OPC migająca kontrolka oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Balamutnik

OPC migająca kontrolka oleju

#1 Post autor: Balamutnik »

Witam,
Jechałem ok. 100 km autostradą z prędkością 180 km/h. Po zatrzymaniu się na bramkach,
na wolnych obrotach kontrolka oleju zaczęła mrugać jak stroboskop (szybko). Po ruszeniu lub nawet delikatnym dodaniu gazu gasła. I tak działo się jeszcze przez ok 3 km normalnej jazdy. Potem problem zniknął. Jakieś pomysły ? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Te czujniki ciśnienia oleju łatwo przebić sprawdź koło niego czy jest tłusto z oleju jak nie to zdejm wtyczke z niego jak przebity to będzie olej czyli wymiana.

Skasowany użytkownik 6483

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Skoro jechałes 180km/h to juz troszkę "grzałeś" :lol: . Być może olej czas wymienić bo zrobiła sie z niego wodzianka albo ew niski stan i stąd te mruganie.. :)

Skasowany użytkownik 23188

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

jarecki69 pisze:Skoro jechałes 180km/h to juz troszkę "grzałeś" :lol: . Być może olej czas wymienić bo zrobiła sie z niego wodzianka albo ew niski stan i stąd te mruganie.. :)
Jak jest niski stan (w ZA) to pokazuje się komunikat na tym wyświetlaczu nad radiem (MID, TID, SRID :mrgreen: ).
Może być tak jak koledzy piszą czujnik ciśnienia oleju.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2017, 08:04 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

Balamutnik

#5 Post autor: Balamutnik »

Witajcie,
Olej wymieniony 5,5 tys. km temu, stan oleju: do połowy bagnetu.
Dzięki za podpowiedź z czujnikiem, popatrzę i dam znać.

Pozdrawiam

Skasowany użytkownik 23188

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Balamutnik pisze:stan oleju: do połowy bagnetu
A to nie jest za mało ?
U mnie po wymianie oleju (4,25l) pokazuje stan jako "cały bagnet" tzn. cała skala.

Awatar użytkownika
Cray123
Zafiromaniak
Posty: 519
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:21
Imię: Maciej
Lokalizacja: Ropczyce
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#7 Post autor: Cray123 »

Moze juz mu tyle wypiła :lol:

Skasowany użytkownik 23188

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Cray123 pisze:Moze juz mu tyle wypiła :lol:
Wysoce prawdopodobne :mrgreen:
Niech kolega czym prędzej uzupełni braki 8)
Ostatnio zmieniony 16 cze 2017, 12:03 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

Balamutnik

#9 Post autor: Balamutnik »

Hej,
Piła ostro przed remontem silnika, ok. 1,5-2 l na 1000 km...
Teraz jest po remoncie i nie pije w zasadzie (200 ml przez te 5,5 tys. km i to po ostrym duszeniu)
Zalana była po wymianie na 3/4 bagnetu, więc te zjedzone 200 ml to daje mniej więcej tą jedną kreskę na bagnecie mniej.

Sugerujecie, że powinna być zalana na cały bagnet ?

Skasowany użytkownik 23188

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Jedna 'kreska' :mrgreen: to nie jest aż taki brak, ale generalnie po książkowym zalaniu
oleju - bagnet mam na full.
A jaki olej zalewasz ?
Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, 13:03 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

Balamutnik

#11 Post autor: Balamutnik »

10W40 GM
Zatem zaleję do pełna i spróbuje przydusić znowu, zobaczymy czy będzie się "strobo" na kontrolce.
Czujnika nie miałem możliwości jeszcze sprawdzić. Chwilowo nie mam dostępu do podnośnika.

Skasowany użytkownik 23188

#12 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Balamutnik pisze:10W40 GM
Zatem zaleję do pełna i spróbuje przydusić znowu, zobaczymy czy będzie się "strobo" na kontrolce.
Czujnika nie miałem możliwości jeszcze sprawdzić. Chwilowo nie mam dostępu do podnośnika.
Miałem ten olej w Astrze 1.6 i nie byłem zadowolony. Dlaczego nie używasz 5w40 ?

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#13 Post autor: wamka18 »

Miałem identycznie, po ostrej jeździe jak się wszystko wygrzało na maxa to po do jechaniu na światła pojawiała się kontrolka ciśnienia oleju i migotała. Fakt że olej miała do wymiany bo przeciągnąłem do 15 tys ze względu na zużycie. Podczas wymiany sprawdziłem ciśnienie oleju na zimnym i wolnych obrotach pokazało 4.2 bara po wygrzaniu i przejechaniu się spadło do 1.7bara. W książce wyczytałem że dopuszczalne w Letach jest 1.5 bara. Gdy zlałem olej wyczyściłem też zawór w pompie olejowej, później nowy olej i filtr. Po odpaleniu na nowym oleju pokazało 5.2 bara po rozgrzaniu i przejechaniu się (troszkę ostrym :lol: ) pokazywał manometr 2.3 bara. Na koniec nowy czujnik i jak na razie od 4-5 tys spokój z kontrolką. Dodam że olej też 10w40.

Balamutnik

#14 Post autor: Balamutnik »

pawelekm pisze:
Balamutnik pisze:10W40 GM
Zatem zaleję do pełna i spróbuje przydusić znowu, zobaczymy czy będzie się "strobo" na kontrolce.
Czujnika nie miałem możliwości jeszcze sprawdzić. Chwilowo nie mam dostępu do podnośnika.
Miałem ten olej w Astrze 1.6 i nie byłem zadowolony. Dlaczego nie używasz 5w40 ?
Po remoncie mechanik zalał 10w40.
Wspominał, że przy następnej wymianie możemy przesiąść się na 5w
Póki co wszystko jest ok, nie wiem czemu miałbym być niezadowolony ?
Ja się generalnie nie znam i zdaje się na mojego speca, który dał radę ogarnąć ten silnik, więc ufam że wie co robi.

Olej uzupełniony. Po kolejnym duszeniu - kontrolka dalej miga, jak wcześniej. Następny do golenia czujnik ciśnienia.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 cze 2017, 10:15 przez Balamutnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 23188

#15 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Balamutnik pisze:Olej uzupełniony. Po kolejnym duszeniu - kontrolka dalej miga, jak wcześniej. Następny do golenia czujnik ciśnienia.
A panewki się na wale czasem nie skończyły ? :shock:
Sprawdź może najpierw ten czujnik 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”