Olej w zbiorniku z płynem chłodniczym - Zafira B X18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
koval
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:31
Lokalizacja: ZS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#16 Post autor: koval »

Dzień dobry,

Jeżdżę 9 letnim Z18XER z przebiegiem 145000km. Podczas ostatniej wymiany oleju mechanik zauważył ten sam problem: olej w płynie chłodniczym. Wymienił płyn chłodniczy i wyczyścił zbiorniczek. Powiedział żebym obserwował czy olej dalej się zbiera. Niestety zbiera się (minęły zaledwie 2 tygodnie).

Mechanik zasugerował wymianę uszczelek w tym pod głowicą. Dzięki tej dyskusji widzę że przyczyna jednak może być zupełnie inna.

Zastanawiam się jaki jest koszt wymiany chłodnicy oleju? Czy to nie tajemnica jaka kwota widniała na fakturze?

Teoretycznie jakie mogą być konsekwencje w przypadku nienaprawienia usterki? Chłodnica zapcha się olejem ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#17 Post autor: Mawerix »

Czyszby uszczelką pod głowicą puszczała ?

Awatar użytkownika
koval
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:31
Lokalizacja: ZS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#18 Post autor: koval »

Mawerix pisze:Czyszby uszczelką pod głowicą puszczała ?
Z dotychczasowej dyskusji wynika że może to być również chłodniczka oleju. Miło by było nie wtopić kasy na wymianę uszczelki pod głowicą jeśli przyczyna jest inna :-)

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#19 Post autor: bumba »

Hej

U mnie dokładnie taki sam objaw, delikatna warstwa oleju na płynie chłodniczym. Przyczyną była chodniczka. Za wymianę na nową (tylko zakup w ASO) + uszczelki + olej + płyn + robocizna poszło 1700zł. Z czego 800 zjadła sama chodniczka. Nie szedłbym w używki, efekt może być podobny po pół roku.

Dzięki.
Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
koval
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:31
Lokalizacja: ZS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#20 Post autor: koval »

@bumba: dzięki za info.

Będę działał i postaram się dać znać co wyniknie

Awatar użytkownika
koval
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:31
Lokalizacja: ZS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#21 Post autor: koval »

W moim przypadku mechanik wymienił komplet uszczelek przy chłodniczce oleju. Minął co prawda dopiero tydzień ale wygląda na to że pomogło. Dodatkowy objaw był taki że wyciekał stamtąd olej na zewnątrz. Czasem nawet zaśmierdziało spalonym olejem w kabinie.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#22 Post autor: Crazy »

mpendzik pisze:Witam serdecznie
Dzisiaj wywaliło mi płyn ze zbiorniczka - ale od początku...
Zaczęło się jakieś 3 tygodnie temu od wymiany chłodniczki oleju - najpierw oringi, później mechanik sprawdził szczelność no i wyszło że pęknięta. Nowa chłodniczka została założona, płyn wymieniony, bo tamta pęknięta puszczała ponoć trochę oleju do układu chłodzenia...
W każdym bądź razie po tej wymianie w zbiorniczku pojawiły się ślady oleju - śladowe jak to powiedział mechanik. Samochód jeździł normalnie, aż do dzisiaj. Wywaliło płyn ze zbiorniczka, więc kolega zaciągnął mnie do mechanika. Samochód na podnośnik i zaczęło się diagnozowanie. Najpierw spuścili płyn i zalali wody, odpalili silnik i ... nic - wszystko gra, wentylatory działają, termostat się otwiera... Więc spuścili wodę i zalali płyn chłodniczy - to samo - wszystko gra jak w zegarku.
No i kazali mi obserwować, bo może korek się przypchał od tego wcześniejszego syfu, albo... nie wiadomo co, bo testowali auto ze 2 godz. i wszystko jest okej.
Na chwilę obecną auto nie kopci, olej w normie, bąbelków w zbiorniczku nie ma, nie czuć tam spalin... cholera wie - straszą, że to może być uszczelka pod głowicą, ale jak to mówią mechanicy - dopiero się zaczyna :-)
Jak myślicie, co mogło spowodować ten wyrzut ?
Auto ma przejechane 220 kk, ma LPG... może winny był reduktor ? może się przytkała chłodnica... jak myślicie ???
Pozdrawiam
P.S. Oczywiście temp. płynu w test mode jest okej. dochodzi i trzyma 102-105st.
Zacznij od podstaw wymień korek płynu zbiorniczka wyrownawczego
Ostatnio zmieniony 15 lut 2017, 22:29 przez Crazy, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

mpendzik

#23 Post autor: mpendzik »

