Szarpanie na wolnych obrotach - na rozgrzanym 2.0 DTI
Moderator: Sebu$
Szarpanie na wolnych obrotach - na rozgrzanym 2.0 DTI
Witam forumowiczów,
przeszukałem forum w problematyce "szarpania na wolnych obrotach" znalazłem sporo ale nic co przedstawiało by mi mój problem.
Mianowicie, problem mam taki. Po odpaleniu samochodu chodzi idealnie, trzyma obroty - ogólnie wszytko ok. Przy nagrzaniu silnika zaczynają się objawy - szarpanie na wolnych obrotach , tak jakby miał się rozlecieć. pojechałem do Mechanika , został wymieniony czujnik położenia wału korbowego ( oryginał ) oraz przeczyszczony został EGR. Po wymianie brak jakiejkolwiek poprawy Zimny silnik - ok, Rozgrzany - szarpie. Zero błędów.
Inny mechanik powiedział, że to pompa i koszt ok 1500 zł.
Ale zauważyłem pewną rzecz, mianowicie jak załączę klimatyzację to problem ustępuje, obroty ładnie trzymają. I teraz mam klina czy problem faktycznie może leżeć po stronie pompy a dokładniej jej sterownika ( bo z odpalaniem nie mam problemów ) czy może jednak jest to jakiś problem elektryczny?
Zdziwił mnie fakt, że samochód przy większym obciążeniu zachowuje się normalnie a jak wyłączę klimę szarpie.
Czy któryś z kolegów miał podobny problem?
Jeżeli nie widać z boku to napiszę że chodzi o:
Zafira A 2001r. 2.0 DTI ( Y20DTH )
przeszukałem forum w problematyce "szarpania na wolnych obrotach" znalazłem sporo ale nic co przedstawiało by mi mój problem.
Mianowicie, problem mam taki. Po odpaleniu samochodu chodzi idealnie, trzyma obroty - ogólnie wszytko ok. Przy nagrzaniu silnika zaczynają się objawy - szarpanie na wolnych obrotach , tak jakby miał się rozlecieć. pojechałem do Mechanika , został wymieniony czujnik położenia wału korbowego ( oryginał ) oraz przeczyszczony został EGR. Po wymianie brak jakiejkolwiek poprawy Zimny silnik - ok, Rozgrzany - szarpie. Zero błędów.
Inny mechanik powiedział, że to pompa i koszt ok 1500 zł.
Ale zauważyłem pewną rzecz, mianowicie jak załączę klimatyzację to problem ustępuje, obroty ładnie trzymają. I teraz mam klina czy problem faktycznie może leżeć po stronie pompy a dokładniej jej sterownika ( bo z odpalaniem nie mam problemów ) czy może jednak jest to jakiś problem elektryczny?
Zdziwił mnie fakt, że samochód przy większym obciążeniu zachowuje się normalnie a jak wyłączę klimę szarpie.
Czy któryś z kolegów miał podobny problem?
Jeżeli nie widać z boku to napiszę że chodzi o:
Zafira A 2001r. 2.0 DTI ( Y20DTH )
Ostatnio zmieniony 07 cze 2017, 15:16 przez Szymii, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
W tym czasie komputer podnosi obroty w związku większym poborem prądu.Szymii pisze:Ale zauważyłem pewną rzecz, mianowicie jak załączę klimatyzację to problem ustępuje, obroty ładnie trzymają.
Sprawdź te parametry.
Pożądany początek wtrysku :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK
Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne
Np coś takiego.
Muszą się gonić.
