[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#961 Post autor: Sumik »

Dobra, czas coś napisać, bo pewnie część z Was stwierdziła, że odpuściłem.
Niektórzy pytają "co tam, jak tam", a inni zaś chcą kupić ode mnie Zośkę z silnikiem w worku za jakąś tam kwotę :haha:
Odpowiadam na zadane pytania: Nie sprzedaję w cenie złomu ani nie zamienię na glebogryzarkę lub coś w tym stylu.
Jak już władowałem tyle kasy w Zośkę to trzeba to dalej ciągnąć i poskładać wszystko do kupy. Rodzina 300+ musi być w komplecie :P

Dowodem na to są poniższe zdjęcia. Chciałem je dodawać powoli w trakcie składania silnika no ale muszę przyładować z grubej rury :D
Powoli zaczynają przychodzić zamówione części, chociaż i tak czekam na te najważniejsze bez których nie zacznę roboty przy bloku. Kute korby i tłoki z UK. Myślę że w przyszłym tygodniu wszystko będzie już na miejscu :)

Jak na razie dotarła podkładka pod turbo i uszczelniacze Supertecha:
Obrazek
Obrazek
Czekam jeszcze na tależyki podtrzymujące uszczelniacze.

Zakupiono panewki głowne Kolbenshmidt i korbowe King Racing.
Obrazek

Przyszły graty do wskaźników, uszczelka pod podstawke na czujniki, czujni kMPT i czujnik ciśnienia (stary niestety uszkodziłem), dodatkowo nowa osłona rozrządu bo stara była pęknięta:
Obrazek
Muszę jeszcze do kompletu wskaźników dokupić czujnik temp oleju i EGT, ale to dopiero po 10-tym.

Pozostałe uszczelki silnika, śruby do dwumasy i docisku oraz przewody układu chłodzenia znajdujące się głęboko pod kolektorem, których nie chciałbym w przyszłości dotykać:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Biorąc pod uwagę pozostałe elementy znajdujące się pod kolektorem i wizje ich wymiany natychmiast do zakucia na nowo poszły przewody olejowe od chłodniczki oleju:
Obrazek

Do uszczelnienia tego wszystkiego dokupiłem pudło podkładek miedzianych żeby wszystko było ogarnięte na 1000%, a trochę tych podkładek jest do wymiany. Ceny w ASO za te podkładki były stanowczo za duże:
Obrazek

Zostaje jeszcze rozrusznik, tak na wszelki wypadek :) Ale jakoś kiedyś się go ogarnie.

Dzisiaj zakupiłem olej GM 10W40 na rozruch do rozgrzania i VR1 Racing 10W60 na pierwszy 1000 km:
Obrazek
Potem albo Liquy Molly 10W60 albo Millers 10W60 :)
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 00:38 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#962 Post autor: tomekx9 »

Idziesz grubo :piwo: takie podejście mi pasuje :)

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#963 Post autor: wampir11111 »

Zakupy jak ta lala :piwo: Ale wisienka na tort jedzie z UK :lol:
Powiem chyle czola i 3 mam kciuki :piwo:
ps. od czego sa te oringi na zdjeciu 5 i 7 bo chyba bedzie mi brakowac tych czesci :lol:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#964 Post autor: Sumik »

Na zdjęciu 5 oring jest między podstawę filtra oleju a pompę. 2 alu uszczelki są pod zawór zwrotny pompy i pod śrubę po przeciwnej stronie pompy.
Na zdjęciu 7 oring jest od pompy wody a te 2 zakręcone uszczelki są pod termostat i blok wodny z tyłu głowicy.

Jest zakupiony komplet na cały silnik. Nie kupiłem tylko oringu pod czujnik poziomu oleju bo nie da się go kupić samego, ale już dopasowałem odpowiedni :)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#965 Post autor: ryba1 »

Zostań przy valvo.to bdb olej.wlałem brązowy,zlałem brązowy.mam i w cabriobi w zafirze

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#966 Post autor: wampir11111 »

Krzysiek dobrze mówi :piwo: pooglądaj te testy
https://youtu.be/0ujEhwNsHnM
Po tym teście też myślę nad Vavolline 10W60 docelowo miałem lać Vavolline 10W50 plus dodatki od Tomka :ok:
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 12:50 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#967 Post autor: Tazz »

Sumik cóż tu pisać (oprócz tego że katujesz to swoje czerwone kombi GT :P ) lecisz grubo z tematem ;) napewno Zośka zostanie u Ciebie na długie lata :)

PS. Widzę że zakupy do auta robimy w tym samym sklepie moto :)
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 17:11 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#968 Post autor: wamka18 »

Sumik, Z tego co widzę to jak na razie jedyny porządny remont na forum od A do Z tak jak powinno być i o którym sam mażę i się do takiego przymierzam, ale jak na razie zbieram resztę funduszy i czekam na to jak będzie to wyglądało u ciebie czy wampir11111, co by nie popełnić jakiś głupich błędów.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#969 Post autor: Sumik »

Tazz, zgadza się, ale nie tylko tam kupuję części. Są też inni dostawcy :)

