Opel Zafira 2.0T*241KM*OPC*Serwis*Szwajcar*Gwarancja*

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Showtits

#31 Post autor: Showtits »

Sumik pisze:Tak dla jednego jak i dla drugiego.

Co do klocków to faktycznie muszą być kierunkowe. Ale nawet jak kupisz Valeo za 115 zł to też będą kierunkowe. Potwierdzam bo zmieniałem kilka dni temu.

Ogólnie jest drogo. Jednak nikt nie mów że jak kupisz to od razu będziesz musiał wszystko wymienić. Ja mam swoją Zośkę B OPC już ponad rok i ponad 25000 km.
Poza modami które wykonałem musiałem wymienić (oczywiście poza świecami, filtrami i olejami):
- wężyki od układu chłodzenia od teromostatu do magistrali i od turbo do magistrali ( ASO 67 zł i 28 zł)
- cewka ( nie musiałem ale zmieniłem... 308 zł InterCars - Beru a pod naklejką ori Bosch)
- klocki przód (Valeo 115 zł)
- czujnik parkowania tył lewy ( Allegro 40 zł )
- żarniki źenonowe (Osram Night Braker InterCars 224 zł za szt - ale polecam dołożyć i kupić w wersji Ultimate :D )
- gumy wahaczy ( kupiłem komplet poliuretanu za 180 zł Deuter Olkusz)
- 2 sworznie, drążki kierownicze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora (tego nie musiałem zrobnić )ale robiłem komplet razem ze sprężynami i chciałem mieś przód na TIP TOP, ceny nie pamiętam ale nie było jakoś super drogo ( jedyne co to łączniki były chyba po 89 zł bo są gięte pod IDS-a) Części z Moog-a łączniki z TRW - również InterCars
- osłona przegubu wewnętrznego ( Spidan GKN czyli ori GM Intercars 89 zł - komplet na prawy i lewy wewnętrzny )
- uszczelniacze zaworowe ( komplet uszczelniaczy +4 awaryjnie z zestawem uszczelek pokrywy InterCars coś ok 68 zł)
- rozrząd z pompą (zestaw INA czyli ori GM pompa Hepu komplet za 224 zł do tego uszczelniacze wałków i wału coś ok 27 zł InterCars)

I tyle. Tylko tyle musiałem dołożyć.
Nie ma tragedii.
Turbo drogie jako nowe. Jeżeli kolektor cały (bo lubią pękać przy WG i od góry między 3 i 4 cylindrem) to można zrobić regeneracje.
Remont silnika drogi. Ale nie musisz od razu robić remontu.

Do przeżycia. A przyjemność z jazdy bezcenna. I do tego jak będziesz miał IDS+. Mega opcja.

Wciskasz ( i ewentualnie przytrzymujesz :lol:) Sport. Masz twarde zwieszenie, twardy ukłąd kierowniczy, turbo inaczej reaguje no i jazda. Tylko trzeba pamiętać o oponach, bo lubią zapłonąć :lol:
Jeżeli tak to wygląda to tragedii nie ma bo tak jak pisałem,mam zniżkę pracowniczą w intercars,a te części nie są jakieś zbyt wymyślne.Mnie martwi jedynie cena zawieszenia,klocki tak jak pisałem nie mam pojęcia co znaczy"klocki kierunkowe",nigdy się nie spotkałem z takim określenie.
Turbo wiadomo,zawsze do każdego samochodu było drogie
ryba1 pisze:
Sumik pisze: klocki przód (Valeo 115 zł)
widzę taniość na maxa
Sumik pisze:Jednak nikt nie mów że jak kupisz to od razu będziesz musiał wszystko wymienić.
ale jest większe ryzyko że kupi szrota i wtedy wydatki będą porażające
No właśnie i tego się boje.
Jeżeli trafię egzemplarz zadbany,to dla własnego spokoju można robić systematycznie po kolei wymiany typu zawieszenie itp,ale jak trafię szrot to wydatki na samym początku sprawią,że auto będzie stało pół roku u znajomego na warsztacie,nim ja na to wszystko uzbieram.
Jeżeli faktycznie trafi się egzemplarz zadbany,to OPC jest moim zdaniem do utrzymania dla zwykłej klasy robotniczej.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#32 Post autor: Sumik »

