[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dobra, czas coś napisać, bo pewnie część z Was stwierdziła, że odpuściłem.
Niektórzy pytają "co tam, jak tam", a inni zaś chcą kupić ode mnie Zośkę z silnikiem w worku za jakąś tam kwotę
Odpowiadam na zadane pytania: Nie sprzedaję w cenie złomu ani nie zamienię na glebogryzarkę lub coś w tym stylu.
Jak już władowałem tyle kasy w Zośkę to trzeba to dalej ciągnąć i poskładać wszystko do kupy. Rodzina 300+ musi być w komplecie
Dowodem na to są poniższe zdjęcia. Chciałem je dodawać powoli w trakcie składania silnika no ale muszę przyładować z grubej rury
Powoli zaczynają przychodzić zamówione części, chociaż i tak czekam na te najważniejsze bez których nie zacznę roboty przy bloku. Kute korby i tłoki z UK. Myślę że w przyszłym tygodniu wszystko będzie już na miejscu
Jak na razie dotarła podkładka pod turbo i uszczelniacze Supertecha:
Czekam jeszcze na tależyki podtrzymujące uszczelniacze.
Zakupiono panewki głowne Kolbenshmidt i korbowe King Racing.
Przyszły graty do wskaźników, uszczelka pod podstawke na czujniki, czujni kMPT i czujnik ciśnienia (stary niestety uszkodziłem), dodatkowo nowa osłona rozrządu bo stara była pęknięta:
Muszę jeszcze do kompletu wskaźników dokupić czujnik temp oleju i EGT, ale to dopiero po 10-tym.
Pozostałe uszczelki silnika, śruby do dwumasy i docisku oraz przewody układu chłodzenia znajdujące się głęboko pod kolektorem, których nie chciałbym w przyszłości dotykać:
Biorąc pod uwagę pozostałe elementy znajdujące się pod kolektorem i wizje ich wymiany natychmiast do zakucia na nowo poszły przewody olejowe od chłodniczki oleju:
Do uszczelnienia tego wszystkiego dokupiłem pudło podkładek miedzianych żeby wszystko było ogarnięte na 1000%, a trochę tych podkładek jest do wymiany. Ceny w ASO za te podkładki były stanowczo za duże:
Zostaje jeszcze rozrusznik, tak na wszelki wypadek Ale jakoś kiedyś się go ogarnie.
Dzisiaj zakupiłem olej GM 10W40 na rozruch do rozgrzania i VR1 Racing 10W60 na pierwszy 1000 km:
Potem albo Liquy Molly 10W60 albo Millers 10W60
Niektórzy pytają "co tam, jak tam", a inni zaś chcą kupić ode mnie Zośkę z silnikiem w worku za jakąś tam kwotę
Odpowiadam na zadane pytania: Nie sprzedaję w cenie złomu ani nie zamienię na glebogryzarkę lub coś w tym stylu.
Jak już władowałem tyle kasy w Zośkę to trzeba to dalej ciągnąć i poskładać wszystko do kupy. Rodzina 300+ musi być w komplecie
Dowodem na to są poniższe zdjęcia. Chciałem je dodawać powoli w trakcie składania silnika no ale muszę przyładować z grubej rury
Powoli zaczynają przychodzić zamówione części, chociaż i tak czekam na te najważniejsze bez których nie zacznę roboty przy bloku. Kute korby i tłoki z UK. Myślę że w przyszłym tygodniu wszystko będzie już na miejscu
Jak na razie dotarła podkładka pod turbo i uszczelniacze Supertecha:
Czekam jeszcze na tależyki podtrzymujące uszczelniacze.
Zakupiono panewki głowne Kolbenshmidt i korbowe King Racing.
Przyszły graty do wskaźników, uszczelka pod podstawke na czujniki, czujni kMPT i czujnik ciśnienia (stary niestety uszkodziłem), dodatkowo nowa osłona rozrządu bo stara była pęknięta:
Muszę jeszcze do kompletu wskaźników dokupić czujnik temp oleju i EGT, ale to dopiero po 10-tym.