Tak bym zrobił, ale jakby to była wina korka, to w ciągu tych dwu godzinnych testów powinno znowu wywalić płyn - a tu lipa... tzn. wszystko okej :-)

misieq

#24 Post autor: misieq »

Tez jestem po wymianie chlodniczki oleju wraz z uszczelkami i od wymiany ich walcze z tematem błędu p0301 i p0135 zlokalizowalem ten drugi 135 okazało sie że mechanik urwał jeden przewód od sondy w kolektorze i go po prostu zlutowal niestety to nie pomogło od znajomego dostałem sondę ale teraz delikatnie rzuca obrotami na benzynie mniej na gazie bardzo i dzieje sie to tylko na cieplym silniku... co mógł jeszcze urwać?

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#25 Post autor: Crazy »

P0301 to wypadanie zaplonow na 1 cylindrze
Kiedy świece wymieniane ?
Pasowało by też cewke podmienić
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

misieq

#26 Post autor: misieq »

Witam swiece wymienione ok 10000km, tylko teraz po wymianie sondy bledow brak tylko te nie rowne obroty i tylko na rozgrzanym silniku :(

EDIT:
Jeszcze pytanie czy po wymianie sondy powinno odpiac obydwie klemy akumulatora aby zrestartowac ecu?
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2017, 21:05 przez misieq, łącznie zmieniany 1 raz.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#27 Post autor: Crazy »

Nic nie trzeba odpinac jak błąd zapisany był to po odpieciu klem i tak zostanie w pamięci, trzeba podpiąć pod kompa i skasować
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#28 Post autor: l3cho »

Witam

Wczoraj sprawdzając kontrolnie stan płyny chłodniczego natknołem się na nieciekawy widok na korku zbiornika wyrównawczego.

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1441jp_qxrsnaw.jpg

Na komputerze na razie bez błędów. Jedynie wczoraj podczas jazdy pojawiła się żółta kontrolka oleju, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już się nie zapalila (co to mogło znaczyć?)

Olej wymieniany w czerwcu, sprawdzałem bagnetem 10 minut po zgaszeniu, niby jest ponad połowa. Na korku od oleju sam olej, bez dziwnych zapachów i kolorów. W zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego nie zauważylem zbytnich ubytków. Temperatura silnika dobra.

Założona instalacja gazowa rok temu w czerwcu.

Z tego co przeczytałe z poprzednich postów to albo chłodniczka oleju albo uszczelka pod głowicą. Zakupiłem "tester" szczelności uszczelki pod głowicą (kapilarka z niebieskim płynem) - co o tym sądzicie? Ma to jakieś przełożenie na rzeczywistość?

Czy jako totalny laik jestem w stanie stwierdzić czy chłodniczka oleju przecieka? Czy mogę ją znaleźć pod maską czy też muszę zajrzeć pod silnik od spodu?

Jaki jest na dzień dzisiejszy koszty naprawy/wymiana? chłodniczki oleju?

Pozdrawiam.

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#29 Post autor: bumba »

Stawiam na chłodniczkę, miałem ten sam problem. Jeśli uszczelnienia chłodniczki poszły to pod kolektorem wydechowym na bloku silnika zobaczysz ślady oleju. Z uszczelką to już tak prosto nie jest, ale możesz zrobić test: odkręć korek zbiornika, zapal auto i przegazuj, zobacz czy idzie powietrze. Z reguły przy uszczelce pojawia się dodatkowe ciśnienie w zbiorniku, czasem wypada zapłon. Węże w układzie twarde?

Sugerowałbym jakiegoś mechanika od Opli, ci zazwyczaj znają temat (ale nie jedź do ASO :). Skąd jesteś? Jakby co we Wrocławiu mogę polecić dobrego gościa.

Dzięki.
Z góry dziękuję

Skasowany użytkownik 6483

#30 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Takie "masełko" to możesz mieć kolego również wtedy gdy jezdzisz na krótkich trasach i masz ciągle niedogrzany motor. Ja miałem podobnie , wytarłem ten smalec i pogoniłem auto, nie powtórzyło się :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”