Zamiana koła pasowego alternatora na sprzęgiełko
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Zamiana koła pasowego alternatora na sprzęgiełko
Czytając o sprzęgiełkach budowanych w nowych autach na osi alternatorów postanowiłem zabudować sobie takie cuś a co taki kaprys miałem co do przydatności tego patentu odsyłam do netu po wszystkie mądrości ja nie będe narazie opisywał bo wymiana altka to troche roboty a na dworze z ciepło nie jest jak założe to udostępnie filmik.
Więc postanowiłem zmienić stare koło pasowe altka na sprzęgiełko jedno kierunkowe,trochę zajeło mi czasu żeby skompletować cały zestaw do wymiany zwykłego koła pasowego alternatora na sprzęgiełko jedno kierunkowe co by odciążyć koło główne pasowe, napinacz paska wielorowkowego i za razem umożliwić swobodną prace alternatora żeby nie wymuszać jego hamowania odejmując gazu i po wyłączeniu silnika altek staje dęba po odcięciu mu napięcia.A wiadomo w naszych autach tego rozwiązania nie stosowano więc postanowiłem trochę poprawić ten mankament w tym aucie zafira A pisze o dieslu.Trochę się naszukałem rozmiarowo i żeby dobrze orginalnie pasowało i wyszło na to że pasuje typ AFP0030.
Pacjent to altek 100A myślę że inne też mają te same wymiary auto zafira A DTL.
Co było potrzeba kupić:
Sprzęgiełko o nr typ AFP0030 ale szukamy np po nr INA F-226387.04 koszt w granicach 110zł w zależności gdzie kupimy.
Klucz do przykręcania sprzęgiełka który ma 33 zęby, oczywiście mając klucz trox 50 długi koszt 25zł zależy gdzie kupimy.
Jak nie mamy troxa to kupujemy taki komplet ale koszt będzie już wyższy o 100%.
Tu mamy foto jak dobrać sprzęgiełko chodzi co mierzymy.
Tu trochę fotek co i jak z odkręceniem koła alternatora i jakie pomiary będą potrzebne.
Tu otrzymałem sprzęgiełko co prawda zamawiałem nr typ AFP0030 a otrzymałem z literką V na pudełku czyli AFP0030(V) ale na pudełku przekreślone V może opakowanie zastępcze bo po pomiarach wychodzi że to AFP0030 choć i z V też by pasowało.
Teraz tylko dobrze dokręcić i wymiana z starego 70A na 100A ale już ze sprzęgiełkiem.
Opinie należą do was kto nie spróbuje to nie będzie wiedział o efektach a może nie odczuje ich wcale.
Więc postanowiłem zmienić stare koło pasowe altka na sprzęgiełko jedno kierunkowe,trochę zajeło mi czasu żeby skompletować cały zestaw do wymiany zwykłego koła pasowego alternatora na sprzęgiełko jedno kierunkowe co by odciążyć koło główne pasowe, napinacz paska wielorowkowego i za razem umożliwić swobodną prace alternatora żeby nie wymuszać jego hamowania odejmując gazu i po wyłączeniu silnika altek staje dęba po odcięciu mu napięcia.A wiadomo w naszych autach tego rozwiązania nie stosowano więc postanowiłem trochę poprawić ten mankament w tym aucie zafira A pisze o dieslu.Trochę się naszukałem rozmiarowo i żeby dobrze orginalnie pasowało i wyszło na to że pasuje typ AFP0030.
Pacjent to altek 100A myślę że inne też mają te same wymiary auto zafira A DTL.
Co było potrzeba kupić:
Sprzęgiełko o nr typ AFP0030 ale szukamy np po nr INA F-226387.04 koszt w granicach 110zł w zależności gdzie kupimy.
Klucz do przykręcania sprzęgiełka który ma 33 zęby, oczywiście mając klucz trox 50 długi koszt 25zł zależy gdzie kupimy.
Jak nie mamy troxa to kupujemy taki komplet ale koszt będzie już wyższy o 100%.
Tu mamy foto jak dobrać sprzęgiełko chodzi co mierzymy.
Tu trochę fotek co i jak z odkręceniem koła alternatora i jakie pomiary będą potrzebne.
Tu otrzymałem sprzęgiełko co prawda zamawiałem nr typ AFP0030 a otrzymałem z literką V na pudełku czyli AFP0030(V) ale na pudełku przekreślone V może opakowanie zastępcze bo po pomiarach wychodzi że to AFP0030 choć i z V też by pasowało.
Teraz tylko dobrze dokręcić i wymiana z starego 70A na 100A ale już ze sprzęgiełkiem.
Opinie należą do was kto nie spróbuje to nie będzie wiedział o efektach a może nie odczuje ich wcale.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 20:26 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Trochę poprawie bo edytować nie mogę chodzi konkretnie o klucz nie trox 50 a klucz trzpieniowy M10 12 zębów wcześniej sprawdzamy w osi alternatora ile dokładnie mamy zębów i taki klucz kupujemy chodzi o to żeby nie uszkodzić osik altka.
Sprawdzamy ile zębów jest w osi alternatora.
Klucz do przykręcania sprzęgiełka który ma 33 zęby, oczywiście mając klucz trzpieniowy M10 12 zębów długi koszt 14zł w castoramie jeżeli mamy w osi altka 12 zębów.
Jak nie mamy klucza trzpieniowego to kupujemy taki komplet ale koszt będzie już wyższy o 100% i pamiętamy o tym żeby klucz trzpieniowy miał 12 zębów nie np 6 bo można uszkodzić oś alternatora.
To tyle żeby lepiej,dokładniej dopasować narzędzia.
