DPF Another story

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Jacek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 lip 2017, 14:37
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:

#16 Post autor: Jacek »

Samochód nie dymi wcale ,dzisiaj wyczyściłem egr i nawet go zaślepiłem na wlocie i wylocie ale tylko częściowo ,pojechałem na przetestować i samochód jakby słabiej się zbierał (może przez te zaślepki) ale dalej wchodzi w tryb awaryjny :cry:

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#17 Post autor: Kocur »

Jacek pisze:Samochód nie dymi wcale
, No bo jeśli masz DPF, to dymił (w rozumieniu sadzy) nie będzie, bo od tego jest DPF. Mnie chodziło bardziej o zilustrowanie hipotezy nieszczelności na klapkach kolektora, bo właśnie to powoduje zwiększone dymienie i w konsekwencji szybkie zapychanie się DPF (co może skutkować właśnie błędem różnicy ciśnień).
Czy sprawdziłeś kolektor i klapki ? Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza - ten błąd wskazywałby właśnie na problem w tym rejonie
Ostatnio zmieniony 18 sie 2017, 21:44 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Jacek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 lip 2017, 14:37
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:

#18 Post autor: Jacek »

Kiedy zaczoł się problem nasyczenie dpf miałem w ok 36 % teraz maam powyżej 60 ,a ten bład nieszczelności to zauważyłem tylko raz kiedy op coma miłem podłaczonego i akurat wszedł w tryb awaryjny po kilku minutach auto zaczeło normalnie chodzić i ten błąd znikł i nawet nie został zapisanych

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: Kocur »

U mnie było bardzo podobnie - ten błąd pojawiał się i znikał, a objawy były bardzo podobne do tych u Ciebie. Czy sprawdziłeś już stan klapek wirowych i listwy przy kolektorze dolotowym ? Jeśli okaże się, że będą ok - będziemy szukać dalej.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Jacek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 lip 2017, 14:37
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:

#20 Post autor: Jacek »

To jednak dpf !!! Został wyczyszczony i narazie problem zniknął :)
Zobaczymy na jak długo

Skasowany użytkownik 6483

#21 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

W jaki sposób czyściłes ten DPF?

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: Kocur »

Jacek pisze:To jednak dpf !!! Został wyczyszczony i narazie problem zniknął :)
.

Tak, tylko ten DPF coś musiało mocno zatkać, że wyskoczył błąd różnicy ciśnień. Sam z siebie on nie wyskakuje. Czy sprawdzono kolektor/egr/turbo ?
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Awatar użytkownika
adrianada91
Debiutant
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2011, 13:16
Lokalizacja: Cn
Model:

#23 Post autor: adrianada91 »

Witam jechałem ostatnio Zosią na lotnisko i tak się zdarzyło, iż nagle zaczęła tracić moc stopniowa zmiana biegów az do 1 i STOP.

Pobliski mechanik ocenił, że przyczyna to zapchany filtr dpf. Wymienil go. ( tu też pytanie czy wedlug Was to duzo czy malo 1400zł ).

Następnie oddany do elektryka który nie znalazł konkretniejszej przyczyny i możliwe że to wina przepustnicy bodajże, gdzie powiedzał koszt wymiany jakies 900 zł.

1.Stąd pytanie czemu w pierwszej kolejności nie wypalał się regularnie i że doszło do czegoś takiego.
2.Jakieś rady na taki " nowy filtr dpf " - katować czy ostrożnie ?

Auto przebieg 118 tys 1.9 150 CDTI

Dzięki koledzy za pomoc :)

Skasowany użytkownik 6483

#24 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Nie miałes sygnałów ,że filtr się zaczyna wypalać? mam na mysli inna prace silnika oraz znacznei wieksze spalanie chwilowe? Jedyną logiczną przyczyna zapchania filtra może być kilkukrotne przerwanie wypalania lub brak zainicjowania wypalania DPF z powodu uszkodzenia np. przewodu róznicy ciśnień. Skoro masz nowy DPF to warto obserwować czy sie wypala aby nie dopuscić do opisywanej przez ciebie sytuacji.

Awatar użytkownika
adrianada91
Debiutant
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2011, 13:16
Lokalizacja: Cn
Model:

#25 Post autor: adrianada91 »

No właśnie nie zauważyłem nic z opisywanych rzeczy.

Co do przewodu różnicy ciśnień to mówisz o której różnicy teraz dokładnie miedzy czym a czym?

Co do przyczyn pomyliłem się wcześniej chodziło mi o to że mechanik powiedział że może to być przyczyna kolektora ssącego ( nie przepustnicy)

co myslisz ?

Jacek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 lip 2017, 14:37
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:

#26 Post autor: Jacek »

Różnica ciśnień na wlocie i wylocie dpf-a ,a u Ciebie jest chyba tylko na wylocie ponieważ masz nowszy model i czujnik porównuje je z ciśnieniem otoczenia ,gdzieś to czytałem
A wracając do dpf to czyści się go pewną chemią i jeszcze tam jest mały patent :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”