Jaki olej silnikowy do silnika 2.2 DTI?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

Jaki olej silnikowy do silnika 2.2 DTI?

#1 Post autor: Anony Mous »

Jaki olej silnikowy zastosować do silnika 2.2 DTI, przebieg 193 tyś.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

A jaki jest do tej pory ???.
Ja mam w moim 5W40 a przebieg 244000km.

darkp1

#3 Post autor: darkp1 »

Ja wymieniam co 12, max co 15 tysięcy kilometrów.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: Jaymzarf »

Moja Zośka jeździła u poprzedniego właściciela na Mobilu 10W40 przez jakieś 50kkm wymiany co 10kkm. Obecnie zalałem Castrola 5W30 (po poradzie u mechaników). Weszło - aż się zdziwiłem ponad 6 litrów... A w książce pisze 5,5L... Wymieniać będę również co 10kkm

marian07

#5 Post autor: marian07 »

W poprzednim aucie (vectra 2.0dti) przez 4 lata prawie jeździłem na GM półsyntetyk (takie niebieskie naklejki). On jest podejrzanie tani, wychodzi za 5 litrów + filtr niecałe 100 zł. Wymiana co 10 tys, wszystko było OK.
Kolega do swojej 2.0 DTI po kupnie zalał mobila fuul syntetyk, i po dwóch dniach silnik poszedł się kochać (środkowa panewka i w konsekwencji wał pękł). Fakt, przebieg nie był pewny a kolo chciał dobrze i du**. Teraz ma drugi silnik i leje też ten GM. Bezproblemowo.
Ze swej strony go polecam, bo chyba najlepszy stosunek ceny do jakości.

link do fotki

http://www.opel.netidea.pl/index.php?a=opis&k=&id=111

Awatar użytkownika
adrianzwp
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 06 kwie 2010, 19:00
Imię: Adrian
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#6 Post autor: adrianzwp »

witam. ja leje do swojego 2.0 dti 5w30 GM i wymieniam w serwisie.koszt 300 zl. pozdrawiam

slawix

#7 Post autor: slawix »

Witam

Ja do swoich samochodów OD LAT, w tym i do Zośki stosuję mało reklamowany u nas olej TEXACO semisyntetic 10w40. Za 5 l płacę 88 zł.
Nie narzekam nic się nie dzieje przejechałem ok 50 tys. i jest ok
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#8 Post autor: chabretti »

Witam. Czy ktoś leje do swojej Zośki olej VALVOLINE MaxLife Diesel 10w40 :?: Słyszałem że to dobry olej i zlecany jest do silników z przebiegiem powyżej 100000km. Jest on raczej mało znany u nas, ale z tego co się dowiedziałem jest polecany przez mechaników i używany w sportach motorowych. Za każde info dzięki :piwo:

Arczi

#9 Post autor: Arczi »

Valvoline VR1 10w60 leje do wysoko kreconej benzyny od 2-ch lat i sprawuje sie dobrze. Ogolnie to reklama dzwignia handlu... W/g mnie polsynetetyczne oleje jak kazdy w swojej klasie beda mialy bardzo podobne wlasciwosci (spelniaja te same normy) i producent niema wiejkszego znaczenia.
Pomijam oczywiscie porownanie skrajnych przypadkow typu MOTUL i np. jakiegos najtanszego oleju np. z Tesco w tej samej gestosci i lepkosci np. wlasnie 10w40. Uwazam ze lepiej zalewac olej ze sedniej polki i wymieniac go co 15-20kkm niz kupic drozszy olej i zylowac silnik do 30kkm.
Teoretycznie wyjdzie na to samo albo podobnie a w praktyce zyska na tym silnik.

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

#10 Post autor: tomasz72 »

Witam
Trochę odgrzeję temat.
Sprawa wygląda tak że poprzedni właściciel zalał minerałem 10w40 ponieważ ubywało .jak się później okazalo to był tylko walnięty czujnik. Przejechane prawie 240kkm. Chciałbym zmienić wg.wskazań na syntetyk lub pół. Co myślicie ? Oleju nie bierze ,wycieków brak.

fredek

#11 Post autor: fredek »

ja leję olej GM 5w30 , natomiast mam porównanie z innym oplem w rodzinie 2.2 dti i przy następnej wymianie zaleję Motula lub Liqui Moly bo według mnie bardziej wycisza silnik i jego praca jest bardziej miękka

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#12 Post autor: Dziadek13 »

tomasz72 pisze:Chciałbym zmienić wg.wskazań na syntetyk
Śmiało, kup płukanke silnika z Liqui Moly zrób według instrukcji i zalej syntetyk będzie lepiej szybciej smarowany silnik a i zimą będzie lepiej szczególnie dla turbo i rozrusznika.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 20:17 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

#13 Post autor: tomasz72 »

wiesz zastanawiam się bo panuje powszechna opinia że coś tam może wypłukać.....ale z drugiej strony wiaadomoże syntetyki są o niebo lepsze. A powiedz jeszcze co za płukanka ? nie mozna po prostu nalac oleju. A może stosowałeś już takie specyfiki? trochę właśnie czytam na ten temat i chyba to jest tak że dolewa się to do oleju i razem spuszcza tak?
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 21:57 przez tomasz72, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#14 Post autor: Janus »

tomasz72 pisze:wiesz zastanawiam się bo panuje powszechna opinia że coś tam może wypłukać.....ale z drugiej strony wiaadomoże syntetyki są o niebo lepsze. A powiedz jeszcze co za płukanka ? nie mozna po prostu nalac oleju. A może stosowałeś już takie specyfiki? trochę właśnie czytam na ten temat i chyba to jest tak że dolewa się to do oleju i razem spuszcza tak?
Wlewałem kiedyś 2 razy taką płukankę przed wymianą oleju (jakiś tam "Engine Flush"). Jak się robi wg instrukcji to praktycznie zero ryzyka. Mój mechanik mówił, że jak chce się naprawdę coś wypłukać, to z podanych 5min przedłużyć do 10-20min (w międzyczasie słychać jak się silnik stopniowo wycisza bo olej rzednie...). A lałem do benzyny z przebiegiem ponad 320kkm i nic się nie działo.

Do naszych DTI to olej min 5W na początku. 5W30 przy zróżnicowanej eksploatacji (krótkie/długie trasy). 5W40 - auto pałowane na autostradach na długich dystansach.
Janusz

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

#15 Post autor: tomasz72 »

wielkie dzięki.
zrobie płukanke i chyba na początek pół syntetyk. chociaż w sumie to podobno juz niewielka róznica w ryzyku w sensie pół czy syntetyk,pogadam jeszcze z kumplem mechanikiem,który nawiasem mówiąc namawia mnie na pełen syntetyk :) a jak się dowiedział że zalany minerałem to tylko popukał sie w czoło o tekstach na temat mojej inteligencji nie wspomnę :lol: tak czy tak po po poczytaniu o tych płukankach przekonali mnie .jeszcze na filmie koleś zachwalał ceramizer , ale to chyba nie potrzebne
https://www.youtube.com/watch?v=dNAjw_mrgAU&t=11s

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”