[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#811 Post autor: doktor »

moze sprawdz gdzie indziej na innym przyrzadzie bo dziwne ze kazdy cylinder ma takie kiepskie wartosci
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#812 Post autor: wamka18 »

Pisałeś że miałeś dwa silniki do dyspozycji to jak wyszedł ci pomiar na drugim. Bo przy takich wskazaniach powinieneś mieć problem z zapaleniem na zimnym. No chyba że oba miały takie wskazanie to może mieć winę przyrząd np. uszkodzony o ring lub przewód albo trafiony manometr.
Dla porównania ja u siebie mierzyłem miesiąc temu ciśnienie wyszło 12 bar na 1 i 4 a 11,5 na 2 i 3. I silnik jak na moje nie jest w najlepszej kondycji przez pobór oleju.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#813 Post autor: Sumik »

U kumpla wyszło po równo po 9 bar. To może faktycznie jakiś zje.... jest ten manometr. Zobaczymy po jakiś 2000 km.
Co do odpalania to nie mam żadnych problemów. Od szczała po 1 iskrze :)
Co do oleju to faktycznie dalej są ubytki. Mniejsze niż wcześniej ale jeszcze są.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#814 Post autor: Wojti »

To ciekawa sprawa ...Zmień przyrząd i sprawdź ponownie :P
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#815 Post autor: Sumik »

Z ostatnich dni:
Przygotowałem 2 kółka do sezonu. Mogę brać udział w konkurencji Rims Freak Clean :D
Obrazek
Obrazek
Tylko tył bo przód jedna w garażu a 2 w prostowaniu...

Potem demontaż wałka ssącego w celu wyeliminowania problemu ze spadkiem doładowania powyżej 4000-5000rpm.
Obrazek
A do tego zestaw montażowy pokrywki:
Obrazek
Niestety to nie to i zostaje krótki kolektor. Niestety jakoś nie ma czasu ani miejsca żeby go podmieniać bo w garażu nieoczekiwanie pojawił się inny pojazd który utknął i blokuje prace.

Poza tym zdemontowałem Maxtona i zabrałem się za uzupełnianie ubytków po zimie :lol:
Obrazek
Obrazek
Teraz tylko szpachlowanko i malowanko :D

Poza tym w końcu udało mi się skończyć pewien projekt. Ale efekty będą widoczne dopiero za jakiś czas :)

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#816 Post autor: Wojti »

jak cisza to cisza ale jak już znajdziesz czas to zapindalasz :lol: :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#817 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:Potem demontaż wałka ssącego w celu wyeliminowania problemu ze spadkiem doładowania powyżej 4000-5000rpm.
całkiem go wyjąłeś i wsadziłeś serie?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#818 Post autor: Sumik »

Tak.
Wsadziłem ori wałek i regulowane koło skręcone na 0 stopni. Jak podmienię kolektor to zobaczę co się bedzie działo, bo po podmianie tych właśnie elementów zaczęły się problemy, albo po prostu przyszedł najwyższy czas żeby zrobić program, który na chwilę obecną został odłożony na półkę.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#819 Post autor: ryba1 »

Sumik, moim zdaniem źle robisz.zakłada się graty i jedzie na strojenie.nigdy założone graty bez strojenia nie będą grały jak trzeba.sam mam wałek i pewnym zakresie jedzie lepiej w pewnym gorzej.ale nie ściągam.się wystroi i będzie chodzić

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#820 Post autor: Sumik »

Oczywiście, że nie będą grały. Wiem, że tylko program jest w stanie to zmienić i tutaj masz rację w 100%. Jednak plan był taki żeby w lutym-marcu ogarnąć wszystko na Tip Top, ale wyszły nieoczekiwane (ważniejsze) wydatki. I to niestety liczone w tysiącach...
Do tego potrzebuję auto do codziennej jazdy ( a ostatnio robię dość dużo km) i nie chcę go męczyć na niezestrojonych gratach, dlatego decyzja o przekładce do stanu w mirę akceptowalnego.
Chociaż powiem, że czułem różnicę między wałkiem z XEVa a tym seryjnym. Nawet jak był ustawiony na 0 stopni. Większy czas otwarcia zaworu ssącego jednak robi swoje :)

Myślę, że to kwestia 5-7 miesięcy i wszystko wróci do normy i w końcu zrealizuję plan do końca.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#821 Post autor: wampir11111 »

Myślę, że to kwestia 5-7 miesięcy i wszystko wróci do normy i w końcu zrealizuję plan do końca.
Dasz radę 3mam kciuki :piwo:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#822 Post autor: Sumik »

Witam po dłuższym czasie :uklon:
Troszkę się pozmieniało i niestety brakuje czasu na działania przy Zofii. Nie mówię że definitywnie zakończyłem prace bo muszę zrealizować założone cele.

Tak więc na wstępie i w pierwszej kolejności udało się zdemontować wyświetlacz CID i wysłać go do Irka (drahe) na zmianę na 3 liniowy z OPCją zmiany grafiki producenta.
Obrazek

Potem postanowiłem ogarnąć do końca Flex Organizer. Pasy z klamrami już kupiłem tak więc pozostaje tylko zamontowac mocownaia. W ASO 1 mocowanie fotela 3 rzędu to 274 zł. Stąd kupiłem 2 używane fotele...
Obrazek

Jednak sprzedający się machnął i przysłał mi chyba od jakiegoś francuza. Po rozmowie z nim okazało się że tylko takie mu zostały i bardzo mnie przeprasza. A szkoda bo cena była atrakcyjna. Odesłałem i muszę szukać dalej, chociaż już mam coś na oku, tylko teraz nie wiem czy kupić materiałowe czy półskóry??

Mam zamiar podmienić swoje mocowania fotela na te do flexa i sprzedać ponownie fotele. Nie wiem które będą bardziej chodliwe?? :mysli:

Kolejną rzeczą jaką mam zamiar ogarniać na dniach to skończyć dokłądkę którą zacząłem reanimować. Że tak powiem przy okazji ogarnę Maxtona kumpla, która wygląda dużo gorzej od mojej:
Obrazek
Obrazek
Ogólnie rzecz biorąc mam jakiś wysyp tych Maxtonów u siebie w garażu :lol:
Obrazek
2x ZB OPC i 1xAH OPC

Wojti, dzięki za paczuchę.

Do tego kumpel podrzucił mi słupek do rzeźbienia pod zegary również do AH, tak więc mam co robić i mam nadzieję że znajdę na to czas.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#823 Post autor: wampir11111 »

Zawsze coś się dzieje :piwo:
Wiem że na pewno ogarniesz Zośke :ok:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#824 Post autor: Flora »

Trochę to podejrzane, że dokładki wszystkim pękają. Jakość dopasowania jest super, ale materiał powinien być bardziej elastyczny.

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#825 Post autor: KIT GTO »

Flora pisze:Trochę to podejrzane, że dokładki wszystkim pękają. Jakość dopasowania jest super, ale materiał powinien być bardziej elastyczny.
typowe postarzanie produktu ;)

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”