branie oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kp2

#16 Post autor: kp2 »

Ja nie dolewam. Od zmiany do zmiany 15 000 km. :D Na początku jak "ją" kupiłem i miałem problem z wypalaniem DPF-a miałem stan powyżej max.

jacekk44

#17 Post autor: jacekk44 »

Ja też nie dolewam a wręcz odwrotnie bo mam problemy zDPF ale jak było wszystko w porządku nie dolewałem od wymiany do wymiany miałem cały czas taki sam stan

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#18 Post autor: radmar1702 »

Witam ! koledzy nie wiem gdzie o to zapytać mam małe pytanie co może być powodem wycieku oleju z silnika ??? autko kupiłem po uderzeniu chłodnice powymieniane nie wiem po jeździe autem i nagrzaniu alej uciekł i dość szybko wyciekł zrobiłem może 20km i kontrolka się zapaliła od oleju. czy jest możliwe by fachowiec nie dokrencił jakiegos węża ??? proszę o pomoc na pw lub na forum. a wyciek powstał dopiero jak silnik jest włączony wcześniej jak stał i był nie uzywany to olej nie lecieł więc podejrzewam że cisnienie jak dostaje gdzies może być nieszczelność. BARDZO PILNE PROSZĘ O POMOC !!! :( :( :( :( TEŻ PRZYCHODZI MI DO GŁOWY CZY MOZLIWE BY SIE MISKA OLEJU ROZSZCZELNIŁA ??? I PO NAGRZANIU OLEJU OLEJ ZACZOŁ WYCIEKAĆ ??? PROSZĘ WAS O POMOC :cry: :cry:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#19 Post autor: MieHor »

radmar1702, ustal w pierwszej kolejności źródło wycieku, tzn. skąd lub którędy wycieka a myślę że znajdziesz odpowiedź na swój problem

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#20 Post autor: radmar1702 »

autko stoi u fachowiec ma to zobaczyć ale chce zaznaczyć że onej nie uciekał dobiero jak silnik pochodził i autem sie przejechalismy to pojawiła sie plama pod autem ja podejrzewam że może przy udrzeniu miska oleju tez dostała i olej jak jest ciepły jest żadszy i zaczoł saczyć, no ale jutro ma to rozebrać i zobaczyć co i jak i oby to nie była wina turbiosprężarki.

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#21 Post autor: radmar1702 »

wyciek zlokalizowany na wężu wysokociśnieniowym na Turbosprężarce. Mam nadzieje że nie bedzie to kosztowna naprawa.

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#22 Post autor: radmar1702 »

jednak nie wąż tylko peknieta turbina i nieszczelna

kabanosik

#23 Post autor: kabanosik »

Witam
Mam pytanie ,czy w sytuacji gdy op-com pokazuje że stan oleju w Zośce jest okey to znaczy że jest go w sam raz nie za mało i nie za dużo? :oops:
Głupie pytanie ale po sprawdzeniu na szabelce mam nieprecyzyjny wynik, robi się na niej zaciek w kilku miejscach przy dole i trudno jest to zinterpretować stan oleju. Op-com twierdzi że jest OKEY. Szabelka jest w oleju do stanu max, nastepnie z jednej strony w oleju z drugiej nie , nie wiem co o tym sądzić :?:
Dzieki

Anony Mous

#24 Post autor: Anony Mous »

Przed wywaleniem dpfu stan oleju nie obniżał się....ale jak podejrzewałem...oleju tak naprawdę ubywało....ale przedostawało się paliwo do oleju przy każdym cykly wypalania dpf'u i stąd to mylne wrażenie.

Teraz widzę, że cdti bierze olej. Przed wyjazdem do Chorwacji dolałem około 200ml i stan na bagniecie był na maxa. Po przejechaniu 3 tys km, stan sie obniżył o jakies 3 mm na bagnecie....tak więc wziął około 200ml przez tę trasę. Ale to chyba zgodnie z normą producenta, mylę się?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#25 Post autor: Lorry »

Jak najbardziej w normie, przewiduje chyba 0,5 czy 0,6 na 1000 wiec jak ty miałeś 200ml na 3tyś km w obciążonej trasie (duże prędkości) itp to w normie, podejrzewam że każdy silnik z turbo by mógł tyle chapnąć ;)

Anony Mous

#26 Post autor: Anony Mous »

Dziś zapaliła mi się kontrolka oleju. Dolałem około 0.2-0.3 litra. Ostatnia dolewka była jakieś 7tys km temu. 2 dni wcześniej sprawdzałem poziom oleju w op-comie i było 'Ok', także zółta kartka dla OC.

borewicz
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:50
Lokalizacja: Małopolskie
Model:

#27 Post autor: borewicz »

Zamierzam nabyć Zafire b z silnikiem Z18XER 140 KM, w charakterystyce tego auta na forum przeczytałem że te silniki lubią zużywać olej. Chciałbym zapytać użytkowników jak jest w praktyce? - jakie ilości oleju i przy jakich przebiegach zużywają te auta?

cieniassss

#28 Post autor: cieniassss »

borewicz, to chyba nie o tym silniku się naczytałeś,

Skasowany użytkownik 6521

#29 Post autor: Skasowany użytkownik 6521 »

Teoretycznie masz w instrukcji 0,5L/1000km jako wartość dopuszczalną :)
Ale do takiej wartości mój doszedł dopiero z przeciekiem na wałkach. Teraz jest już ok.

pabloos

#30 Post autor: pabloos »

Witam serdecznie, podepnę się pod temat ale mam pytanko czy może ktoś już doszczelniał czujnik poziomu oleju mam wyciek a nie wiem czy jest to możliwe do wymiany samemu, czytałem na forum że jest on razem z miską olejową pomóżcie i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”