - duże głośniki z odpowiednim napędem grają super, ale pod warunkiem, że mają gdzie.
Miejsca akurat mamy aż nad to :D Co do grania to tu masz rację, ale już z tego wyrosłem, albo inaczej... Kiedyś miałem 2 subsoniczne głośniki 30cm i piec który miał prawie 2.6 kW ( to było w Astrze F Kombi) Tak łupało, że błotniki mi się poodkręcały, a podczas opadów ciekł szyber bo pogięło prowadnice.
Teraz potrzebuję troszkę niskich tonów z tyłu, a że trafił się taki a nie inny głośnik to już niech zostanie :lol: Wzmak teraz ma jakieś 200W na mostku a do tego jest skręcony prawie do minimum. To mi wystarcza :D
Poza tym już wszystko podłączone i prezentuje się to w miarę dobrze ( port wymieniony a wzmak na dystansach żeby się nie grzał):
Obrazek
Jednak nie obeszło się bez problemów. Mianowicie wyjścia RCA, które dorobiłem w radyjku działają... Ale...
Słychać jak skręcam kierownicą, jak dodaję gazu, itp. Do tego po podłączeniu wzmaka dość duża część sygnału traci się z głośników na rzecz wzmacniacza. Ale to nie problem bo już następnego dnia zakupiłęm konwerter RCA:
Obrazek
I wpiąłem się pod tylne głośniki w wiązce od radia. Dźwięk jest czysty, bez zakłuceń a do tego na głośnikach jest bardzo dużo sygnału z radia :)
Przystąpiłem również, a może w końcu do montażu modułu regulowanego wyjścia napięcia ( Made by Flora :piwo: ) do sterowania zegarami na słupku. Podłączenie polegało na wyciągnięciu przewodów w miejsce gdzie można schować moduł i szybko wyjąć go na wierzch. Wpadłem na pomysł żeby umieścić go za włącznikiem świateł, który dosłownie 2 ruchami można szybko zdemontować. Z regulacją nie było już tak łątwo ale to wymagało tylko czasu.
oto krótki filmik jak to teraz działa :D
https://www.youtube.com/watch?v=98ENVcgf1DA
Na sam koniec jeszcze jedna rzecz. Wczoraj wstaję rano do pracy, wychodze do auta a tu:/ :
Obrazek
I znowu KUR... niepotrzebne wydatki. Dzisiaj jadę zdiagnozować skąd leci płyn, ale przypuszczam że wentylator przetarł chłodnicę na którymś z żeber... Nie ma miesiąca bez wydatków... A najgorsze są te nie zaplanowane :/
A do tego fakt że żeby wymienić chłodnice trzeba rozebrać pół przodu...

.....................................................................................................................

Z ostatniej chwili :)
Wlałem litra niegazowanej Muszynianki i pojechałem do garażu :P Po jakiś 2 godzinkach Zośka wyglądała jakby "ryj" i trochę wnętrzności jej wyrwało :lol:
Obrazek
Ale z dobrych wiadomości ( o ile tak można powiedzieć ) jest winowajca. Między obudowę wentylatora a chłodnicę wpadł jakiś "paproch" i poprzez tarcie i drgania zrobił w dolnym żeberku dziurkę.
Obrazek
Tak małą że ciężko było szpilkę wsadzić, ale to już zawsze jakaś nieszczelność...
Jutro jadę na lutowanie chłodnicy bo nie ma sensu kupować nowej.
Przy okazji jak już spuściłem płyn z układu i miałem dojście do kilku elementów postanowiłem wykręcić magistralę wodną od termostatu, turbo i zbiorniczka wyrównawczego oraz osłonę kolektora, ładnie wyczyścić i pomalować żaroodporną czarną farbą.
Obrazek
Po zmontowaniu powinno to wszystko wyglądać dużo lepiej :D

Ale jak wszystko dobrze pójdzie to zaoszczędzona kaska pójdzie na Catch Tank który miałem kupić kilka miesięcy temu :lol:
Ostatnio zmieniony 29 lip 2016, 21:10 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#477 Post autor: wampir11111 »

Marcin jak sie bawic to sie bawic drzwi wywalic okno wstawic :lol:
ps. co do chlodnic to znam ten bol :piwo:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#478 Post autor: Flora »

Sumik pisze:Przystąpiłem również, a może w końcu do montażu modułu regulowanego wyjścia napięcia
Już myślałem, że nic z tego nie będzie, a nawet film udało się zrealizować. To wersja oryginalna czy z precyzyjniejszą regulacją czasu?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#479 Post autor: Sumik »

Musiałem zmienić kondensatory bo czas był za długi i był problem z regulacją. Teraz zakres jest od 0 do 6s i działa to tak jak widać na filmiku :lol:

Powiedz mi jeszcze co i jak z tą anteną dachową. Co kupić i czy będzie działała nawigacja?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#480 Post autor: Sumik »

No i padaka...
Bez auta to jak bez ręki. Nie mam jak zawieść chłodnicy do fachowców do Chorzowa. Do tego okres urlopowy i nie za bardzo jest gdzie naprawić chłodnice u mnie w rejonie, a nie dam byle jakiemuś partaczowi, który zaklei dziurkę poksyliną...

Jak tak delej pójdzie to zamówię palniki i lut ROLOT 604 i sam ogarnę temat naprawy.
Widziałem kiedyś u kumpla jak to się robi a do tego mam na czym ćwiczyć bo mam stara chłodnicę klimy :D

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”