Czemu taniosc? Valeo nie jest zla firma. Byly i klocki za 74 zl...Wyobraz sobie co to musialo byc :/ Poza tym po co mi jakies super klocki jak kupilem je tylko na dojechanie tarcz. Za jakis czas bede musial zmieniac caly komplet i wtedy zainwestuje :)

Co do zakupu szrota jest to prawdopodobne. Jest tego pelno....
A kazda od niemca ktory plakal i biegl do granicy.... Itp...

Ja tez bralem ze znizkami tak wiec nie jest zle. Co do zawieszenia jak padnie IDS to w IC jest fajny zestaw eibach i bilstein b12 za cos kolo 3400 zl :) Calosc -30 mm
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 18:12 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Showtits

#33 Post autor: Showtits »

No właśnie o to chodzi ,że tego pełno ,tak naprawdę jak trafisz każde auto zadbane,które wymaga jedynie wymian eksploatacyjnych to masz pełną radość z posiadania samochodu,bo z tego co napisałeś,rzeczy eksploatacyjne nie są drogie,gorzej jak wyskoczy jakaś niespodzianka,swoją drogą ciekaw jestem czy są zamienniki tych amortyzatorów,choć cena ,którą znalazłem za sachsa powyżej jest o wiele lepsza niż ta co była podana wcześniej czyli 2 tys sztuka :-)
Intercars trochę mnie finansowo ratuje w takim przypadku.
Szkoda,że na naszym rynku jest dużo auto od Mirka handlarza,ciekawe jak to jest w przypadku Zafir od Andrzeja i np Omega 1217 albo Das Auto.
A jeździliście swoimi zafirami na IDS i w 7 osób oraz bagażem ?
Ciekaw jestem jak komfort bo teraz miałem w astrze zawieszenie weitec -30 mm i zmieniłem na serię i jestem wniebowzięty...
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 18:14 przez Showtits, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:Czemu taniosc?
bo więcej dałem do swojego diesla 100KM i też były ze zniżkami
Sumik pisze: Poza tym po co mi jakies super klocki jak kupilem je tylko na dojechanie tarcz
hmm...powód błachy ale niech Ci będzie

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#35 Post autor: Sumik »

Jechałem ostatnio z lotniska. Tak jak piszesz 7 osób, z tyłu 2 dzieci,srodek 3 osoby i przód ja i kumpela. Do tego 5 bagaży podręcznych, 1 duży i wózek w bagażniku. Masakra. Jak rumuni. Ale na sporcie i szło jak po stole. Zakładam że mam eibacha -30 i z tyłu dystans 26mm a do tego dośc duże ET nawet nie wiem jakie. Nie było jakoś twardo. Ogólnie uważam to auto za komfortowe, ale jak już kiedyś pisaliśmy z chłopakami, różnie można interpretować pojęcie "komfort" :lol:
Moje OPC jest dla mnie komfortowe :D

Krzysiu, ludzie mają różne zniżki i zaopatrują się w różnych sklepach/hurtowniach. Ja czasami Ori kupiję taniej niż zamiennik. Ale BTW :)

Dlatego czasami amor IDS może kosztować od 900 do 1500 zł. A to jest różnica.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: ryba1 »

Sumik, nie wiem po co ten elaborat.ja tylko kupuje ori bo zamiennik z reguły jest kupą

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: Tunio999 »

Ogłoszenie nieaktualne - archiwum
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Zablokowany

Wróć do „Archiwum ogłoszeń - Zafira B”