[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
AndrzejS

#106 Post autor: AndrzejS »

Wczoraj pierwszy raz tankowałem gaz po opróżnieniu zbiornika do zera. Weszło (bez odbijania) prawie 42 litry przy zbiorniku 48 litrów.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#107 Post autor: firek »

Panowie nastawcie się emocjonalnie,że teraz kiedy bedzie cieplej na dworku, a co za tym idzie butle bedą sie bardziej nagrzewały(cisnionko w nich będzie roslo), zawory bedą coraz częściej nie odbijały, taka kolej rzeczy przy zbiorniku zewnetrznym ;)

djrafix

#108 Post autor: djrafix »

mam takie pytanie do Was, ponieważ mam w Zafirce zalozony gas zwykly, i nie wiem ale wydaje mi sie ,ze przez to jest zamulona i rozpedza sie jak polonez :D ,(na benzynie jest o niebo lepiej) a jeszcze jak włącze sie klimatyzacje to calkiem klapa, w ogóle to powinien być już w niej zalozony gaz sekwencyjny ale poprzedni właściciel tego nie zrobil bo kupił tańszą zwykłą instalację. Co sądzicie o montażu takiej instalacji gazowej sekwencyjnej tzn, przeróbki z tej zwykłej na sekwencje, czy warto ?, jakie to koszty ewentualnie mogły by być?, czy ktoś może polecić jakiegoś dobrego gazownika w Lublinie?. :roll:

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#109 Post autor: firek »

Co do zamulenia to jest to raczej oczywiste że jest spowodowane takim a nie innym wyregulowaniem instalacji.
A co do przeróbki to poprostu trzeba by wymieniac wszystko co masz z przodu auta, mówiąc inaczej ze starej zostałby ci tylko zbiornik i przewody pod autem, koszt coś pewnie koło 1600-2000 za jakaś sredniej klasy instalkę ;)

djrafix

#110 Post autor: djrafix »

a no rozumiem, ale na pewno przy sekwencji bylby dynamiczniejszy troszke silnik ;) ,a sam co masz zalozone zwykly czy sekwencje?, znasz jakiegos dobrego gazownika co by mogl to zalozyc w Lublinie moze?.

djrafix

#111 Post autor: djrafix »

ok, podziękował wszystkim za rady i opinie ;) :D

Adam Rogowski

#112 Post autor: Adam Rogowski »

Kontrolka Check Engin,,przy bdb regulacji instalacji , oraz odpowiednim doborze podzespolow instalacji LPG pod dane auto nie ma prawa sie zapalic,,,jedz na regulacje niech poprawiaja,,bo jezeli bedziesz mial zbyt dlugo za uboga mieszanke moze sie to skonczyc wypaleniem zaworow,,a tak poza tym napisz prosze jakie podzespoly Ci zamontowali oraz jakiej firmy sterownik LPG,,ew jakies fotki

Paweł_Morąg

#113 Post autor: Paweł_Morąg »

Mnie denerwuje trochę kontrolka BRC. Diody gasną szybko, wygląda na to, że sygnał rezerwy włącza się przy połowie zbiornika.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#114 Post autor: firek »

Niestety problem rezerwy dotyczy wiekszości instalacji, a w szczególnosci problem ten nasila się gdy mamy do czynienia ze zbiornikiem zewnetrznym...

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#115 Post autor: oki »

Pytanie, jaka jest możliwość przerobienia wersji CNG na LPG?
Czy silnik w wersji CNG 1,6L jest taki sam jak zwykła jedostka PB czy ma jakieś zmiany konstrukcyjne ze względu na CNG (pomijam oczywiście dołożony wtrysk gazu)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#116 Post autor: firek »

Przeróbka jest mozliwa, ale napewno bardzo trudna bo oryginalne Cng ma wspólny sterownik dla gazu i benzyny co jest jednak sporym utrudnieniem. Zresztą sama budowa Zosi CNG, czyli np: praktycznie brak zbiornika paliwa(15 L),inny układ wydechowy- wymusza kolejne inwestycje jak zakup zbiornika i wydechu. Jeśli jeszcze bedę to postaram się cos dopisac..., narazie mykam Pozdro

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#117 Post autor: Lorry »

No raczej to mija się z celem bo silnik pod CNG ma jednak różnice konstrukcyjne jak np inne tłoki inny stopień sprężania i zapewne zmodyfikowana głowica. Tu podstawowym paliwem jest CNG a nie benzyna i wg użytkownikow na CNG jest dynamiczniejsza...

Poza tym trzeba wyrzucać butle z CNG bo są zupełnie inne niż do LPG.

Takie coś to tak jakby diesla przerabiać na gaz a potem dokładać jeszcze CNG... Kompletnie mija się to z celem...

Gdyby to auto latało pierwotnie na benzynie a potem było robione na CNG (jak Seaty z Elle taxi) to przeróbka tego na LPG jeszcze OK, ale w Zośce jest silnik dedykowany pod gaz i to takie poniekąd zawracanie Wisły kijem :|

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#118 Post autor: oki »

oczywiście myslałem o całkowitym wywaleniu CNG i założeniu instalacji LPG
Zbiornik PB zostawiłbym taki jaki jest oryginalnie na zasadzie rezerwy oraz potrzeby uruchamiania silnika.
Skąd takie pytanie, CNG z reguły są omijane szerokim łukiem i można dość młody rocznik w ciekawej cenie wyrwać np 2005r za 15tyś. dała mi o tym do myślenia.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#119 Post autor: Lorry »

oki pisze:np 2005r za 15tyś. dała mi o tym do myślenia.
z tym że to bedzie ex majonezik od Turka z Hamburga lub Berlina ;)

Woytas

#120 Post autor: Woytas »

oki pisze:w ciekawej cenie wyrwać np 2005r za 15tyś
Skazany zostajesz na ASO w sprawach napraw tych jednostek ( CNG nie zastąpisz lpg, to jest inst fabryczna i silnik jest konkretnie pod to zbudowany-zupełnie inaczej niż przy dokładanych cng/lpg), auto, które zdążyło już dawno przejechać 250 tys km jako taxi ( w większości przypadków są to auta po taxi). bo korporacje mają wewnętrzne limity kilometrów i powyżej tego trzeba zmieniać na świeże a jak mały przebieg to z reguły bita i lepiona, spokojnie sobie poszukaj czegoś innego

P.S.
Z drugiej strony jest na forum kolega z Warszawy, który ma Zafcie A w CNG już jakiś czas, tylko nie pamiętam nick'a, może któryś z kolegów pamięta.

Skontaktuj się z nim niech Ci poopowiada o eksploatacji- na pewno więcej Ci wyłoży od tej strony niż cała reszta (są + i - )


http://www.autoflesz.pl/mapa_cng/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”