[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
mam takie pytanie do Was, ponieważ mam w Zafirce zalozony gas zwykly, i nie wiem ale wydaje mi sie ,ze przez to jest zamulona i rozpedza sie jak polonez ,(na benzynie jest o niebo lepiej) a jeszcze jak włącze sie klimatyzacje to calkiem klapa, w ogóle to powinien być już w niej zalozony gaz sekwencyjny ale poprzedni właściciel tego nie zrobil bo kupił tańszą zwykłą instalację. Co sądzicie o montażu takiej instalacji gazowej sekwencyjnej tzn, przeróbki z tej zwykłej na sekwencje, czy warto ?, jakie to koszty ewentualnie mogły by być?, czy ktoś może polecić jakiegoś dobrego gazownika w Lublinie?.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Co do zamulenia to jest to raczej oczywiste że jest spowodowane takim a nie innym wyregulowaniem instalacji.
A co do przeróbki to poprostu trzeba by wymieniac wszystko co masz z przodu auta, mówiąc inaczej ze starej zostałby ci tylko zbiornik i przewody pod autem, koszt coś pewnie koło 1600-2000 za jakaś sredniej klasy instalkę
A co do przeróbki to poprostu trzeba by wymieniac wszystko co masz z przodu auta, mówiąc inaczej ze starej zostałby ci tylko zbiornik i przewody pod autem, koszt coś pewnie koło 1600-2000 za jakaś sredniej klasy instalkę
Kontrolka Check Engin,,przy bdb regulacji instalacji , oraz odpowiednim doborze podzespolow instalacji LPG pod dane auto nie ma prawa sie zapalic,,,jedz na regulacje niech poprawiaja,,bo jezeli bedziesz mial zbyt dlugo za uboga mieszanke moze sie to skonczyc wypaleniem zaworow,,a tak poza tym napisz prosze jakie podzespoly Ci zamontowali oraz jakiej firmy sterownik LPG,,ew jakies fotki
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Pytanie, jaka jest możliwość przerobienia wersji CNG na LPG?
Czy silnik w wersji CNG 1,6L jest taki sam jak zwykła jedostka PB czy ma jakieś zmiany konstrukcyjne ze względu na CNG (pomijam oczywiście dołożony wtrysk gazu)
Czy silnik w wersji CNG 1,6L jest taki sam jak zwykła jedostka PB czy ma jakieś zmiany konstrukcyjne ze względu na CNG (pomijam oczywiście dołożony wtrysk gazu)
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Przeróbka jest mozliwa, ale napewno bardzo trudna bo oryginalne Cng ma wspólny sterownik dla gazu i benzyny co jest jednak sporym utrudnieniem. Zresztą sama budowa Zosi CNG, czyli np: praktycznie brak zbiornika paliwa(15 L),inny układ wydechowy- wymusza kolejne inwestycje jak zakup zbiornika i wydechu. Jeśli jeszcze bedę to postaram się cos dopisac..., narazie mykam Pozdro
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
No raczej to mija się z celem bo silnik pod CNG ma jednak różnice konstrukcyjne jak np inne tłoki inny stopień sprężania i zapewne zmodyfikowana głowica. Tu podstawowym paliwem jest CNG a nie benzyna i wg użytkownikow na CNG jest dynamiczniejsza...
Poza tym trzeba wyrzucać butle z CNG bo są zupełnie inne niż do LPG.
Takie coś to tak jakby diesla przerabiać na gaz a potem dokładać jeszcze CNG... Kompletnie mija się to z celem...
Gdyby to auto latało pierwotnie na benzynie a potem było robione na CNG (jak Seaty z Elle taxi) to przeróbka tego na LPG jeszcze OK, ale w Zośce jest silnik dedykowany pod gaz i to takie poniekąd zawracanie Wisły kijem
Poza tym trzeba wyrzucać butle z CNG bo są zupełnie inne niż do LPG.
Takie coś to tak jakby diesla przerabiać na gaz a potem dokładać jeszcze CNG... Kompletnie mija się to z celem...
Gdyby to auto latało pierwotnie na benzynie a potem było robione na CNG (jak Seaty z Elle taxi) to przeróbka tego na LPG jeszcze OK, ale w Zośce jest silnik dedykowany pod gaz i to takie poniekąd zawracanie Wisły kijem
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
oczywiście myslałem o całkowitym wywaleniu CNG i założeniu instalacji LPG
Zbiornik PB zostawiłbym taki jaki jest oryginalnie na zasadzie rezerwy oraz potrzeby uruchamiania silnika.
Skąd takie pytanie, CNG z reguły są omijane szerokim łukiem i można dość młody rocznik w ciekawej cenie wyrwać np 2005r za 15tyś. dała mi o tym do myślenia.
Zbiornik PB zostawiłbym taki jaki jest oryginalnie na zasadzie rezerwy oraz potrzeby uruchamiania silnika.
Skąd takie pytanie, CNG z reguły są omijane szerokim łukiem i można dość młody rocznik w ciekawej cenie wyrwać np 2005r za 15tyś. dała mi o tym do myślenia.
Skazany zostajesz na ASO w sprawach napraw tych jednostek ( CNG nie zastąpisz lpg, to jest inst fabryczna i silnik jest konkretnie pod to zbudowany-zupełnie inaczej niż przy dokładanych cng/lpg), auto, które zdążyło już dawno przejechać 250 tys km jako taxi ( w większości przypadków są to auta po taxi). bo korporacje mają wewnętrzne limity kilometrów i powyżej tego trzeba zmieniać na świeże a jak mały przebieg to z reguły bita i lepiona, spokojnie sobie poszukaj czegoś innegooki pisze:w ciekawej cenie wyrwać np 2005r za 15tyś
P.S.
Z drugiej strony jest na forum kolega z Warszawy, który ma Zafcie A w CNG już jakiś czas, tylko nie pamiętam nick'a, może któryś z kolegów pamięta.
Skontaktuj się z nim niech Ci poopowiada o eksploatacji- na pewno więcej Ci wyłoży od tej strony niż cała reszta (są + i - )
http://www.autoflesz.pl/mapa_cng/