Poszukaj usterki w EGR albo też sprawdź ten zawór sterujący doładowaniem turbo (popękane przewody podciśnieniowe) albo sam zawór uwalony.pasternik pisze:Witam
Od jakiegos czasu zapala mi sie pomaranczowa kontrolka "check engine"czasem gasnie ,jednak od pewnego czasu juz nie .Zauwazylem tez ze samochod jest bardzo slaby (nie ma mocy )po czym jak dojdzie do 2.5 obrotow dostaje powera.Jednak to tez nie dzieje sie caly czas,czasem jest normalnie a czasem mimo zredukowania do pierwszego biegu potrzeba kilku sekund zanim obroty wejda na wyzszy poziom (ok2,5tys obr.)wtedy chyba wlancza sie turbo.Czy ktos mial podobny przypadek czy moze to turbo siada a moze przepustnica .Dziekuje za jakiekolwiek info
Pozdrawiam Rober
[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 09:43 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 lut 2014, 15:39
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
mała taka aktualizacja tego postu, bo ucieszyłem się że znalazłem fachowca - niestety, ten pan zawęził specjalizację do toyoty i oplami już się nie zajmuje.olsen pisze:(dla senator) Witam chyba wiem o kim ci mówili , znam ten warsztat nazywają go doktor zeczywiście współpracuje z aso robi różne nietypowe naprawy , silniki z opli ma opanowane i cenowo jest przystępny
podaje ci numer tel
506 701 250
pan Krzysztof
Dobrze gdyby moderator wkleił mój dopisek do postu olsena (ostatni na str. 6), bo mój dopisek 5 stron dalej może nie trafić do zainteresowanych.
pozdrawiam
Witam.
Posiadam Zafirę B 1,9 CDTI z 2005 o mocy 150 KM.Od jakiegoś czasu podczas wyprzedzania i redukcji biegów odłącza turbinę ,co powoduje brak mocy.Byłem na diagnozie w Oplu , stwierdzili ,że jest mechaniczne uszkodzenie EGR-u .Wymieniłem część ale nic nie dało. Pojechałem na komputer na ,którym nie wykazuje żadnych błędów.Korektor ssący wraz z nastawnikiem działają poprawnie ,klapy otwierają się i zamykają bez przeszkód.
Proszę o podpowiedz co może być nie tak.Turbina sprawna
Posiadam Zafirę B 1,9 CDTI z 2005 o mocy 150 KM.Od jakiegoś czasu podczas wyprzedzania i redukcji biegów odłącza turbinę ,co powoduje brak mocy.Byłem na diagnozie w Oplu , stwierdzili ,że jest mechaniczne uszkodzenie EGR-u .Wymieniłem część ale nic nie dało. Pojechałem na komputer na ,którym nie wykazuje żadnych błędów.Korektor ssący wraz z nastawnikiem działają poprawnie ,klapy otwierają się i zamykają bez przeszkód.
Proszę o podpowiedz co może być nie tak.Turbina sprawna
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 18:40 przez radek83, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel zafira b cosmo1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19cdti
- Gender:
Witam serdecznie wszystkich Jestem nowym nabywcą Opla Zafiry B silnikiem 1 9 TDCI 150 koni i problem polega taki od pewnego czasu zapalił się silnik i traci moc jeżeli zgasić stacyjkę i uruchomię znów Znów śmiga bardzo dobrze Po jakimś czasie znów przechodzi w tryb awaryjny gdzie tylko nie przekroczy 3000 obrotów bardzo proszę czy ktoś się spotkał z tym problemem Jakie może być to problem na kompie się podłączałem i wyszedł błąd coś z układem powietrzem dolotowym ale Filtry mam wszystkie nowe po wymienione nie w
czekam na jakąś informację od państwa pozdrawiam Tomek
czekam na jakąś informację od państwa pozdrawiam Tomek
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Zafiry mają 1.9 CDTI a nie TDCI, może turbina przeładowuje . może nieszczelność w dolocie. Napisz konkretnie jaki błąd wywaliło.
Masz jak piszesz 150 KM, sprawdź jak kolektor ssący, tzn czy klapy chodzą, czy są szczelne. Jak to sprawdzić - szukaj na forum.
