czy silnik od vw pasuje do opla zafiry?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Marek1234

czy silnik od vw pasuje do opla zafiry?

#1 Post autor: Marek1234 »

j.w^ ;)

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Tunio999 »

Jak "na biednego nie trafiło" to wszystko da radę ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Marek1234

#3 Post autor: Marek1234 »

coś więcej wiesz w temacie ? :P

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Tunio999 »

Marek1234 pisze:coś więcej wiesz w temacie ?
Moim zdaniem jest bez sensu pchać silnik VW do OPLA :> - ale to moje zdanie...
Tym bardziej, że grzechotniki "tanieją" ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#5 Post autor: Forfiter2012 »

Technicznie takiego swapa to można. Finansowo czy problemowo raczej nie ma sensu.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Sumik »

Wszystko można wsadzić wszędzie, ale po co. Swap, czyli silnika z całą wiązką i sterownikiem, mocowania silnika do tego skrzynia biegów lub flansza pod skrzynię, przeguby lub nawet modzone półosie i osoba która to zespoli z głową, ogarnie instalację i odpali to już gruba kasa.
Swap z Opla do Opla np. 1.6 @ 2.5 to banał, ale i tak trzeba wiedzieć co i jak. Gdybyś chciał Diesla zamienić na benzynę tez da się ogarnąć.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: ryba1 »

Forfiter2012, każdy swap to min 10 tyś a trzeba brac pod uwagę że zawsze wychodzą nie przewidziane wydatki
Sumik pisze:Swap z Opla do Opla np. 1.6 @ 2.5 to banał,
też trzeba liczyć z 5-6 tyś + to co wspomniałem wyżej.SWAP albo wybulisz porządny hajs albo problemy non stop z czymś

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#8 Post autor: tomzam »

kupel wsadził oplowskiego (isuzu) 1,7td do grand voyagera i sie dało, ale zrobił to dla sportu bardziej niż żeby miało to jakiś sens
jak szukasz alternatywy dla dth i w dieslu to wsadź nowszego 1,7 - mocowo podobnie jak do tej pory a skrzynia, mocowania itp. da się łatwo zaadaptować
z vw nawet półosie będziesz musiał ciąć jak założysz ze skrzynią a jak sam silnik to będzie problem z dopasowaniem skrzyni, właśnie wymieniam sprzęgło i jest mało miejsca między podłużnicami wiec jakiś adapter między silnikiem a skrzynią nawet na 2cm raczej odpada, do tego dobór sprzęgła i zaraz się okaże że źle wymierzone i wysprzęglik szlag trafi po 2 wciśnięciach pedału a koszty nie małe
lepiej poszukać zdrowego dth - 1000zł (mi się taki trafił na wakacjach i jestem zadowolony)
do tego zregenerować pompę - 1500zł
jakiś zestaw startowy (dla spokoju nawet gumki na trawersach powymieniać) - 500zł
+ robota i masz na pewno taniej a te silniki same w sobie są mocno pancerne, jak pompa żyje to niewiele może mu zaszkodzić - czasem padnie turbo
no i zawsze kiedyś dasz rade go sprzedać, bo z silnikiem od vw to raczej tylko złomiarze go wezmą

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#9 Post autor: Janus »

Sumik pisze:(...)Gdybyś chciał Diesla zamienić na benzynę tez da się ogarnąć.
F23 z diesla pasuje do bigblocka Opla (C18NZ, C20NE, C20XE, X20XEV oraz X22XE) na 90%. Wyczytane na angielskim forum. Zrobiłem szablon kielicha skrzyni F23 z Zośki X20DTH i przymierzałem do bloku C20NE. Szablon pasuje...
Janusz

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Sumik »

Tylko przełożenie inne.
Zobacz, że diesel kreci się do 5000 a benzyna do 7500. Gdybyś wsadził skrzynie z diesla do mocnej benzyny to mógłbyś kręcić mega prędkości :D

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#11 Post autor: Janus »

Sumik pisze:Tylko przełożenie inne.
Zobacz, że diesel kreci się do 5000 a benzyna do 7500. Gdybyś wsadził skrzynie z diesla do mocnej benzyny to mógłbyś kręcić mega prędkości :D
Wiem :-) ściągnąłem z jakiegoś niemieckiego forum programik Getriebomat. Przeliczyłem przełożenia skrzyni dieslowskiej. Przy benzynie 2.0 (silniki C20NE, C20XE, X20XEV gdzie ponad 80% momentu jest już od 2tys obr/min) aby to jechało musisz rozkręcać silnik do 3,5-4tys obr/min i dopiero wyższy bieg.

Za to na autostradzie przy 130km/h masz 3,2tys obr/min więc dla benzyny to pikuś ;-)
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”