Sprawdzamy ile zębów jest w osi alternatora.
Klucz do przykręcania sprzęgiełka który ma 33 zęby, oczywiście mając klucz trzpieniowy M10 12 zębów długi koszt 14zł w castoramie jeżeli mamy w osi altka 12 zębów.
Jak nie mamy klucza trzpieniowego to kupujemy taki komplet ale koszt będzie już wyższy o 100% i pamiętamy o tym żeby klucz trzpieniowy miał 12 zębów nie np 6 bo można uszkodzić oś alternatora.
To tyle żeby lepiej,dokładniej dopasować narzędzia.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No nie powiedział bym że taniej ja zapłaciłem w castoramie 26 zł za dwa klucze czyli osobno a tu komplet np http://www.cooltools.pl/product-pol-496 ... 0355A.html
Więc wszystko zależy gdzie kupisz.
Więc wszystko zależy gdzie kupisz.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2017, 19:59 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Jak pisalem w moim temacie zakupilem takowe kolo pasowe
Teraz czytajac ten artykul
http://autokult.pl/11649,wolne-kolo-pas ... iagnostyka
I patrzac na kola zmieniane przez Jorg i Piotr zastanawiam sie co wlasciwie kupilem i dobrze wybralem
Chodzi mi dokladnie o oznaczenia OWC i OAD
Wiecie cos dokladniej jak to sie ma do Naszych Zosiek i tymbardziej mojej
Teraz czytajac ten artykul
http://autokult.pl/11649,wolne-kolo-pas ... iagnostyka
I patrzac na kola zmieniane przez Jorg i Piotr zastanawiam sie co wlasciwie kupilem i dobrze wybralem
Chodzi mi dokladnie o oznaczenia OWC i OAD
Wiecie cos dokladniej jak to sie ma do Naszych Zosiek i tymbardziej mojej
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 10:24 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie wiem co i jak z tym OWC i OAD bo tego nie ma w opisie np mojego sprzęgiełka ten artykuł napisano 5 lat temu może takie przedtem były nie wiem ale wszystkie maja czarne plastykowe dekielki.
Ważne żeby pomiary wykonać dokładnie bo pasek musi równiutko chodzić po rolkach user szary założył może się wypowie ma ten sam silnik co ty.
Nawiasem foto nie wyświetla się.
Ważne żeby pomiary wykonać dokładnie bo pasek musi równiutko chodzić po rolkach user szary założył może się wypowie ma ten sam silnik co ty.
Nawiasem foto nie wyświetla się.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Wczoraj walczylem z wymiana kola pasowego alternatora i operacja zakonczyla sie fiaskiem :>
Mialem wymieniany alternator w Norauto ok 6 lat temu i zamontowany jest DAYCO
Sposob montowania kola u mnie jest taki (schemat podgladowy )
Czerwona strzalka wzkazuje na brak mozliwosci zablokowania wirnika alternatora torxem podczas dokrecania nowego kola pasowego
Jest to porostu gwintowany bolec na ktory przykrecone jest kolo i zablokowane podkladka z nakredka
A moze wystarczylo poprostu zablokowac wirnik mechanicznie np dwa srubokrety i dokrecic nowe kolo
Jakies porady z Waszej strony
Mialem wymieniany alternator w Norauto ok 6 lat temu i zamontowany jest DAYCO
Sposob montowania kola u mnie jest taki (schemat podgladowy )
Czerwona strzalka wzkazuje na brak mozliwosci zablokowania wirnika alternatora torxem podczas dokrecania nowego kola pasowego
Jest to porostu gwintowany bolec na ktory przykrecone jest kolo i zablokowane podkladka z nakredka
A moze wystarczylo poprostu zablokowac wirnik mechanicznie np dwa srubokrety i dokrecic nowe kolo
Jakies porady z Waszej strony
Ostatnio zmieniony 19 mar 2017, 09:05 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
- prymus2103
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel Astra
- Model: J
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Kontakt:
Ja to zawsze atakuje kluczem pneumatycznym i bez problemu idzie .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Witam.
Chciałbym się tutaj podpiąć z tematem bo nic innego nie znalazłem. A kolega Dziadek 13 dwa razy już mi pomógł problem rozwiązać.
Mam problem z alternatorem w czasie jazdy zaświeciła mi się kontrolka "akumulatora" i przestało działać wspomaganie. Sprawdziłem miernikiem alternator nie ładuje. Czy jest to wina szczotek w alternatorze? przejrzałem wszystkie bezpieczniki w kabinie i w komorze silnika i każdy jest sprawny.
Za odpowiedź z góry dziękuje
Chciałbym się tutaj podpiąć z tematem bo nic innego nie znalazłem. A kolega Dziadek 13 dwa razy już mi pomógł problem rozwiązać.
Mam problem z alternatorem w czasie jazdy zaświeciła mi się kontrolka "akumulatora" i przestało działać wspomaganie. Sprawdziłem miernikiem alternator nie ładuje. Czy jest to wina szczotek w alternatorze? przejrzałem wszystkie bezpieczniki w kabinie i w komorze silnika i każdy jest sprawny.
Za odpowiedź z góry dziękuje
- Polaris
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira A Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Jaki alternator zamiast standartowego 70A do diesla można zainstalować ? (Najlepiej jakiś ze 120A tak aby dogrzewacz można było zamontować. Mam jeszcze taki temat że po puszczeniu gazu podczas jazdy i schodzeniu z obrotów do póki auto nie jest rozgrzane spada na moment napięcie do około 13.1V po czym wraca do normy, czy po zamontowaniu sprzęgła na alternatorze ten problem ustąpi?