[A] - krzyhu - zafira 1.8 16v enjoy 125km 2003 rok
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Sam silnik kolego, bo remont nie zawsze może się udać i zrobi większe koszty.krzyhu pisze:Jaki słupek?Crazy pisze:Chyba najlepiej będzie wymienić słupek
Sam silnik około 1000zł a robocizna zależy od mechanika.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Im większa liczba oktanowa tym mniejsze spalanie stukowe a co za tym idzie lepsza i równiejsza praca silnika. Co prawda każdy sterownik jest ustawiany pod daną liczbę oktanową i po zmianie paliwa na wyższe oktanowo należy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu.misio pisze: Absolutnie nie zalewać paliwem o innej liczbie oktanowej niż zaleca producent samochodu, może się pojawić spalanie stukowe .
Ale jak wleje 100 Racinga i do tego jakiś środek go czyszczenia wtrysków i wypierania wody z paliwa to nie zaszkodzi
Co do ubytków oleju to albo padła uszczelka pod głową ale to byś widział po zbiorniczku wyrównawczym, albo popadały ci wszystkie uszczelniacze zaworowe. Problem może również leżeć po stronie pierścieni i gładzi cylindrów.
Ja na twoim miejscu zastosowałbym dobrą płukankę silnik żeby ewentualnie odblokować zapieczone pierścienie i zalać jakiś dodatek. Wydasz ok 100-110 zł (za produkty Liquy Molly płukanka pro line + ceratec) i zobaczysz czy jest różnica. Jak nie pomoże to musisz rwać głowicę i od razu zrobisz pierścionki i uszczelniacze na zaworach.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2017, 23:58 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- misio
- Bywalec
- Posty: 160
- Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
- Imię: Michał
- Lokalizacja: LBI
- Auto: Zafira 2.0 opc
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Właśnie chodzi o ustawienie kątu wyprzedzenia zapłonu, dlatego bez ingerencji w ustawienia polecam najpierw wywalić stare paliwo, sprawdzić filtr paliwa, zatankować na solidnej stacji a potem obserwować co w trawie piszczy.Sumik pisze:Im większa liczba oktanowa tym mniejsze spalanie stukowe a co za tym idzie lepsza i równiejsza praca silnika. Co prawda każdy sterownik jest ustawiany pod daną liczbę oktanową i po zmianie paliwa na wyższe oktanowo należy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu.misio pisze: Absolutnie nie zalewać paliwem o innej liczbie oktanowej niż zaleca producent samochodu, może się pojawić spalanie stukowe .
Ale jak wleje 100 Racinga i do tego jakiś środek go czyszczenia wtrysków i wypierania wody z paliwa to nie zaszkodzi
Co do ubytków oleju to albo padła uszczelka pod głową ale to byś widział po zbiorniczku wyrównawczym, albo popadały ci wszystkie uszczelniacze zaworowe. Problem może również leżeć po stronie pierścieni i gładzi cylindrów.
Ja na twoim miejscu zastosowałbym dobrą płukankę silnik żeby ewentualnie odblokować zapieczone pierścienie i zalać jakiś dodatek. Wydasz ok 100-110 zł (za produkty Liquy Molly płukanka pro line + ceratec) i zobaczysz czy jest różnica. Jak nie pomoże to musisz rwać głowicę i od razu zrobisz pierścionki i uszczelniacze na zaworach.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!
- krzyhu
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Olsztynek
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18xe
- Gender:
Wyjechalem prawie do zera to co miałem zatankowalem normalna 95 przegoniłem ja troche po trasie podłączyłem elm-a żeby chek zlikwidowac i różnica jest spora jeszcze dziś podjade do gościa co bylem u niego niech podepnie sie i posprawdza co trzeba..Sumik pisze:Im większa liczba oktanowa tym mniejsze spalanie stukowe a co za tym idzie lepsza i równiejsza praca silnika. Co prawda każdy sterownik jest ustawiany pod daną liczbę oktanową i po zmianie paliwa na wyższe oktanowo należy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu.misio pisze: Absolutnie nie zalewać paliwem o innej liczbie oktanowej niż zaleca producent samochodu, może się pojawić spalanie stukowe .