Jakie masz ładowanie?.Szymii pisze:Zdziwił mnie fakt, że samochód przy większym obciążeniu zachowuje się normalnie a jak wyłączę klimę szarpie.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2017, 22:04 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Z rzeczy bardzo dziwnych przychodzi mi jeszcze do głowy:
1. Koło pasowe z tłumikiem (zaczyna się rozwarstwiać)
2. Sprzęgiełko klimy szwankuje (nie całkowicie się rozłącza i te szarpnięcia to opór sprężarki)
Co do EGR-a: masz EGR-a elektrycznego czy pneumatycznego? Jesteś pewien że pracuje prawidłowo? Przyczyną szarpania mogą też być problemy z przepływomierzem/ilością powietrza. Zauważ że przy włączonej klimie silnik dostaje więcej paliwa
1. Koło pasowe z tłumikiem (zaczyna się rozwarstwiać)
2. Sprzęgiełko klimy szwankuje (nie całkowicie się rozłącza i te szarpnięcia to opór sprężarki)
Co do EGR-a: masz EGR-a elektrycznego czy pneumatycznego? Jesteś pewien że pracuje prawidłowo? Przyczyną szarpania mogą też być problemy z przepływomierzem/ilością powietrza. Zauważ że przy włączonej klimie silnik dostaje więcej paliwa
Janusz
Mam EGR pneumatyczny.Janus pisze:masz EGR-a elektrycznego czy pneumatycznego?
bardziej przepływomierz. Po wypięciu i wpięciu wtyczki nie ma żadnej różnicy. iść w tym kierunku?artuss811 pisze:A ja bym zdemontował przepustnice
ładowanie na poziomie 14,4 v przy obciążeniu klimy od 14,36 V-14,53 V.Dziadek13 pisze:Jakie masz ładowanie?
Ponadto Panowie zauważyłem nową rzecz. Przy odpalaniu auta ( zaznaczę, że bez problemów) pojawia się na chwile samochodzik z kluczykiem ale po upływie niecałej minuty gaśnie. NIe mam teraz możliwości sprawdzenia błędu.
Problem cały czas ten sam. Przypomnę: Na zimnym silniku wszystko ok, jeżeli silnik złapie temperatury zaczyna szarpać na wolnych obrotach. przy załączeniu klimatyzacji ( działa) problem ustępuje.
Raz na jakiś czas potrafi złapać do 1100 obr/min. i potem sam się uspokaja.
Panowie. Czy iść raczej z popularnym problemem pompy?
Pomocy. Czeka mnie urlop i chciałbym wyjechać.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tyle zadanych pytań a żadnej konkrętnej odpowiedzi co sprawdziłeś z twojej strony, tylko przepisałeś post z 7 czerwca.
Co z moim pytaniem #362338 sprawdziłeś?.
Opcomem podnieś dawke paliwa i sprawdź.
Co z moim pytaniem #362338 sprawdziłeś?.
Opcomem podnieś dawke paliwa i sprawdź.
Tu widział bym sprawdzenie wtyczek i wyczyśzczenie czujnika obrotu wału lub podmiana.Szymii pisze:jeżeli silnik złapie temperatury zaczyna szarpać
Jest teraz lato jedź na klimie a klime masz manual czy klimatronik?.Szymii pisze: przy załączeniu klimatyzacji ( działa) problem ustępuje.
Nie zgodzę się z Tobą. Odpisałem Jakie jest ładowanie, wcześniej napisałem o tym, że czujnik położenia wału wymieniony na nowy ( oryginał). sprawdzałem połączenia wtyczek, ruszałem wiązkami, czyściłem EGR, wymieniałem filtr Powietrza.Dziadek13 pisze:Tyle zadanych pytań a żadnej konkrętnej odpowiedzi co sprawdziłeś z twojej strony, tylko przepisałeś post z 7 czerwca.
Tego nie mogę sprawdzić, bo nie mogę się podłączyć interfejsami ( muszę sprawdzić na innym komputerze).Dziadek13 pisze:Co z moim pytaniem #362338 sprawdziłeś?
