Szarpanie na zimnym silniku

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
wymiono

Szarpanie na zimnym silniku

#1 Post autor: wymiono »

Witam.
Mam problem. Gdy odpalam samochód na zimnym silniku strasznie skaczą obroty 600-2000 i tak w koło, aż do momentu gdy silnik się zagrzeje, wtedy się stabilizuje na ok.800 obrotów i chodzi płynnie.Na zimnym silniku nie jestem w stanie ruszyć bo trci moc. Podmieniłem przepływomierz ,to samo, nic się nie zmienia. Wcześniej mechanik wymienił mi wkład pompki paliwa, wyczyścił przepustnicę. Zczytałem błędy: 0100, 0110, 0170, 0014.
Czytałem o podobnych objawach na forum ale temat nie został wyjaśniony.
Opel Zafira B Z18XER LPG
Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: SD72 »

Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15058

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3535

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=20638

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego

0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata


P0014 - Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) wylot - Zakłócenie działania
Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, 19:25 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72

wymiono

#3 Post autor: wymiono »

Błędy też rozszyfrowałem ale nic mi to nie mówi.
Po podłączeniu do OBDII pokazał tylko jeden błąd: P0170 Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa(blok cyl.!)
Skasowałem, błąd zniknął ale usterka została.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#4 Post autor: gRZENIU »

bazyliszek72 pisze:P0014 - Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) wylot - Zakłócenie działania
Przyjrzyj się czujnikowi wałka rozrządu od strony wylotu , bo może w nim być problem ... :?:

wymiono

#5 Post autor: wymiono »

Jutro to sprawdzę, dzięki

wymiono

#6 Post autor: wymiono »

Szukam, szukam i nie mogę namierzyć gdzie jest ten czujnik wałka rozrządu. W zafirze a wim gdzie jest ale w b?

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#7 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, kiedyś z tego co pamiętam kolega Bodek zapodał ładny rysunek z zaznaczonymi czujnikami bo są z chyba dwa, szukaj w okolicach pokrywy zaworów od strony skrzyni biegów. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ht=#287570
Ostatnio zmieniony 26 sie 2016, 18:36 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: SD72 »

wymiono pisze:Szukam, szukam i nie mogę namierzyć gdzie jest ten czujnik wałka rozrządu. W zafirze a wim gdzie jest ale w b?
Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=21191
bazyliszek72

wymiono

#9 Post autor: wymiono »

Dzisiaj po odpaleniu bezpośrednio awaryjnie na LPG zimnego silnika okazało się, że pracuje równiutko bez probemu, bez szarpania. Czyli problem jest na benzynie.
Jak myślicie czy to może być problem z listwą wtryskową, czy może lewe powietrze na kolektorze ssącym?

wymiono

#10 Post autor: wymiono »

Wymieniłem wtryski, dalej to samo, ręce opadają.
Został już tylko komputer. Zna ktoś dobrego elektryka w okolicach Katowic?

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#11 Post autor: Mawerix »

wymiono pisze:Wymieniłem wtryski
Ale po co :?: robiłeś coś z czujnikiem 0110 :?: lub przepływomierzem :?:

wymiono

#12 Post autor: wymiono »

Przepływomierz pożyczyłem od znajomego, nic się nie zmieniło, kilku mechaników stwierdziło, że to wtryski więc wymieniłem, dalej nic. A gdzie jest ten czujnik 0110?

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#13 Post autor: Mawerix »

Szukaj w rurze dolotowej między puszką filtra a przepustnicą

http://www.4cars.pl/szcz/40930833/swag_ ... /0/all.php
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2016, 20:34 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#14 Post autor: Maćku »

JA się uprę bys sprawdził sondy lambda moim zdaniem wymiana wtrysków to ewidentnie brak wiedzy mechaników lub typowe naciągactwo...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#15 Post autor: Mawerix »

Może to również być niewłaściwa dawka LPG, podczas pracy silnika na LPG ECM zczytuje dane z sondy i próbuje zmienić dawkę PB co w efekcie podczas pracy na benzynie występują problemy.
Może pomoże reset ECM ale efekt będzie krótkotrwały ponieważ sterownik podczas pracy na LPG znowu będzie dostawał złe informacje z sondy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”