2.0 dti na 1.9 cdti mozliwe?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

2.0 dti na 1.9 cdti mozliwe?

#1 Post autor: liero1988 »

Witam wszystkich forumowiczów chcialbym sie dowiedziec czy mozna zrobic swapa maszyna to (opel Zafira a ) z 2.0 dti na 1.9 cdti 150km lub 120 km (zafcia b lub vectra c) oczywiscie nie chodzi mi o fundusze ze sie nie oplaca bo zawsze sie oplaca przekladka niz ingerecja w silnik (chip lub chip-box) Prosze tylko o powazne wypowiedzi pozdrawiam

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#2 Post autor: Forfiter2012 »

Swapa to prawie zawsze możesz sobie zrobić takiego jak proponujesz również tylko koszty obstawiam że mogą być nawet dwucyfrowe.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2016, 21:50 przez Forfiter2012, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: ryba1 »

2.0 dti na 1.9 cdti mozliwe?
widzę kolejny śmiałek.1.9CDTI jest na CAN-ie.wszystko się da ale SWAP nigdy nie był tani.podejrzewam 5-cio cyfrową kwotę
liero1988 pisze:oczywiscie nie chodzi mi o fundusze ze sie nie oplaca bo zawsze sie oplaca przekladka niz ingerecja w silnik (chip lub chip-box) Prosze tylko o powazne wypowiedzi pozdrawiam
robiłeś kiedyś swap???a program???bo sądzę że nie wiesz o czym piszesz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#4 Post autor: Janus »

ryba1 pisze:(...)
robiłeś kiedyś swap???a program???bo sądzę że nie wiesz o czym piszesz
Kolega nie wie o czym pisze, zgadzam się :)
Często chip lub box wychodzi taniej niż wymiana silnika, a co dopiero swap... Oczywiście mam na myśli wymianę z sensem - materiały eksploatacyjne i uszczelnienia które można/trzeba przy okazji wymiany silnika zrobić...
Janusz

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#5 Post autor: Forfiter2012 »

Dwucyfrową miałem na myśli właśnie np. 10k lub więcej :)

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#6 Post autor: liero1988 »

Witam panowie myslalem o kupnie jakiegos angola (koszty calosci czesto takie jak sam silnik) kolega ryba1 ma racje programowanie itp. posiadam warsztat "zaprzyjazniony" zajmujacy sie wgrywaniem przerabianiem (chipowaniem) lecz z tego silnika zawiele nie wyciagne tz ok 125koni wiec lepiej zrobic swap (tak mi sie wydaje) skrzynia wtedy 6 biegowa a nie 5 ;/ moja zoska jedzie tylko 160 km/h a o przyspieszeniu do wyprzedzania mozna sie zastanawiac "latami" wiec mysle ze to lepsze rozwiazanie nizeli chip ( w aucie spedzam ok 10h dziennie) i mocy brak;/

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#7 Post autor: Crazy »

ja to bym wolał sprzedać i kupić coś mocniejszego
Np 2.2 DTI i wtedy chip jeśli o dieslu mowa
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#8 Post autor: liero1988 »

crazy latwo sie mowi ja juz zawiele za nia nie dostane ma 370.000km oczywiscie robiony na czas ale sam przebieg ludzi odstrasza

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#9 Post autor: Janus »

To co wydasz na zakup zdrowego? 2.2 DTI i PRZESZCZEP tego pod maskę - przeznaczysz na doprowadzenie swojego auta do porządku. Ździwisz się ile można ugrać kiedy:
1) zrobisz porządek z układem podawania paliwa
2) zrobisz porządek z podciśnieniami i sterowaniem turbiną
3) sprawdzisz/zrobisz turbinę aby ładowała te 2 bary
4) wymienisz filtr powietrza, przeczyścisz intercooler
5) możesz jeszcze pomyśleć o eliminacji EGR-a
A jak tak zrobione auto zaprowadzisz na hamownię i wyjdzie coś pod 100KM, to wtedy chips na okolice 120KM i 260Nm (tyle podobno realne z tego silnika przy tej turbinie i tej dawce paliwa co tłoczy pompa). Ale +20KM i +30Nm też piechotą nie chodzi
Janusz

