czy silnik od vw pasuje do opla zafiry?
Moderator: Sebu$
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Moim zdaniem jest bez sensu pchać silnik VW do OPLA :> - ale to moje zdanie...Marek1234 pisze:coś więcej wiesz w temacie ?
Tym bardziej, że grzechotniki "tanieją"
- Albert Einstein
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Wszystko można wsadzić wszędzie, ale po co. Swap, czyli silnika z całą wiązką i sterownikiem, mocowania silnika do tego skrzynia biegów lub flansza pod skrzynię, przeguby lub nawet modzone półosie i osoba która to zespoli z głową, ogarnie instalację i odpali to już gruba kasa.
Swap z Opla do Opla np. 1.6 @ 2.5 to banał, ale i tak trzeba wiedzieć co i jak. Gdybyś chciał Diesla zamienić na benzynę tez da się ogarnąć.
Swap z Opla do Opla np. 1.6 @ 2.5 to banał, ale i tak trzeba wiedzieć co i jak. Gdybyś chciał Diesla zamienić na benzynę tez da się ogarnąć.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1982
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Forfiter2012, każdy swap to min 10 tyś a trzeba brac pod uwagę że zawsze wychodzą nie przewidziane wydatki
też trzeba liczyć z 5-6 tyś + to co wspomniałem wyżej.SWAP albo wybulisz porządny hajs albo problemy non stop z czymśSumik pisze:Swap z Opla do Opla np. 1.6 @ 2.5 to banał,
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
kupel wsadził oplowskiego (isuzu) 1,7td do grand voyagera i sie dało, ale zrobił to dla sportu bardziej niż żeby miało to jakiś sens
jak szukasz alternatywy dla dth i w dieslu to wsadź nowszego 1,7 - mocowo podobnie jak do tej pory a skrzynia, mocowania itp. da się łatwo zaadaptować
z vw nawet półosie będziesz musiał ciąć jak założysz ze skrzynią a jak sam silnik to będzie problem z dopasowaniem skrzyni, właśnie wymieniam sprzęgło i jest mało miejsca między podłużnicami wiec jakiś adapter między silnikiem a skrzynią nawet na 2cm raczej odpada, do tego dobór sprzęgła i zaraz się okaże że źle wymierzone i wysprzęglik szlag trafi po 2 wciśnięciach pedału a koszty nie małe
lepiej poszukać zdrowego dth - 1000zł (mi się taki trafił na wakacjach i jestem zadowolony)
do tego zregenerować pompę - 1500zł
jakiś zestaw startowy (dla spokoju nawet gumki na trawersach powymieniać) - 500zł
+ robota i masz na pewno taniej a te silniki same w sobie są mocno pancerne, jak pompa żyje to niewiele może mu zaszkodzić - czasem padnie turbo
no i zawsze kiedyś dasz rade go sprzedać, bo z silnikiem od vw to raczej tylko złomiarze go wezmą
jak szukasz alternatywy dla dth i w dieslu to wsadź nowszego 1,7 - mocowo podobnie jak do tej pory a skrzynia, mocowania itp. da się łatwo zaadaptować
z vw nawet półosie będziesz musiał ciąć jak założysz ze skrzynią a jak sam silnik to będzie problem z dopasowaniem skrzyni, właśnie wymieniam sprzęgło i jest mało miejsca między podłużnicami wiec jakiś adapter między silnikiem a skrzynią nawet na 2cm raczej odpada, do tego dobór sprzęgła i zaraz się okaże że źle wymierzone i wysprzęglik szlag trafi po 2 wciśnięciach pedału a koszty nie małe
lepiej poszukać zdrowego dth - 1000zł (mi się taki trafił na wakacjach i jestem zadowolony)
do tego zregenerować pompę - 1500zł
jakiś zestaw startowy (dla spokoju nawet gumki na trawersach powymieniać) - 500zł
+ robota i masz na pewno taniej a te silniki same w sobie są mocno pancerne, jak pompa żyje to niewiele może mu zaszkodzić - czasem padnie turbo
no i zawsze kiedyś dasz rade go sprzedać, bo z silnikiem od vw to raczej tylko złomiarze go wezmą
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
F23 z diesla pasuje do bigblocka Opla (C18NZ, C20NE, C20XE, X20XEV oraz X22XE) na 90%. Wyczytane na angielskim forum. Zrobiłem szablon kielicha skrzyni F23 z Zośki X20DTH i przymierzałem do bloku C20NE. Szablon pasuje...Sumik pisze:(...)Gdybyś chciał Diesla zamienić na benzynę tez da się ogarnąć.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wiem :-) ściągnąłem z jakiegoś niemieckiego forum programik Getriebomat. Przeliczyłem przełożenia skrzyni dieslowskiej. Przy benzynie 2.0 (silniki C20NE, C20XE, X20XEV gdzie ponad 80% momentu jest już od 2tys obr/min) aby to jechało musisz rozkręcać silnik do 3,5-4tys obr/min i dopiero wyższy bieg.Sumik pisze:Tylko przełożenie inne.
Zobacz, że diesel kreci się do 5000 a benzyna do 7500. Gdybyś wsadził skrzynie z diesla do mocnej benzyny to mógłbyś kręcić mega prędkości
Za to na autostradzie przy 130km/h masz 3,2tys obr/min więc dla benzyny to pikuś ;-)
Janusz