Cześć,
nie mogę znaleźć podobnego tematu, więc tworzę nowy. Rozkodowany mam już VIN i wszystko wiem. Nie wiem tylko, czy jak kupię tę skrzynię to będzie pasować: http://allegro.pl/skrzynia-biegow-opel- ... 88302.html . Pierwszą z brzegu wybrałem. Jak się do tego zabrać? Nie mogę nigdzie odnaleźć poradnika jak poprawnie dobrać skrzynię nie znając jej kodu (na starej nigdzie go nie ma). Skrzynia, którą muszę mieć to FRT; MG8. Czy mogę prosić o pomoc? Dodatkowo sprzęgło się nie ślizga, podobno jest włożone cierne, a nie dwumasa - ma to jakieś znaczenie?
Pozdrawiam,
Jędrek
Wymiana skrzyni biegów
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Skrzynia ma być z Zafiry - żeby nie było niespodzianek. Bo nie każda F23 z oplowskiego diesla jest taka sama w 100%...
Sprzęgło ma takie znacznie, że jak masz zestaw ze sztywnym kołem zamachowym (FABRYCZNY), to całość jest cieńsza i skrzynia będzie miała odlew w kielichu wokół wałka sprzęgłowego. Skrzynia która pracowała z dwumasą nie będzie miała takiego odlewu. Możesz założyć skrzynię od dwumasy, ale musisz dorobić dystans w miejsce brakującego odlewu. Za duża odległość między sprzęgłem a wysprzęglikiem grozi wypadnięciem tłoka z wysprzęglika lub co najmniej - brakiem możliwości wysprzęglenia!
Tak to było ze skrzyniami w Vectrach B. Czy tak jest w Zafirach na 100% nie wiem. Bo może być tak, że w wersji z kołem sztywnym masz po prostu inny (dłuższy) wysprzęglik a przy dwumasie krótszy.
Na zdjęciu poniżej kielich F23 od dwumasy z dystansem pod zwykłe koło zamachowe z klasycznym sprzęgłem
Sprzęgło ma takie znacznie, że jak masz zestaw ze sztywnym kołem zamachowym (FABRYCZNY), to całość jest cieńsza i skrzynia będzie miała odlew w kielichu wokół wałka sprzęgłowego. Skrzynia która pracowała z dwumasą nie będzie miała takiego odlewu. Możesz założyć skrzynię od dwumasy, ale musisz dorobić dystans w miejsce brakującego odlewu. Za duża odległość między sprzęgłem a wysprzęglikiem grozi wypadnięciem tłoka z wysprzęglika lub co najmniej - brakiem możliwości wysprzęglenia!
Tak to było ze skrzyniami w Vectrach B. Czy tak jest w Zafirach na 100% nie wiem. Bo może być tak, że w wersji z kołem sztywnym masz po prostu inny (dłuższy) wysprzęglik a przy dwumasie krótszy.
Na zdjęciu poniżej kielich F23 od dwumasy z dystansem pod zwykłe koło zamachowe z klasycznym sprzęgłem
Ostatnio zmieniony 05 sie 2017, 23:47 przez Janus, łącznie zmieniany 3 razy.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Patrz tutaj http://www.opel-infos.de/getriebe/f23.htmlandrew_pl pisze:Nie mogę nigdzie odnaleźć poradnika jak poprawnie dobrać skrzynię nie znając jej kodu (na starej nigdzie go nie ma)
Pozdrawiam,
Jędrek
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Szukaj po numerze masz naklejony na skrzyni.
Ja np mam taki.
Ja np mam taki.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2017, 18:30 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
Poddaje się, na mojej skrzyni nie ma takiej naklejki. Musi mieć już swoje przejechane i naklejka poszła się (wiadomo co). Oddaję do mechanika - niech rozbierze i wtedy się dowiemy co to jest. Mam jeszcze pytanie - czy to może być wina wysprzęglika albo sprzęgła? - to zgrzytanie oczywiście?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2017, 22:54 przez andrew_pl, łącznie zmieniany 1 raz.