Klimatyzacja Manualna.Dziadek13 pisze: Jest teraz lato jedź na klimie a klime masz manual czy klimatronik?.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Co do czyszczenia EGR-a. Samo czyszczenie może nie wystarczyć. EGR sam w sobie musi płynnie pracować - jak podłączyć rurką podciśnienie (np duża strzykawka) to musi grzybek chować i wysuwać z powrotem. Bardzo ważne - bez podciśnienia grzybek zaworu musi się oprzeć o gniazdo w kolektorze aby całkowicie zamknąć dopływ spalin. Dlatego ja jeszcze raz przyjrzałbym się EGR-owi. Możliwe że całkowicie się nie domyka. Zauważ że EGR zaczyna pracować dopiero na nagrzanym silniku.
Poza tym polecam bardzo dokładną diagnostykę na jakimś bardziej zaawansowanym interfejsie. Pompa jako pompa to ostateczność...
Poza tym polecam bardzo dokładną diagnostykę na jakimś bardziej zaawansowanym interfejsie. Pompa jako pompa to ostateczność...
Janusz
Dziękuję za uwagę, w wolnej chwili wyjdę i zerknę na ten EGR jak mówiłeś.Janus pisze:Co do czyszczenia EGR-a. Samo czyszczenie może nie wystarczyć. EGR sam w sobie musi płynnie pracować - jak podłączyć rurką podciśnienie (np duża strzykawka) to musi grzybek chować i wysuwać z powrotem. Bardzo ważne - bez podciśnienia grzybek zaworu musi się oprzeć o gniazdo w kolektorze aby całkowicie zamknąć dopływ spalin. Dlatego ja jeszcze raz przyjrzałbym się EGR-owi. Możliwe że całkowicie się nie domyka. Zauważ że EGR zaczyna pracować dopiero na nagrzanym silniku.
Poza tym polecam bardzo dokładną diagnostykę na jakimś bardziej zaawansowanym interfejsie. Pompa jako pompa to ostateczność...
Dodatkowo jestem po dzisiejszej diagnostyce i co wyszło:
- P0110 - Czujnik temperatury Powietrza zasysanego - sygnał za wysoki.
- P0100 - Za niskie napięcie z przepływomierza powietrza.
- P1635 - usterka modułu świec żarowych.
Wszystko wskazywałoby na przepływomierz, ale sprawdziłem to w ten sposób, że Odpaliłem samochód, poczekałem aż zacznie szarpać na ciepłym i załączyłem klimatyzację - następnie odpiąłem przepływomierz i ruszyłem na szybki kursik. Samochód owszem jechał ale straszny muł. po podpięciu przepływomierza wróciło wszystko do normy jeżeli chodzi o jazdę. Po wyłączeniu klimatyzacji problem znów ten sam.
I teraz nie wiem czy te błędy ( skasowałem ) mogą być przyczyną złej pracy na ciepłym silniku.
Czy jednak iść w kierunku dawkowania paliwa, bądź czujnika temperatury cieczy który chyba reguluje dawką paliwa.
Błąd modułu świec żarowych z tego co się dowiedziałem nie ma wpłyu na wolne obroty silnika.
Sprawdzę jeszcze ten EGR - Może kolega Janus ma rację, i może to zwykły EGR.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tu szukaj przyczyny.Janus pisze: Przyczyną szarpania mogą też być problemy z przepływomierzem/ilością powietrza. Zauważ że przy włączonej klimie silnik dostaje więcej paliwa
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 19:10 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
OK. Sprawdzę i pod tym kątem.Dziadek13 pisze:Tu szukaj przyczyny.Janus pisze: Przyczyną szarpania mogą też być problemy z przepływomierzem/ilością powietrza. Zauważ że przy włączonej klimie silnik dostaje więcej paliwa
Zrobiłem mały eksperyment i podpiąłem Inny Przepływomierz z Opla Astry G 1.7DTI. Numery inne ale mówie a co mi szkodzi. I po odpaleniu zero błędów, i samochód jeżdził jak na przepływomierzu z 2.0, 2.2 DTI. Niestety po nagrzaniu się silnika ponownie to samo.
Spróbuję skombinować przepływkę według katalogu i wtedy zobaczę czy coś to zmieni. Bo skoro miała błędy to coś w tym też musi być.