[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#151 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

pasternik pisze:Witam
Od jakiegos czasu zapala mi sie pomaranczowa kontrolka "check engine"czasem gasnie ,jednak od pewnego czasu juz nie .Zauwazylem tez ze samochod jest bardzo slaby (nie ma mocy )po czym jak dojdzie do 2.5 obrotow dostaje powera.Jednak to tez nie dzieje sie caly czas,czasem jest normalnie a czasem mimo zredukowania do pierwszego biegu potrzeba kilku sekund zanim obroty wejda na wyzszy poziom (ok2,5tys obr.)wtedy chyba wlancza sie turbo.Czy ktos mial podobny przypadek czy moze to turbo siada a moze przepustnica .Dziekuje za jakiekolwiek info
Pozdrawiam Rober
Poszukaj usterki w EGR albo też sprawdź ten zawór sterujący doładowaniem turbo (popękane przewody podciśnieniowe) albo sam zawór uwalony.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 09:43 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.

Wieża
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 16 lut 2014, 15:39
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#152 Post autor: Wieża »

olsen pisze:(dla senator) Witam chyba wiem o kim ci mówili , znam ten warsztat nazywają go doktor zeczywiście współpracuje z aso robi różne nietypowe naprawy , silniki z opli ma opanowane i cenowo jest przystępny

podaje ci numer tel
506 701 250
pan Krzysztof
mała taka aktualizacja tego postu, bo ucieszyłem się że znalazłem fachowca - niestety, ten pan zawęził specjalizację do toyoty i oplami już się nie zajmuje. :(
Dobrze gdyby moderator wkleił mój dopisek do postu olsena (ostatni na str. 6), bo mój dopisek 5 stron dalej może nie trafić do zainteresowanych.

pozdrawiam

radek83

#153 Post autor: radek83 »

Witam.
Posiadam Zafirę B 1,9 CDTI z 2005 o mocy 150 KM.Od jakiegoś czasu podczas wyprzedzania i redukcji biegów odłącza turbinę ,co powoduje brak mocy.Byłem na diagnozie w Oplu , stwierdzili ,że jest mechaniczne uszkodzenie EGR-u .Wymieniłem część ale nic nie dało. Pojechałem na komputer na ,którym nie wykazuje żadnych błędów.Korektor ssący wraz z nastawnikiem działają poprawnie ,klapy otwierają się i zamykają bez przeszkód.
Proszę o podpowiedz co może być nie tak.Turbina sprawna
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 18:40 przez radek83, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomasz kawecki
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira b cosmo1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti
Gender:

#154 Post autor: Tomasz kawecki »

Witam serdecznie wszystkich Jestem nowym nabywcą Opla Zafiry B silnikiem 1 9 TDCI 150 koni i problem polega taki od pewnego czasu zapalił się silnik i traci moc jeżeli zgasić stacyjkę i uruchomię znów Znów śmiga bardzo dobrze Po jakimś czasie znów przechodzi w tryb awaryjny gdzie tylko nie przekroczy 3000 obrotów bardzo proszę czy ktoś się spotkał z tym problemem Jakie może być to problem na kompie się podłączałem i wyszedł błąd coś z układem powietrzem dolotowym ale Filtry mam wszystkie nowe po wymienione nie w
czekam na jakąś informację od państwa pozdrawiam Tomek

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#155 Post autor: KAMUI »

Zafiry mają 1.9 CDTI a nie TDCI, może turbina przeładowuje . może nieszczelność w dolocie. Napisz konkretnie jaki błąd wywaliło.
Masz jak piszesz 150 KM, sprawdź jak kolektor ssący, tzn czy klapy chodzą, czy są szczelne. Jak to sprawdzić - szukaj na forum.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#156 Post autor: Ostap »

Podaj numer błędu ;) od tego trzeba zacząć ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Tomasz kawecki
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira b cosmo1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti
Gender:

#157 Post autor: Tomasz kawecki »

Witam serdecznie Mam pewien problem wyczyściłem zawór EGR przepustnicę i kolektor ssący bo bo tak strasznie zawalony po złożeniu wszystkiego do kupy Samochód nie chce jechać czyli pedał daje do dechy a on się kula do 10 na godzinę Jaka może być przyczyna wcześniej śmigał Czy ktoś się spotkał z takim problemem Proszę o radę Tomek pozdrawiam

JohnDoe
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 23 mar 2018, 01:01
Imię: Hubert
Lokalizacja: Wołomin
Auto: Opel Zafira B 1.7
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#158 Post autor: JohnDoe »