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#10 Post autor: liero1988 »

Janus pisze:To co wydasz na zakup zdrowego? 2.2 DTI i PRZESZCZEP tego pod maskę - przeznaczysz na doprowadzenie swojego auta do porządku. Ździwisz się ile można ugrać kiedy:
1) zrobisz porządek z układem podawania paliwa
2) zrobisz porządek z podciśnieniami i sterowaniem turbiną
3) sprawdzisz/zrobisz turbinę aby ładowała te 2 bary
4) wymienisz filtr powietrza, przeczyścisz intercooler
5) możesz jeszcze pomyśleć o eliminacji EGR-a
A jak tak zrobione auto zaprowadzisz na hamownię i wyjdzie coś pod 100KM, to wtedy chips na okolice 120KM i 260Nm (tyle podobno realne z tego silnika przy tej turbinie i tej dawce paliwa co tłoczy pompa). Ale +20KM i +30Nm też piechotą nie chodzi

Czyli uwazasz ze lepiej zainwestowac w chip niz zmiane silnika (swap) chodzi o to przyspieszenie bo co do silnika odpukac nic sie niedzieje odpala jedzie itp z tego co sie orientuje tam (w 2.0 dti ) jest brak zmiennej geometri na turbinie i jak to mi powiedzial znajomy ze jest to gorsza turbina od np 2.2 dti a przeszczep samego doladowania wyniesie grube pieniadze i godzin. Powiem ze moj sasiad ma 1.9 tdi Wv i chip-a ma zrobionego rakieta jak nic . ale to jest tdi a nie dti bez zmiennej geometrii pozdrawiam

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#11 Post autor: Janus »

liero1988 pisze: Czyli uwazasz ze lepiej zainwestowac w chip niz zmiane silnika (swap) (...)
Relatywnie najtańsze KM które trochę już odczujesz to chip. Wymiana silnika nawet na 2.2DTI to już wydatek na sam silnik, a ten będzie praktycznie równy z kosztem chipa. A gdzie koszty "zrobienia" zakupionego silnika i swapa? ;-)
Janusz

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: ryba1 »

Janus pisze:Relatywnie najtańsze KM które trochę już odczujesz
'to raczej masa która zabija ten samochód

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#13 Post autor: Janus »

ryba1 pisze:
Janus pisze:Relatywnie najtańsze KM które trochę już odczujesz
'to raczej masa która zabija ten samochód
Że co?? :) masz na myśli że ZA to kawał kloca? No fakt, DTI to 1500kg ale co zrobisz...
Janusz

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#14 Post autor: tomzam »

u mnie wymiana silnika na taki sam zdrowszy zdecydowanie ożywiła samochód, chociaż mam też vectre B z tym samym silnikiem i róznica w "bucie" jest mocno odczuwalna
Ostatnio zmieniony 31 gru 2016, 15:14 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#15 Post autor: liero1988 »

Wpadłem na pomysł na wymiana na większe kolo kompresji turbiny ?"znajomy" w tym silniku jesli kazdy odradza swap to w ten diesen dzisiaj bylem u znajomego mechanika sprawdzac elektrozaworki i jak mu przygazowalem to sie mnie tylko zapytal skad mam takie doladowanie turbiny hmmm a ja co no podczas dodania wiecej gazu szarpniecie i but jest ale tylko chwilowo i mnie to wk... powiedzial ze w jego 1.9 tdi niema takiego doladowania ... ps. nie wywala checku o przeladowaniu itp i co teraz mam zrobic to propozycja zebym usunol egr, i klapy zawirowan to bedzie but na maxa przy takim doladowaniu co radzicie? :?: :?:
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 22:00 przez liero1988, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”