Masz jak piszesz 150 KM, sprawdź jak kolektor ssący, tzn czy klapy chodzą, czy są szczelne. Jak to sprawdzić - szukaj na forum.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel zafira b cosmo1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19cdti
- Gender:
Witam serdecznie Mam pewien problem wyczyściłem zawór EGR przepustnicę i kolektor ssący bo bo tak strasznie zawalony po złożeniu wszystkiego do kupy Samochód nie chce jechać czyli pedał daje do dechy a on się kula do 10 na godzinę Jaka może być przyczyna wcześniej śmigał Czy ktoś się spotkał z takim problemem Proszę o radę Tomek pozdrawiam
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 mar 2018, 01:01
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Wołomin
- Auto: Opel Zafira B 1.7
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
- Gender:
Ja miałem to samo w 1,7 cdti. Masz nieszczelność na wężu od turbiny i łapie lewe powietrze, gdy turbina osiągnie jakieś tam obroty, wchodzi w tryb awaryjny. Koszt naprawy niewielkiTomasz kawecki pisze: ↑20 mar 2018, 14:03 Witam serdecznie wszystkich Jestem nowym nabywcą Opla Zafiry B silnikiem 1 9 TDCI 150 koni i problem polega taki od pewnego czasu zapalił się silnik i traci moc jeżeli zgasić stacyjkę i uruchomię znów Znów śmiga bardzo dobrze Po jakimś czasie znów przechodzi w tryb awaryjny gdzie tylko nie przekroczy 3000 obrotów bardzo proszę czy ktoś się spotkał z tym problemem Jakie może być to problem na kompie się podłączałem i wyszedł błąd coś z układem powietrzem dolotowym ale Filtry mam wszystkie nowe po wymienione nie w
czekam na jakąś informację od państwa pozdrawiam Tomek
Dodano po 5 minutach 13 sekundach:
Problem z mocą
Obstawiam jakąś nieszczelność w okolicach turbiny, obejrzyj przewody, czy nie bierze jakiegoś lewego powietrza.radek83 pisze: ↑11 gru 2017, 16:47 Witam.
Posiadam Zafirę B 1,9 CDTI z 2005 o mocy 150 KM.Od jakiegoś czasu podczas wyprzedzania i redukcji biegów odłącza turbinę ,co powoduje brak mocy.Byłem na diagnozie w Oplu , stwierdzili ,że jest mechaniczne uszkodzenie EGR-u .Wymieniłem część ale nic nie dało. Pojechałem na komputer na ,którym nie wykazuje żadnych błędów.Korektor ssący wraz z nastawnikiem działają poprawnie ,klapy otwierają się i zamykają bez przeszkód.
Proszę o podpowiedz co może być nie tak.Turbina sprawna
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel zafira b cosmo1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19cdti
- Gender:
Na kapie wyświetliło błąd klapy wirowe .
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Kolego mało precyzyjnie piszesz "błąd klap wirowych" (kod błędy ?). Taki błąd z reguły pojawia się z powody nagaru w kolektorze dolotowym. Prawdopodobnie po wyczyszczeniu kolektora pojawił się luz na sterowniku klap wirowych spowodowany jego pracą w warunkach silnego zabrudzenia, twoje czyszczenie kolektora dolotowego mogło wywołać ten błąd w automatyce nazywamy to "Fault tolerant control"(sterownie w obliczu usterek, puki kolektor był zasyfiony było ok po czyszczeniu lipa).... chyba za bardzo popłynąłem jak by co to moderator może to usunąć . tak że ten tego pozdrawiam.
Dodano po 3 minutach 7 sekundach:
W sumie to jest zdecydownie lepsza odpowiedz
Ostatnio zmieniony 28 mar 2018, 21:09 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel zafira b cosmo1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19cdti
- Gender:
Dziękuję za pomoc
Witam ją jestem po wymianie egr i czyszczeniu kolektora. Po złożeniu wszystkiego do kupy też autko nie miało mocy. Pojechałem na kompa skasowane poprzednie błędy, przedmuchalem przewody podcisnieniowe i auto idzie jak przecinak. Ale mam też inne pytanie, mianowicie uszkodzilem ten krociec czy też kolanko doprowadzając płyn chłodzące. Jako że to jest na wcisk więc w zastępstwie wcisnalem końcówkę od palnika bo akurat pasowała i swoją funkcje spełnia. Ale czy idzie gdzieś kupić takie oryginalne kolanko bo to jest prosta dysza i musicale przedłużać cały ten gumowy przewód
Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
Zapomniałem dopisać ze chodzi o kolanko chłodzenia egr elektroniczny
Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
Zapomniałem dopisać ze chodzi o kolanko chłodzenia egr elektroniczny
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel zafira b cosmo1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19cdti
- Gender:
Witam mam pytanie czy ktoś zaślepia już Klapy wirowe
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Tak. Wielu użytkowników to robi i twierdzą, że auto lepiej chodzi i nie martwią się o zacieranie listwy. Dodatkowo jest opcja wyłączenia programowo EGR-a. Ja w swoim tego nie robiłem, nie chcę poprawiać fabryki( to moje osobista opinia)
PS. Popraw w profilu dane twojego auta, masz Z19TDCI, prawidłowo Z19CDTI.
PS. Popraw w profilu dane twojego auta, masz Z19TDCI, prawidłowo Z19CDTI.