Tomasz kawecki pisze: 20 mar 2018, 14:03 Witam serdecznie wszystkich Jestem nowym nabywcą Opla Zafiry B silnikiem 1 9 TDCI 150 koni i problem polega taki od pewnego czasu zapalił się silnik i traci moc jeżeli zgasić stacyjkę i uruchomię znów Znów śmiga bardzo dobrze Po jakimś czasie znów przechodzi w tryb awaryjny gdzie tylko nie przekroczy 3000 obrotów bardzo proszę czy ktoś się spotkał z tym problemem Jakie może być to problem na kompie się podłączałem i wyszedł błąd coś z układem powietrzem dolotowym ale Filtry mam wszystkie nowe po wymienione nie w
czekam na jakąś informację od państwa pozdrawiam Tomek
Ja miałem to samo w 1,7 cdti. Masz nieszczelność na wężu od turbiny i łapie lewe powietrze, gdy turbina osiągnie jakieś tam obroty, wchodzi w tryb awaryjny. Koszt naprawy niewielki😀😀😀

Dodano po 5 minutach 13 sekundach:
Problem z mocą
radek83 pisze: 11 gru 2017, 16:47 Witam.
Posiadam Zafirę B 1,9 CDTI z 2005 o mocy 150 KM.Od jakiegoś czasu podczas wyprzedzania i redukcji biegów odłącza turbinę ,co powoduje brak mocy.Byłem na diagnozie w Oplu , stwierdzili ,że jest mechaniczne uszkodzenie EGR-u .Wymieniłem część ale nic nie dało. Pojechałem na komputer na ,którym nie wykazuje żadnych błędów.Korektor ssący wraz z nastawnikiem działają poprawnie ,klapy otwierają się i zamykają bez przeszkód.
Proszę o podpowiedz co może być nie tak.Turbina sprawna
Obstawiam jakąś nieszczelność w okolicach turbiny, obejrzyj przewody, czy nie bierze jakiegoś lewego powietrza.

Tomasz kawecki
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira b cosmo1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti
Gender:

#159 Post autor: Tomasz kawecki »

Na kapie wyświetliło błąd klapy wirowe .

Skasowany użytkownik 6483

#160 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to juz wiesz wszystko :)

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#161 Post autor: Kowal1981 »

Tomasz kawecki pisze: 28 mar 2018, 09:32 Na kapie wyświetliło błąd klapy wirowe .
Kolego mało precyzyjnie piszesz "błąd klap wirowych" (kod błędy ?). Taki błąd z reguły pojawia się z powody nagaru w kolektorze dolotowym. Prawdopodobnie po wyczyszczeniu kolektora pojawił się luz na sterowniku klap wirowych spowodowany jego pracą w warunkach silnego zabrudzenia, twoje czyszczenie kolektora dolotowego mogło wywołać ten błąd w automatyce nazywamy to "Fault tolerant control"(sterownie w obliczu usterek, puki kolektor był zasyfiony było ok po czyszczeniu lipa).... chyba za bardzo popłynąłem jak by co to moderator może to usunąć :lol: . tak że ten tego pozdrawiam.

Dodano po 3 minutach 7 sekundach:
jarecki69 pisze: 28 mar 2018, 20:42 No to juz wiesz wszystko :)
W sumie to jest zdecydownie lepsza odpowiedz :lol:
Ostatnio zmieniony 28 mar 2018, 21:09 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomasz kawecki
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira b cosmo1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti
Gender:

#162 Post autor: Tomasz kawecki »

Dziękuję za pomoc

jacol1985

#163 Post autor: jacol1985 »

Witam ją jestem po wymianie egr i czyszczeniu kolektora. Po złożeniu wszystkiego do kupy też autko nie miało mocy. Pojechałem na kompa skasowane poprzednie błędy, przedmuchalem przewody podcisnieniowe i auto idzie jak przecinak. Ale mam też inne pytanie, mianowicie uszkodzilem ten krociec czy też kolanko doprowadzając płyn chłodzące. Jako że to jest na wcisk więc w zastępstwie wcisnalem końcówkę od palnika bo akurat pasowała i swoją funkcje spełnia. Ale czy idzie gdzieś kupić takie oryginalne kolanko bo to jest prosta dysza i musicale przedłużać cały ten gumowy przewód

Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
Zapomniałem dopisać ze chodzi o kolanko chłodzenia egr elektroniczny

Tomasz kawecki
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 16 mar 2018, 20:56
Imię: Tomasz
Auto: Opel zafira b cosmo1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti
Gender:

#164 Post autor: Tomasz kawecki »

Witam mam pytanie czy ktoś zaślepia już Klapy wirowe

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#165 Post autor: KAMUI »

Tak. Wielu użytkowników to robi i twierdzą, że auto lepiej chodzi i nie martwią się o zacieranie listwy. Dodatkowo jest opcja wyłączenia programowo EGR-a. Ja w swoim tego nie robiłem, nie chcę poprawiać fabryki( to moje osobista opinia)
PS. Popraw w profilu dane twojego auta, masz Z19TDCI, prawidłowo Z19CDTI.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”