Opel Zafira 2.0T*241KM*OPC*Serwis*Szwajcar*Gwarancja*

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Showtits

#16 Post autor: Showtits »

No to trochę mnie zmartwiles.
Czytałem o wydatkach na opc ale nie spodziewałem się aż takich.
Te amortyzatory to tylko w OPC czy w seryjnym nadwoziu tez ?
Przegladslem ceny w intercars ale tam takich nie było.
W takim razie nie stać mnie na opc ,co muszę z przykrością przyznać.
Spalanie to nie wszystko,trochę inna cześć sobie to wyobrażałem.
Czytałem na innich forach ale inaczej przedstawiała ceny części,dobrze że tu trafiłem nim się wykonałem w samochód którego bym nie utrzymał.
Szkoda cholera,rozum musi wygrać z sercem.
Uważam że nie ma sensu ciągnąć dłużej tematu.
Zostaje mi poszukiwanie 1.8 w Cosmo albo opc ale 1.8 pije oliwę na potęgę po zagazowaiu :-/
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2016, 20:57 przez Showtits, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#17 Post autor: Wojti »

Sebastian ja Cię nie zrażam do OPC ....uważam ze lepiej wiedzieć niż potem żałować Możesz kupić 1,8 140 lub 2.0 200km i zagazować a ceny sporo niższe w użytkowaniu
Napisz do Andrzeja a nie będziesz żałował .Naprawdę dużo aut sprzedaje i ma tu dużo zadowolonych klientów .Osoba sprawdzona i godna polecenia :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Showtits

#18 Post autor: Showtits »

Dobrze wiedzieć ,napiszę :-)
A powiedz mi,te amortyzatory IDS+ występują w każdej wersji zafiry ,która posiada włącznik sport w kabinie ?
Próbowałem znaleźć więcej informacji w internecie,ale słabo to opisują,po za tym co wiedziałem sam ,że jest to zawieszenie regulowane elektronicznie.
Rozumiem ,że 2.0 T 200 KM jest już na normalnych podzespołach ?
1.8 chciałem ale te spalanie oleju po zagazowaniu mnie przeraża,a sczególnie przez to,że moja astra teraz pije oleju na potęge nawet po remoncie więc sam rozumiesz.":-)

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#19 Post autor: wampir11111 »

Sebek tez mam 2.0 T i koszta sa niemale i tez mam IDS+ ale frajda z jazdy "bezcenne"
Zapraszam w moj temat i Sobie zerkniesz lecz potwierdzam troszke taniej jak OPC :lol:
Ps koszta czesci z Zafiry B 2.0T sa podobne co czesci z Zafiry A OPC typu tarcze klocki turbo uszczelki zawieszenie oprocz amorow :ok:
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2016, 22:10 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 16629

#20 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

wampir11111 pisze:Sebek tez mam 2.0 T i koszta sa niemale i tez mam IDS+ ale frajda z jazdy "bezcenne"
Zapraszam w moj temat i Sobie zerkniesz lecz potwierdzam troszke taniej jak OPC :lol:
Ps koszta czesci z Zafiry B 2.0T sa podobne co czesci z Zafiry A OPC typu tarcze klocki turbo uszczelki zawieszenie oprocz amorow :ok:
Jak mnie cieszą takie słowa :D też mi się marzy 2,0 turbo kiedyś tam, a to dlatego, że 200 kunia starczy, a wygląda jak zwykła 1,8

ps. nie każda 1,8 żre olej, moja ZA 1,8 lubi wypić, ale to nie znaczy, że od razu zakładać należy, że tak się dzieje, a druga sprawa to zależy jak kto jeździ - im bardziej katujesz tym więcej spali oleju, przy normalnej jeździe jest znośnie chyba, że silnik już do remontu

Powodzenia w poszukiwaniach

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: ryba1 »

Showtits pisze:Rozumiem ,że 2.0 T 200 KM jest już na normalnych podzespołach ?
większe niż 1.8 mniejsze niż opc
Showtits pisze:która posiada włącznik sport w kabinie
można samemu dołożyć
Showtits pisze:pije oleju na potęge nawet po remoncie więc sam rozumiesz.":-)
żlę zrobiony remont jak w ogóle był

Showtits

#22 Post autor: Showtits »

No a te nieszczęsne amerykański pojawiły się już w zamienniku ?
W vectrze c wiem że kombinowali i wstawiali bilenstein b6 i oszukiwali komputer aby błąd ids nie wyskakiwał.
Czyli reasumując przycisk sport można dołożyć,ale jeżeli nie jest dokładny a jest to jest te zawieszenie ids.
1.8 tak jak kolega wyżej pisze nie jest regułą i z tym się zgodzę bo sam mam jeszcze vectre b 1.8 i oleju bierze może z 100 ml na 10000 tys a jak już muszę nią jechać to nie jadę jak emeryt.
Moja astra niby miała remont a może inaczej swap z wymianą uszczelniaczy pierścieni itp ale co z tego skoro po 3 miesiącach jazdy był za mną niebieski dym z tyłu:-)
Muszę poczytać wasze tematy ale na spokojnie jak będę miał więcej niż weekend wolnego bo trochę tych stron macie :-)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: ryba1 »

