Wymiana skrzyni biegów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
andrew_pl

Wymiana skrzyni biegów

#1 Post autor: andrew_pl »

Cześć,
nie mogę znaleźć podobnego tematu, więc tworzę nowy. Rozkodowany mam już VIN i wszystko wiem. Nie wiem tylko, czy jak kupię tę skrzynię to będzie pasować: http://allegro.pl/skrzynia-biegow-opel- ... 88302.html . Pierwszą z brzegu wybrałem. Jak się do tego zabrać? Nie mogę nigdzie odnaleźć poradnika jak poprawnie dobrać skrzynię nie znając jej kodu (na starej nigdzie go nie ma). Skrzynia, którą muszę mieć to FRT; MG8. Czy mogę prosić o pomoc? Dodatkowo sprzęgło się nie ślizga, podobno jest włożone cierne, a nie dwumasa - ma to jakieś znaczenie?

Pozdrawiam,
Jędrek

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#2 Post autor: Janus »

Skrzynia ma być z Zafiry - żeby nie było niespodzianek. Bo nie każda F23 z oplowskiego diesla jest taka sama w 100%...

Sprzęgło ma takie znacznie, że jak masz zestaw ze sztywnym kołem zamachowym (FABRYCZNY), to całość jest cieńsza i skrzynia będzie miała odlew w kielichu wokół wałka sprzęgłowego. Skrzynia która pracowała z dwumasą nie będzie miała takiego odlewu. Możesz założyć skrzynię od dwumasy, ale musisz dorobić dystans w miejsce brakującego odlewu. Za duża odległość między sprzęgłem a wysprzęglikiem grozi wypadnięciem tłoka z wysprzęglika lub co najmniej - brakiem możliwości wysprzęglenia!
Tak to było ze skrzyniami w Vectrach B. Czy tak jest w Zafirach na 100% nie wiem. Bo może być tak, że w wersji z kołem sztywnym masz po prostu inny (dłuższy) wysprzęglik a przy dwumasie krótszy.

Na zdjęciu poniżej kielich F23 od dwumasy z dystansem pod zwykłe koło zamachowe z klasycznym sprzęgłem
Załączniki
F23_dualmass.jpg
Ostatnio zmieniony 05 sie 2017, 23:47 przez Janus, łącznie zmieniany 3 razy.
Janusz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#3 Post autor: Janus »

andrew_pl pisze:Nie mogę nigdzie odnaleźć poradnika jak poprawnie dobrać skrzynię nie znając jej kodu (na starej nigdzie go nie ma)

Pozdrawiam,
Jędrek
Patrz tutaj http://www.opel-infos.de/getriebe/f23.html
Janusz

andrew_pl

#4 Post autor: andrew_pl »

Takich odpowiedzi się spodziewałem. Bardzo dziękuję Wam za pomoc. Podsumowując - kupuję skrzynię z Zafiry bez dwumasy, bo moje auto podobno jej nie ma. Każda z Zafiry będzie pasować do Zafiry (F23 ofc). Szukać skrzyni z podobnego rocznika i w sumie tyle. Wszystko się zgadza?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#5 Post autor: Dziadek13 »

Szukaj po numerze masz naklejony na skrzyni.

Obrazek
Ja np mam taki.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 sie 2017, 18:30 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

andrew_pl

#6 Post autor: andrew_pl »

Poddaje się, na mojej skrzyni nie ma takiej naklejki. Musi mieć już swoje przejechane i naklejka poszła się (wiadomo co). Oddaję do mechanika - niech rozbierze i wtedy się dowiemy co to jest. Mam jeszcze pytanie - czy to może być wina wysprzęglika albo sprzęgła? - to zgrzytanie oczywiście?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2017, 22:54 przez andrew_pl, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”