[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mam w pracy do czynienia z elementami zapieczonymi oraz zaklejonymi (wysoka wilgotność , duże zapylenie, błoto) i pomimo tego że do łączeń węży,rur stosuje się smar miedziany to po 12-miesiącach bez palnika nie podchodź!!!!! zaś wynalazki typu ODRDZEWIACZE można w między bajki schować -pisaliśmy na ten temat w cudzysłowie doktoraty !!!!!
Wiedz jeżeli coś się w jednym miejscu rozpuści to w drugim zapcha . Cytując film pieniądze to nie wszystko '' wolę kapustę''
Wiedz jeżeli coś się w jednym miejscu rozpuści to w drugim zapcha . Cytując film pieniądze to nie wszystko '' wolę kapustę''
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
czesci do fiata rzeczwywiscie tansze....
http://allegro.pl/item1047631401_nowy_z ... td_8v.html
rozumiem ze to dokladnie to samo co u nas do z19dt, myle się?
http://allegro.pl/item1047631401_nowy_z ... td_8v.html
rozumiem ze to dokladnie to samo co u nas do z19dt, myle się?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dla potomnych uszczelka zaworu EGR dla wersji 120 Km oznaczenie DT numer GM-93178885 Nr. 85362 to ta sama co oznaczenie Fiata 46773082 w cenie 3,50 zł Ganinex Pszczyna .
Następna sprawa - zanim zabierzemy się za częściowe zaślepianie zaworu EGR dokupmy nowe śruby M-8 o 0,5mm dłuższe ponieważ te oryginalne są za krótkie a zakładając zaślepkę+2 uszczelki dodatkowo zwiększamy odległość
Następna sprawa - zanim zabierzemy się za częściowe zaślepianie zaworu EGR dokupmy nowe śruby M-8 o 0,5mm dłuższe ponieważ te oryginalne są za krótkie a zakładając zaślepkę+2 uszczelki dodatkowo zwiększamy odległość
Jako "potomny" pragnę zauważyć, że pewnie chodzi o śrubę dłuższą o 5 mm!!!pszczyna pisze:Dla potomnych uszczelka zaworu EGR dla wersji 120 Km oznaczenie DT numer GM-93178885 Nr. 85362 to ta sama co oznaczenie Fiata 46773082 w cenie 3,50 zł Ganinex Pszczyna .
Następna sprawa - zanim zabierzemy się za częściowe zaślepianie zaworu EGR dokupmy nowe śruby M-8 o 0,5mm dłuższe ponieważ te oryginalne są za krótkie a zakładając zaślepkę+2 uszczelki dodatkowo zwiększamy odległość
To pewnie będziesz szukać śruby dłuższej o 0.5 mm?
Oj! leniuszek z kolegi!
..........!, to zadzwoń do ASO i zapytaj o długość śruby specjalnej (rura pośrednia, EGR) z numerkiem Opla 5851368
EPC4 (na rysunku śruba nr 29 )nie podają długości ......serio!
Na "moje oko" to 22mm, ciekawe........ czy zgadłem?
Oj! leniuszek z kolegi!
..........!, to zadzwoń do ASO i zapytaj o długość śruby specjalnej (rura pośrednia, EGR) z numerkiem Opla 5851368
EPC4 (na rysunku śruba nr 29 )nie podają długości ......serio!
Na "moje oko" to 22mm, ciekawe........ czy zgadłem?
Witajcie,
czytam wypowiedzi Was wszystkich i dochodzę do takiego wniosku:
ponieważ ingerencja w układ recyrkulacji spalin (blaszki, zaślepianie, usunięcie wraz z DPF) wiąże się z pewnym ryzykiem (nie dokońca jeszcze chyba dobrze rozpoznanym), wolę, puki co, wymienić EGR (do Z19DTH kupicie tutaj). U mnie po wymianie EGRa na nowy i skasowaniu błędu EGRa jest śiwęty spokój z kontrolkami czy dziwnym zachowaniem silnika (i liczę, że to wystarczy na 2-3 lata).
Dzięks dla Marki za fotoinstrukcję!
czytam wypowiedzi Was wszystkich i dochodzę do takiego wniosku:
ponieważ ingerencja w układ recyrkulacji spalin (blaszki, zaślepianie, usunięcie wraz z DPF) wiąże się z pewnym ryzykiem (nie dokońca jeszcze chyba dobrze rozpoznanym), wolę, puki co, wymienić EGR (do Z19DTH kupicie tutaj). U mnie po wymianie EGRa na nowy i skasowaniu błędu EGRa jest śiwęty spokój z kontrolkami czy dziwnym zachowaniem silnika (i liczę, że to wystarczy na 2-3 lata).
Dzięks dla Marki za fotoinstrukcję!
Fotoinstrukcja spowodowała że się intensywnie zastanawiam nad wyczyszczeniem EGR, jednak biorąc pod uwage moją niemalże zerową wiedzę chciałbym żebyście mi powiedzieli na ile ten zabieg jest ryzykowny ?
Czy istnieje szansa że coś się rozszczelni albo że nie będę w stanie zamontować go z powrotem ??
Planuję to zrobić na wyjeździe więc jakbyście mi mogli powiedzieć czy potrzebne będą jakieś "specyficzne narzędzia" i czy w ogóle słusznie zastanawiam się nad takim zabiegiem zamiast zainwestować te 700 zł w nowy EGR
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Czy istnieje szansa że coś się rozszczelni albo że nie będę w stanie zamontować go z powrotem ??
Planuję to zrobić na wyjeździe więc jakbyście mi mogli powiedzieć czy potrzebne będą jakieś "specyficzne narzędzia" i czy w ogóle słusznie zastanawiam się nad takim zabiegiem zamiast zainwestować te 700 zł w nowy EGR
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Bert a dzieje się coś z silnikiem i wyskakuje błąd P0400?Demontaż i montaż jest bardzo prosty.Klucze jakie potrzebujesz to 13 i 10 jak dobrze pamiętam i oczywiście jakiś środek do czyszczenia EGR-a.Uważaj zeby nie zgubić uszczelek pod EGR-em (2szt).Jeśli będziesz chciał rozebrać cewkę EGR-a to będzie potrzebna wiertarka,młotek, twardy wybijak,imadło mile widziane.Po czyszczeniu zaworu dobrze byłoby posmarować mechaniczne elementy smarem miedziowy odpornym na bardzo wysokie temperatury..Ja tego nie zrobiłem w efekcie czego po przejechaniu kilkuset kilometrów zawór się "zawieszał",zacierał.
Edit:/Przy okazji jak już będziesz miał umorusane ręce to wyczyść przepustnicę.
Edit:/Przy okazji jak już będziesz miał umorusane ręce to wyczyść przepustnicę.