Ale jak wleje 100 Racinga i do tego jakiś środek go czyszczenia wtrysków i wypierania wody z paliwa to nie zaszkodzi
Co do ubytków oleju to albo padła uszczelka pod głową ale to byś widział po zbiorniczku wyrównawczym, albo popadały ci wszystkie uszczelniacze zaworowe. Problem może również leżeć po stronie pierścieni i gładzi cylindrów.
Ja na twoim miejscu zastosowałbym dobrą płukankę silnik żeby ewentualnie odblokować zapieczone pierścienie i zalać jakiś dodatek. Wydasz ok 100-110 zł (za produkty Liquy Molly płukanka pro line + ceratec) i zobaczysz czy jest różnica. Jak nie pomoże to musisz rwać głowicę i od razu zrobisz pierścionki i uszczelniacze na zaworach.
EDIT
Jak rozpoznać gdzie mam przeciek oleju z pierscieni czy z uszczelniaczy? Nie ma wycieków nie puszcza niebieskich bąków jedyne co zauważyłem to troche mokry gwint świecy po odkreceniu...
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 20:20 przez krzyhu, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzyhu
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Olsztynek
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18xe
- Gender:
Dzisiaj udało mi się pożyczyć manometr do sprawdzenia ciśnienia sprężania i wyszło miedzy 14.3 do 14.5 to chyba dobrze co? Ale na 3 cylindrze świeca jest mocno okopcona i widać przez otwór świecy jaki jest tłok czarny i mokry. Przy wykręcaniu świec zauważyłem że gwinty były w oleju to już nie najlepiej i przy przegazowaniu na jałowym kopci na ciemno niebiesko. Olej znika w tempie ponad litra na tysiąc przy spokojnej jeździe. Chyba trafiłem kiepsko jezeli chodzi o silnik aha i klima chodzi jak silnik odrzutowy wyje jak cholera i przy dawaniu gazu dźwięk zmienia ton. Zajechana sprężarka?
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
krzyhu pisze:Zauważyłem dzisiaj ze nie włącza sie wentylator na 1bieg po włączeniu klimy przez to pewnie tak wyje i nie chłodzi... teraz pytanie co padło? Czujnik ciśnienia klimy? Czy coś innego?
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6113
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3082
- krzyhu
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Olsztynek
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18xe
- Gender:
Dzięki już czytałem te tematy.bazyliszek72 pisze:krzyhu pisze:Zauważyłem dzisiaj ze nie włącza sie wentylator na 1bieg po włączeniu klimy przez to pewnie tak wyje i nie chłodzi... teraz pytanie co padło? Czujnik ciśnienia klimy? Czy coś innego?
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6113
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3082
U mnie wygląda to tak. Klima nabita całkiem nie dawno była sprawdzona azotem później próżnia na całą noc i dodany środek do uszczelniania tak profilaktycznie. Po włączeniu klimy sprężarka startuje i wyje z bólu nie włącza sie wentylator. Do chłodzenia cieczy chłodzącj włącza sie chyba na 2 bieg bo dość głośno i dość szybko pracuje. Można jakoś to zdiagnozować konkretnie?
- krzyhu
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Olsztynek
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18xe
- Gender:
Problem za problemem nowe błędy wyszły. Brak mocy i trzęsie silnikiem. Świeca nr 2 całkiem zalana i szaro pomarańczowy nagar
0130, 0030, 1372, 0302, taki bonus dała mi dziś zocha. Już nie mam siły
0130, 0030, 1372, 0302, taki bonus dała mi dziś zocha. Już nie mam siły
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 21:44 przez krzyhu, łącznie zmieniany 1 raz.
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5222
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=210884
zobacz tu masz wypadanie zapłonu jak się orientuję
wymień świece i później trzeba sprawdzić nic na wariata
zobacz tu masz wypadanie zapłonu jak się orientuję
wymień świece i później trzeba sprawdzić nic na wariata
Ostatnio zmieniony 21 maja 2017, 21:59 przez fredas, łącznie zmieniany 2 razy.