[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Znajomy kilka dni temu podrzucił mi małą aktywną tubkę. Mówił że jemu nie jest potrzebna bo pełni funkcję podstawki pod kwiatek. Wsadziłem do Zośki, podłączyłem ( RCA z radia działa ), i faktycznie chyba lepiej sprawuje się jako podstawka pod kwiatek...
Jadnak jak już coś zacząłem modzić i prawie położyłem kable to wypadało by coś wrzucić do tyłu. Siedziałem na necie i szukałem. Do głowy przychodziły mi różne rozwiązania i sprzęty które kiedyś miałem ale których prawie nigdzie nie da się kupić:
Miałem taką w Cabrio i nie miałem problemu z nagłośnieniem. Nawet mi jeden zawias od klapy urwało (720W RMS )
Przez przypadek wpadłem w necie na ofertę i z głupa zalicytowałem, w sumie nie wiem po co... Wieczorem wchodzę na maila i okazało się, że stałem się szczęśliwym posiadaczem połowy tego co miałem kiedyś
Dzisiaj przyszła paczka, na którą oczekiwałem z niecierpliwością.Nawet specjalnie wziąłem wysyłkę za pobraniem żeby przed ewentualną zapłatą zobaczyć co to przyjdzie. Zastanawiałem się czy w środku będzie worek ziemniaków, a może kilka cegieł... Bo zapłaciłem grosze. Prawie nic
Odpakowałem a tu
I znowu wyszło że: "Albo Grubo Albo Wcale"
Tak więc teraz wzmak, kable i jazda. Tak prezenci się w bagaju
Byłem u kumpla żeby ją sprawdzić i powiem Wam, że będzie ogień
Jedyne co musze zrobić to wymienić port bass reflex bo poprzedni właściciel przykręcił go wkrętami Ale to nie problem, już jest zamówiony.
Chciałbym teraz stanąć przed żoną i jej powiedzieć: "I kto tu jest królem promocji !!??"
Jednak boję się że mi za tą skrzynkę łeb ukręci Rodzinny Van... Ehhh
Jadnak jak już coś zacząłem modzić i prawie położyłem kable to wypadało by coś wrzucić do tyłu. Siedziałem na necie i szukałem. Do głowy przychodziły mi różne rozwiązania i sprzęty które kiedyś miałem ale których prawie nigdzie nie da się kupić:
Miałem taką w Cabrio i nie miałem problemu z nagłośnieniem. Nawet mi jeden zawias od klapy urwało (720W RMS )
Przez przypadek wpadłem w necie na ofertę i z głupa zalicytowałem, w sumie nie wiem po co... Wieczorem wchodzę na maila i okazało się, że stałem się szczęśliwym posiadaczem połowy tego co miałem kiedyś
Dzisiaj przyszła paczka, na którą oczekiwałem z niecierpliwością.Nawet specjalnie wziąłem wysyłkę za pobraniem żeby przed ewentualną zapłatą zobaczyć co to przyjdzie. Zastanawiałem się czy w środku będzie worek ziemniaków, a może kilka cegieł... Bo zapłaciłem grosze. Prawie nic
Odpakowałem a tu
I znowu wyszło że: "Albo Grubo Albo Wcale"
Tak więc teraz wzmak, kable i jazda. Tak prezenci się w bagaju
Byłem u kumpla żeby ją sprawdzić i powiem Wam, że będzie ogień
Jedyne co musze zrobić to wymienić port bass reflex bo poprzedni właściciel przykręcił go wkrętami Ale to nie problem, już jest zamówiony.
Chciałbym teraz stanąć przed żoną i jej powiedzieć: "I kto tu jest królem promocji !!??"
Jednak boję się że mi za tą skrzynkę łeb ukręci Rodzinny Van... Ehhh
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, 18:41 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jak sprawdzałeś sprzęt i gdzie? Moją skrzynię testowałem w domu i trzęsłem naczyniami przez ścianę, ale po zapakowaniu do bagażnika wyszło raczej słabo i teraz jeżdżę bez szukając dobrego oprogramowania do projektowania żeby dopasować akustycznie skrzynię do ZafirySumik pisze:Byłem u kumpla żeby ją sprawdzić i powiem Wam, że będzie ogień
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Jaki wymiar, bo coś malutki ten głośnik. Według mnie 30cm, to minimum. Przymierzałem się do 38cm Velocity Blaupunkta, ale za dużo miejsca zajmowało w bagażniku.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
No właśnie - duże głośniki z odpowiednim napędem grają super, ale pod warunkiem, że mają gdzie. Do głośnika 30 cm skrzynia powinna mieć około 40 litrów (zależnie od konfiguracji). Głośnik 38 cm to już okolice 65 litrów. Jeżeli nie używasz bagażnika to można tam pchać wielką skrzynię, ale przy profesjonalnym podejściu lepiej wydać trochę kasy na porządny głośnik 25 cm, a nawet 20 cm w odpowiednio zestrojonej obudowie.paweldm pisze:Według mnie 30cm, to minimum. Przymierzałem się do 38cm Velocity Blaupunkta, ale za dużo miejsca zajmowało w bagażniku.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Miejsca akurat mamy aż nad to Co do grania to tu masz rację, ale już z tego wyrosłem, albo inaczej... Kiedyś miałem 2 subsoniczne głośniki 30cm i piec który miał prawie 2.6 kW ( to było w Astrze F Kombi) Tak łupało, że błotniki mi się poodkręcały, a podczas opadów ciekł szyber bo pogięło prowadnice.Flora pisze:No właśnie - duże głośniki z odpowiednim napędem grają super, ale pod warunkiem, że mają gdzie.
