[TUT/B]Czyszczenie przepustnicy CDTi 150KM
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam jeśli jest taka możliwość to na obrobione śruby spróbuj nabić nasadkę o 1 numer niższy np z 10 na 9 w razie czego możesz podpiłować trochę łeb śruby pilnikiem do metalu .Moim zdaniem sześciokątne nasadki będą najlepsze do takiej operacji.Arc_zi pisze:Niestety przy mojej przepustnicy ktoś już majstrował - efektem czego są wytarte śruby. Czy ktoś już się spotkał z taką sytuacją, czy uda się odkręcić te śruby specjalnymi nasadkami, bez ucinania i nawiercania?
Właśnie doczytałem że te śruby są na imbus to spróbuj wbić imbus większy, a jak to nie pomoże to pilnikiem podpiłuj łeb aby ciasno weszła nasadka sześciokątna, ewentualnie spróbuj nabić nasadkę 12-stokatną
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, 21:28 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 4 razy.
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam .
Problem znów powrócił. to samo kontrolka świeci, autko raz ma moc, raz nie ma, był spokój , myślałem że czyszczenie pomogło i tu klops , teraz do tego doszło jeszcze :
- podczas wyłączania silnikiem dziwnie szarpnie
- czuć spaliny w aucie, tak jakby silnik był w trakcie wypalania
Ma z kolegów jakaś rade co robić,wyczyścić wszystko jeszcze raz,zakup nowej - ceny masakra, dać do regeneracji- tylko gdzie ? kurcze co robić?
Aha mam zapytanie bo tak czytam , i gdzieś mi wyskoczyło że przy okazji czyści się tez jakiś boost sensor ,nigdy jeszcze do nie go nie zaglądałem a autko ma 170 tyś.może to też ma jakiś wpływ.
Koledzy dlaczego nie zapal się kontrolka autko z kluczykiem
Problem znów powrócił. to samo kontrolka świeci, autko raz ma moc, raz nie ma, był spokój , myślałem że czyszczenie pomogło i tu klops , teraz do tego doszło jeszcze :
- podczas wyłączania silnikiem dziwnie szarpnie
- czuć spaliny w aucie, tak jakby silnik był w trakcie wypalania
Ma z kolegów jakaś rade co robić,wyczyścić wszystko jeszcze raz,zakup nowej - ceny masakra, dać do regeneracji- tylko gdzie ? kurcze co robić?
Aha mam zapytanie bo tak czytam , i gdzieś mi wyskoczyło że przy okazji czyści się tez jakiś boost sensor ,nigdy jeszcze do nie go nie zaglądałem a autko ma 170 tyś.może to też ma jakiś wpływ.
Koledzy dlaczego nie zapal się kontrolka autko z kluczykiem
Ostatnio zmieniony 05 lis 2016, 17:28 przez browar340, łącznie zmieniany 1 raz.
- shrek40
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 lut 2016, 10:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam. Właśnie jestem po regeneracji przepustnicy. 230 tyś. na szafie. Zaczęło się od wymiany termostatu. Po odkręceniu przepustnicy do demontażu termostatu postanowiłem ją wyczyścić bo nagaru trochę się nazbierało. Do tego momentu nie było żadnych błędów związanych z przepustnicą. Po wymyciu i założeniu po kilku dniach błąd 112561. Tu na forum doczytałem o dostawaniu się oleju do elektroniki. Demontaż, mycie, suszenie i poprawienie lutów złącza na płytce. Jak ręką odjął... na tydzień. Znowu błędy 112561 i 112562. Demontaż, mycie suszenie tydzień spokoju... wystarczy. Wysłałem przepustnicę do regeneracji. Wysłana w piątek wróciła w środę. Regeneracja objęła weryfikację stanu elektroniki, mycie, wymianę uszczelnień osi przepustnicy. Na szczęście elektronika nie została uszkodzona i nie trzeba było ingerować w elementy na płytce. Założona chodzi jak nowa. Przy gaszeniu nie trzęsie silnikiem i zero błędów. Wszystkim którym wyświetlają się błędy związane z przepustnicą proponuję wysłać jak najwcześniej przepustnicę do regeneracji a w szczególności uszczelnienie osi przepustnicy. Mycie i poprawianie styków to chwilowa poprawa. Gdy elektronika padnie koszty regeneracji idą do góry.
Na regenerację przepustnicę wysłałem do gościa z allegro. Naprawdę polecam. Szybko i solidnie.
Na regenerację przepustnicę wysłałem do gościa z allegro. Naprawdę polecam. Szybko i solidnie.