Co do mojego czerwonego kombi GT to może ujawnię rąbka tajemnicy bo w sumie mam go juz od 8-go i tak sobie nim pomykam po cichutku.
Obrazek
Ale w żadnym wypadku go nie katuję. To Paseratti 2.0 GT 115 KM bez LPG, 302000 km nalotu. 94r. kupiony od dziadka który trzymał go w garażu na dywanie. Bezwypadek w oryginale. Nawet wszystkie szyby są ori.
A środek po prostu miażdży.
Obrazek
Obrazek
:) :) :) :)

wamka18, co do remontu jak tylko zacznę to od razu będę pisał co i jak żeby było dla innych posiadaczy Z20LEx. Nie obiecuję że do każdego zagadnienia będzie fotorelacja, ale może się uda :) Już jest kilka myków o których wcześniej nie wiedziałem. Teraz można powiedzieć że silnik Z20LEx znam od każdej strony 8)
Ostatnio zmieniony 26 sie 2017, 01:01 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#970 Post autor: Wojti »

Marcin co tu pisać zapowiada się pięknie .Podstawa to wiedza (którą masz) no i kasa...jak woda (podlicz na koniec wszystkie wydatki ) ale coś za coś :lol: Będzie grubo :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#971 Post autor: wampir11111 »

Wojti pisze:Marcin co tu pisać zapowiada się pięknie .Podstawa to wiedza (którą masz) no i kasa...jak woda (podlicz na koniec wszystkie wydatki ) ale coś za coś :lol: Będzie grubo :piwo:
Wojti co do wiedzy to może w końcu wspólnymi siłami uda nam się okiełznać te silniki :piwo:
Też postaram się opisać co i jak robiłem razem z foto i numerami części jakich użyłem :ok:
Myślę że przyda się to następnym chcących zrobić mały remont i nie wywalić walizki pieniędzy :piwo:

Awatar użytkownika
Pawełek10
Przeglądacz
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Okolice Puław
Auto: Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: LEH
Gender:

#972 Post autor: Pawełek10 »

Jasne że się przyda następni czekają w kolejce :mysli: ale nie wiem czy na tak bogato :ok: :ok:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#973 Post autor: Sumik »

Powiem tak :)
Wszystko zależy co chcesz wymienić w silniku. Jeżeli chodzi o same uszczelnienia i np pierścienie to nie ma jakiejś tragedii. Uszczelki z Reinza są tanie i dobre, podobnie Elring.
Czego nie kupisz w przydomowym sklepie musisz kupić w ASO. Ale nie jest tego dużo a ceny są w miarę przystępne. Z resztą jak coś ktoś będzie potrzebował to mam rabat i w miarę możliwości (i wolnego czasu) pomogę :)
Panewki to koszt ok 350 zł za komplet Kolbensmidth i King Racing lub ok 230 zł za zwykłe firmowe panewki (KS lub Mahle). Nie mówię tu o jakiś panewkach robionych przez firmę "kogucik" bo takie też są i kosztują 100 zł komplet na silnik. Ja zawsze używam tylko markowych części :D

Jeżeli chcesz robić remont z wymianą tłoków to już troszkę wyjdzie bo same tłoki to już duży koszt, ale do zaakceptowania. Zestaw silnik LET/LEL/LER ok 1300 zł (sklep polska), silnik LEH ok 2400 zł - E-bay, 3200 zł - sklep polska, 5800 - ASO.
Jak ktoś robi szlif wału lub tulei to koszta również nie są wysokie. W zależności od warsztatu. Mnie szlif wału ( korby i główne ) kosztuje 250 zł a szlif tulei z planowaniem bloku 350 zł.

Jeżeli chodzi o głowicę to różnie bywa bo różne są zakresy napraw.
Podstawowy: przylgnie zaworowe, prowadnice, uszczelniacze i planowanie to jakieś 400 zł, jak dojdą jakieś zawory to oczywiście koszta wzrastają, ale jeżeli chodzi o 4 cyl 16V to jeszcze nigdy nie przekroczyłem 800 zł za naprawę głowicy. Jest wtedy praktycznie nowa.

Wymiana turbo to niecałe 3000 zł (2500zł za turbine LEH ( u mnie 8) ), 170zł za szpilki i nakrętki, 50 zł za uszczelkę kolektora, 11 zł za uszczelkę spływu i jakieś 10 zł za komplet podkładek miedzianych. Do tego nowy olej i filtr wg uznania).

Jeżeli chodzi o napęd: wysprzęglik Valeo do m32 300 zł, uszczelniacze półosi po 25 zł, regeneracja i wzmocnienie dwumasy, płaszczyzna docisku i okucie tarczy w kevlar to 1050 zł.

Ceny są w miarę bieżące bo akurat jestem na etapie remontu jednego LEHa i praktycznie wszystkie wymienione pozycje są w tym remoncie zawarte. Ale jakby nie patrzeć klient dostaje praktycznie nowy silnik do dotarcia, z nowym turbo i napędem. Koszt nie mały, ale zakres ogromny :)
Ostatnio zmieniony 27 sie 2017, 23:02 przez Sumik, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#974 Post autor: Sumik »

Kolejny UPDATE :)

W końcu doczekałem się na paczkę z UK 8) Dotarło kika ważnych gratków:
-LEHowskie kute tłoki:
Obrazek
- Kute korby i śruby ARP:
Obrazek
- I teraz najlepsze. Miały być tależyki do uszczelniaczy Supertecha, a coś ............. i przyszły tależyki z uszczelniaczami Victor Reinz...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I teraz nie wiem co zamontować :mysli:
Czy same Supertechy i myśleć czy któryś kiedyś tam się zsunie czy Reinza z gwarantowanym obsadzeniem i nieznanym tworzywem z którego został wykonany uszczelniacz.

Jakby co to che ktoś coś odkupić ( mowa o uszczelniaczach lub tależykach ) ??
Ostatnio zmieniony 29 sie 2017, 21:22 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#975 Post autor: Mariusz »

Gruba robota, powodzenia przy pracy.

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”