OPC migająca kontrolka oleju
Moderator: Sebu$
OPC migająca kontrolka oleju
Witam,
Jechałem ok. 100 km autostradą z prędkością 180 km/h. Po zatrzymaniu się na bramkach,
na wolnych obrotach kontrolka oleju zaczęła mrugać jak stroboskop (szybko). Po ruszeniu lub nawet delikatnym dodaniu gazu gasła. I tak działo się jeszcze przez ok 3 km normalnej jazdy. Potem problem zniknął. Jakieś pomysły ? Pozdrawiam
Jechałem ok. 100 km autostradą z prędkością 180 km/h. Po zatrzymaniu się na bramkach,
na wolnych obrotach kontrolka oleju zaczęła mrugać jak stroboskop (szybko). Po ruszeniu lub nawet delikatnym dodaniu gazu gasła. I tak działo się jeszcze przez ok 3 km normalnej jazdy. Potem problem zniknął. Jakieś pomysły ? Pozdrawiam
Jak jest niski stan (w ZA) to pokazuje się komunikat na tym wyświetlaczu nad radiem (MID, TID, SRID ).jarecki69 pisze:Skoro jechałes 180km/h to juz troszkę "grzałeś" . Być może olej czas wymienić bo zrobiła sie z niego wodzianka albo ew niski stan i stąd te mruganie..
Może być tak jak koledzy piszą czujnik ciśnienia oleju.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2017, 08:04 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej,
Piła ostro przed remontem silnika, ok. 1,5-2 l na 1000 km...
Teraz jest po remoncie i nie pije w zasadzie (200 ml przez te 5,5 tys. km i to po ostrym duszeniu)
Zalana była po wymianie na 3/4 bagnetu, więc te zjedzone 200 ml to daje mniej więcej tą jedną kreskę na bagnecie mniej.
Sugerujecie, że powinna być zalana na cały bagnet ?
Piła ostro przed remontem silnika, ok. 1,5-2 l na 1000 km...
Teraz jest po remoncie i nie pije w zasadzie (200 ml przez te 5,5 tys. km i to po ostrym duszeniu)
Zalana była po wymianie na 3/4 bagnetu, więc te zjedzone 200 ml to daje mniej więcej tą jedną kreskę na bagnecie mniej.
Sugerujecie, że powinna być zalana na cały bagnet ?
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Miałem identycznie, po ostrej jeździe jak się wszystko wygrzało na maxa to po do jechaniu na światła pojawiała się kontrolka ciśnienia oleju i migotała. Fakt że olej miała do wymiany bo przeciągnąłem do 15 tys ze względu na zużycie. Podczas wymiany sprawdziłem ciśnienie oleju na zimnym i wolnych obrotach pokazało 4.2 bara po wygrzaniu i przejechaniu się spadło do 1.7bara. W książce wyczytałem że dopuszczalne w Letach jest 1.5 bara. Gdy zlałem olej wyczyściłem też zawór w pompie olejowej, później nowy olej i filtr. Po odpaleniu na nowym oleju pokazało 5.2 bara po rozgrzaniu i przejechaniu się (troszkę ostrym ) pokazywał manometr 2.3 bara. Na koniec nowy czujnik i jak na razie od 4-5 tys spokój z kontrolką. Dodam że olej też 10w40.
Po remoncie mechanik zalał 10w40.pawelekm pisze:Miałem ten olej w Astrze 1.6 i nie byłem zadowolony. Dlaczego nie używasz 5w40 ?Balamutnik pisze:10W40 GM
Zatem zaleję do pełna i spróbuje przydusić znowu, zobaczymy czy będzie się "strobo" na kontrolce.
Czujnika nie miałem możliwości jeszcze sprawdzić. Chwilowo nie mam dostępu do podnośnika.
Wspominał, że przy następnej wymianie możemy przesiąść się na 5w
Póki co wszystko jest ok, nie wiem czemu miałbym być niezadowolony ?
Ja się generalnie nie znam i zdaje się na mojego speca, który dał radę ogarnąć ten silnik, więc ufam że wie co robi.
Olej uzupełniony. Po kolejnym duszeniu - kontrolka dalej miga, jak wcześniej. Następny do golenia czujnik ciśnienia.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 cze 2017, 10:15 przez Balamutnik, łącznie zmieniany 1 raz.