DPF Another story
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
, No bo jeśli masz DPF, to dymił (w rozumieniu sadzy) nie będzie, bo od tego jest DPF. Mnie chodziło bardziej o zilustrowanie hipotezy nieszczelności na klapkach kolektora, bo właśnie to powoduje zwiększone dymienie i w konsekwencji szybkie zapychanie się DPF (co może skutkować właśnie błędem różnicy ciśnień).Jacek pisze:Samochód nie dymi wcale
Czy sprawdziłeś kolektor i klapki ? Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza - ten błąd wskazywałby właśnie na problem w tym rejonie
Ostatnio zmieniony 18 sie 2017, 21:44 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
U mnie było bardzo podobnie - ten błąd pojawiał się i znikał, a objawy były bardzo podobne do tych u Ciebie. Czy sprawdziłeś już stan klapek wirowych i listwy przy kolektorze dolotowym ? Jeśli okaże się, że będą ok - będziemy szukać dalej.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
.Jacek pisze:To jednak dpf !!! Został wyczyszczony i narazie problem zniknął
Tak, tylko ten DPF coś musiało mocno zatkać, że wyskoczył błąd różnicy ciśnień. Sam z siebie on nie wyskakuje. Czy sprawdzono kolektor/egr/turbo ?
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- adrianada91
- Debiutant
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 gru 2011, 13:16
- Lokalizacja: Cn
- Model:
Witam jechałem ostatnio Zosią na lotnisko i tak się zdarzyło, iż nagle zaczęła tracić moc stopniowa zmiana biegów az do 1 i STOP.
Pobliski mechanik ocenił, że przyczyna to zapchany filtr dpf. Wymienil go. ( tu też pytanie czy wedlug Was to duzo czy malo 1400zł ).
Następnie oddany do elektryka który nie znalazł konkretniejszej przyczyny i możliwe że to wina przepustnicy bodajże, gdzie powiedzał koszt wymiany jakies 900 zł.
1.Stąd pytanie czemu w pierwszej kolejności nie wypalał się regularnie i że doszło do czegoś takiego.
2.Jakieś rady na taki " nowy filtr dpf " - katować czy ostrożnie ?
Auto przebieg 118 tys 1.9 150 CDTI
Dzięki koledzy za pomoc
Pobliski mechanik ocenił, że przyczyna to zapchany filtr dpf. Wymienil go. ( tu też pytanie czy wedlug Was to duzo czy malo 1400zł ).
Następnie oddany do elektryka który nie znalazł konkretniejszej przyczyny i możliwe że to wina przepustnicy bodajże, gdzie powiedzał koszt wymiany jakies 900 zł.
1.Stąd pytanie czemu w pierwszej kolejności nie wypalał się regularnie i że doszło do czegoś takiego.
2.Jakieś rady na taki " nowy filtr dpf " - katować czy ostrożnie ?
Auto przebieg 118 tys 1.9 150 CDTI
Dzięki koledzy za pomoc
Nie miałes sygnałów ,że filtr się zaczyna wypalać? mam na mysli inna prace silnika oraz znacznei wieksze spalanie chwilowe? Jedyną logiczną przyczyna zapchania filtra może być kilkukrotne przerwanie wypalania lub brak zainicjowania wypalania DPF z powodu uszkodzenia np. przewodu róznicy ciśnień. Skoro masz nowy DPF to warto obserwować czy sie wypala aby nie dopuscić do opisywanej przez ciebie sytuacji.
- adrianada91
- Debiutant
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 gru 2011, 13:16
- Lokalizacja: Cn
- Model:
No właśnie nie zauważyłem nic z opisywanych rzeczy.
Co do przewodu różnicy ciśnień to mówisz o której różnicy teraz dokładnie miedzy czym a czym?
Co do przyczyn pomyliłem się wcześniej chodziło mi o to że mechanik powiedział że może to być przyczyna kolektora ssącego ( nie przepustnicy)
co myslisz ?
Co do przewodu różnicy ciśnień to mówisz o której różnicy teraz dokładnie miedzy czym a czym?
Co do przyczyn pomyliłem się wcześniej chodziło mi o to że mechanik powiedział że może to być przyczyna kolektora ssącego ( nie przepustnicy)
co myslisz ?