Teraz potrzebuję troszkę niskich tonów z tyłu, a że trafił się taki a nie inny głośnik to już niech zostanie Wzmak teraz ma jakieś 200W na mostku a do tego jest skręcony prawie do minimum. To mi wystarcza
Poza tym już wszystko podłączone i prezentuje się to w miarę dobrze ( port wymieniony a wzmak na dystansach żeby się nie grzał):
Jednak nie obeszło się bez problemów. Mianowicie wyjścia RCA, które dorobiłem w radyjku działają... Ale...
Słychać jak skręcam kierownicą, jak dodaję gazu, itp. Do tego po podłączeniu wzmaka dość duża część sygnału traci się z głośników na rzecz wzmacniacza. Ale to nie problem bo już następnego dnia zakupiłęm konwerter RCA:
I wpiąłem się pod tylne głośniki w wiązce od radia. Dźwięk jest czysty, bez zakłuceń a do tego na głośnikach jest bardzo dużo sygnału z radia
Przystąpiłem również, a może w końcu do montażu modułu regulowanego wyjścia napięcia ( Made by Flora ) do sterowania zegarami na słupku. Podłączenie polegało na wyciągnięciu przewodów w miejsce gdzie można schować moduł i szybko wyjąć go na wierzch. Wpadłem na pomysł żeby umieścić go za włącznikiem świateł, który dosłownie 2 ruchami można szybko zdemontować. Z regulacją nie było już tak łątwo ale to wymagało tylko czasu.
oto krótki filmik jak to teraz działa
https://www.youtube.com/watch?v=98ENVcgf1DA
Na sam koniec jeszcze jedna rzecz. Wczoraj wstaję rano do pracy, wychodze do auta a tu:/ :
I znowu KUR... niepotrzebne wydatki. Dzisiaj jadę zdiagnozować skąd leci płyn, ale przypuszczam że wentylator przetarł chłodnicę na którymś z żeber... Nie ma miesiąca bez wydatków... A najgorsze są te nie zaplanowane
A do tego fakt że żeby wymienić chłodnice trzeba rozebrać pół przodu...
.....................................................................................................................
Z ostatniej chwili
Wlałem litra niegazowanej Muszynianki i pojechałem do garażu Po jakiś 2 godzinkach Zośka wyglądała jakby "ryj" i trochę wnętrzności jej wyrwało
Ale z dobrych wiadomości ( o ile tak można powiedzieć ) jest winowajca. Między obudowę wentylatora a chłodnicę wpadł jakiś "paproch" i poprzez tarcie i drgania zrobił w dolnym żeberku dziurkę.
Tak małą że ciężko było szpilkę wsadzić, ale to już zawsze jakaś nieszczelność...
Jutro jadę na lutowanie chłodnicy bo nie ma sensu kupować nowej.
Przy okazji jak już spuściłem płyn z układu i miałem dojście do kilku elementów postanowiłem wykręcić magistralę wodną od termostatu, turbo i zbiorniczka wyrównawczego oraz osłonę kolektora, ładnie wyczyścić i pomalować żaroodporną czarną farbą.
Po zmontowaniu powinno to wszystko wyglądać dużo lepiej
Ale jak wszystko dobrze pójdzie to zaoszczędzona kaska pójdzie na Catch Tank który miałem kupić kilka miesięcy temu
Ostatnio zmieniony 29 lip 2016, 21:10 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
No i padaka...
Bez auta to jak bez ręki. Nie mam jak zawieść chłodnicy do fachowców do Chorzowa. Do tego okres urlopowy i nie za bardzo jest gdzie naprawić chłodnice u mnie w rejonie, a nie dam byle jakiemuś partaczowi, który zaklei dziurkę poksyliną...
Jak tak delej pójdzie to zamówię palniki i lut ROLOT 604 i sam ogarnę temat naprawy.
Widziałem kiedyś u kumpla jak to się robi a do tego mam na czym ćwiczyć bo mam stara chłodnicę klimy
Bez auta to jak bez ręki. Nie mam jak zawieść chłodnicy do fachowców do Chorzowa. Do tego okres urlopowy i nie za bardzo jest gdzie naprawić chłodnice u mnie w rejonie, a nie dam byle jakiemuś partaczowi, który zaklei dziurkę poksyliną...
Jak tak delej pójdzie to zamówię palniki i lut ROLOT 604 i sam ogarnę temat naprawy.
Widziałem kiedyś u kumpla jak to się robi a do tego mam na czym ćwiczyć bo mam stara chłodnicę klimy