Showtits pisze:Czyli reasumując przycisk sport można dołożyć,ale jeżeli nie jest dokładny a jest to jest te zawieszenie ids.
nie wiem co masz dokładnie na myśli ale przycisk SPORT możesz dołożyć bez ids-a.ja tak zrobiłem.mam sport ale bez zawiechy.jak obsługują zegary to masz jeszcze TC on/off
Showtits pisze:niby miała remont a może inaczej swap z wymianą uszczelniaczy pierścieni
to nawet nie kosmetyka więc jaki remont
Showtits pisze:100 ml na 10000 tys
nawet jakby 1000ml to nie jest dużo

Showtits

#24 Post autor: Showtits »

No tak jak mówisz bardziej kosmetyka.
W każdym razie temat astry uważam za zamknięty i szukam rodzinnego następcy,ale tym razem na spokojnie.

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#25 Post autor: KIT GTO »

amortyzatory ids możesz zamienić na zwykłe bez najmniejszego problemu

Showtits

#26 Post autor: Showtits »

Muszę na spokojnie podjechać do intercarsu i popytać o części które wyżej podano.
Może cena uległa zmianie, patrzyłem tak pobieżnie na ceny to tarcze 680 zł komplet a klocków tych kierunkowych w ogóle nie znalazłem
@EDIT:
Czy to jest możeamortyzator IDS do OPC ? Amortyzator
a to tarcza na przód ?Tarcza
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 14:21 przez Showtits, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#27 Post autor: wampir11111 »

Tak to jest amorek z IDS + tarcze tez sa do OPC
Cena ok jak ja szukalem amorka tak na sprawdzenie ceny to szukalem na stronie Sachsa

Showtits

#28 Post autor: Showtits »

To widzicie tragedi nie ma aczkolwiek koszta są na pewno większe niż przy 1.8.
Dobra nie ma sensu ciągnąć tematu.
Szukam sobie powoli swojego egzemplarza a jak czegoś nie będę wiedział to założę temat w dxiale technicznym.
Dziękuję wszystkim, bardzo za pomoc :')
Temat mozna zamknąć
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 15:10 przez Showtits, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: Sumik »

Tak dla jednego jak i dla drugiego.

Co do klocków to faktycznie muszą być kierunkowe. Ale nawet jak kupisz Valeo za 115 zł to też będą kierunkowe. Potwierdzam bo zmieniałem kilka dni temu.

Ogólnie jest drogo. Jednak nikt nie mów że jak kupisz to od razu będziesz musiał wszystko wymienić. Ja mam swoją Zośkę B OPC już ponad rok i ponad 25000 km.
Poza modami które wykonałem musiałem wymienić (oczywiście poza świecami, filtrami i olejami):
- wężyki od układu chłodzenia od teromostatu do magistrali i od turbo do magistrali ( ASO 67 zł i 28 zł)
- cewka ( nie musiałem ale zmieniłem... 308 zł InterCars - Beru a pod naklejką ori Bosch)
- klocki przód (Valeo 115 zł)
- czujnik parkowania tył lewy ( Allegro 40 zł )
- żarniki źenonowe (Osram Night Braker InterCars 224 zł za szt - ale polecam dołożyć i kupić w wersji Ultimate :D )
- gumy wahaczy ( kupiłem komplet poliuretanu za 180 zł Deuter Olkusz)
- 2 sworznie, drążki kierownicze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora (tego nie musiałem zrobnić )ale robiłem komplet razem ze sprężynami i chciałem mieś przód na TIP TOP, ceny nie pamiętam ale nie było jakoś super drogo ( jedyne co to łączniki były chyba po 89 zł bo są gięte pod IDS-a) Części z Moog-a łączniki z TRW - również InterCars
- osłona przegubu wewnętrznego ( Spidan GKN czyli ori GM Intercars 89 zł - komplet na prawy i lewy wewnętrzny )
- uszczelniacze zaworowe ( komplet uszczelniaczy +4 awaryjnie z zestawem uszczelek pokrywy InterCars coś ok 68 zł)
- rozrząd z pompą (zestaw INA czyli ori GM pompa Hepu komplet za 224 zł do tego uszczelniacze wałków i wału coś ok 27 zł InterCars)

I tyle. Tylko tyle musiałem dołożyć.
Nie ma tragedii.
Turbo drogie jako nowe. Jeżeli kolektor cały (bo lubią pękać przy WG i od góry między 3 i 4 cylindrem) to można zrobić regeneracje.
Remont silnika drogi. Ale nie musisz od razu robić remontu.

Do przeżycia. A przyjemność z jazdy bezcenna. I do tego jak będziesz miał IDS+. Mega opcja.

Wciskasz ( i ewentualnie przytrzymujesz :lol:) Sport. Masz twarde zwieszenie, twardy ukłąd kierowniczy, turbo inaczej reaguje no i jazda. Tylko trzeba pamiętać o oponach, bo lubią zapłonąć :lol:
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 15:26 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze: klocki przód (Valeo 115 zł)
widzę taniość na maxa
Sumik pisze:Jednak nikt nie mów że jak kupisz to od razu będziesz musiał wszystko wymienić.
ale jest większe ryzyko że kupi szrota i wtedy wydatki będą porażające

Zablokowany

Wróć do „Archiwum ogłoszeń - Zafira B”