Pozostałe uszczelki silnika, śruby do dwumasy i docisku oraz przewody układu chłodzenia znajdujące się głęboko pod kolektorem, których nie chciałbym w przyszłości dotykać:
Biorąc pod uwagę pozostałe elementy znajdujące się pod kolektorem i wizje ich wymiany natychmiast do zakucia na nowo poszły przewody olejowe od chłodniczki oleju:
Do uszczelnienia tego wszystkiego dokupiłem pudło podkładek miedzianych żeby wszystko było ogarnięte na 1000%, a trochę tych podkładek jest do wymiany. Ceny w ASO za te podkładki były stanowczo za duże:
Zostaje jeszcze rozrusznik, tak na wszelki wypadek Ale jakoś kiedyś się go ogarnie.
Dzisiaj zakupiłem olej GM 10W40 na rozruch do rozgrzania i VR1 Racing 10W60 na pierwszy 1000 km:
Potem albo Liquy Molly 10W60 albo Millers 10W60
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 00:38 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Na zdjęciu 5 oring jest między podstawę filtra oleju a pompę. 2 alu uszczelki są pod zawór zwrotny pompy i pod śrubę po przeciwnej stronie pompy.
Na zdjęciu 7 oring jest od pompy wody a te 2 zakręcone uszczelki są pod termostat i blok wodny z tyłu głowicy.
Jest zakupiony komplet na cały silnik. Nie kupiłem tylko oringu pod czujnik poziomu oleju bo nie da się go kupić samego, ale już dopasowałem odpowiedni
Na zdjęciu 7 oring jest od pompy wody a te 2 zakręcone uszczelki są pod termostat i blok wodny z tyłu głowicy.
Jest zakupiony komplet na cały silnik. Nie kupiłem tylko oringu pod czujnik poziomu oleju bo nie da się go kupić samego, ale już dopasowałem odpowiedni
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Krzysiek dobrze mówi pooglądaj te testy
https://youtu.be/0ujEhwNsHnM
Po tym teście też myślę nad Vavolline 10W60 docelowo miałem lać Vavolline 10W50 plus dodatki od Tomka
https://youtu.be/0ujEhwNsHnM
Po tym teście też myślę nad Vavolline 10W60 docelowo miałem lać Vavolline 10W50 plus dodatki od Tomka
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 12:50 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Sumik cóż tu pisać (oprócz tego że katujesz to swoje czerwone kombi GT ) lecisz grubo z tematem napewno Zośka zostanie u Ciebie na długie lata
PS. Widzę że zakupy do auta robimy w tym samym sklepie moto
PS. Widzę że zakupy do auta robimy w tym samym sklepie moto
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 17:11 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tazz, zgadza się, ale nie tylko tam kupuję części. Są też inni dostawcy
Co do mojego czerwonego kombi GT to może ujawnię rąbka tajemnicy bo w sumie mam go juz od 8-go i tak sobie nim pomykam po cichutku.
Ale w żadnym wypadku go nie katuję. To Paseratti 2.0 GT 115 KM bez LPG, 302000 km nalotu. 94r. kupiony od dziadka który trzymał go w garażu na dywanie. Bezwypadek w oryginale. Nawet wszystkie szyby są ori.
A środek po prostu miażdży.
wamka18, co do remontu jak tylko zacznę to od razu będę pisał co i jak żeby było dla innych posiadaczy Z20LEx. Nie obiecuję że do każdego zagadnienia będzie fotorelacja, ale może się uda Już jest kilka myków o których wcześniej nie wiedziałem. Teraz można powiedzieć że silnik Z20LEx znam od każdej strony
Co do mojego czerwonego kombi GT to może ujawnię rąbka tajemnicy bo w sumie mam go juz od 8-go i tak sobie nim pomykam po cichutku.
Ale w żadnym wypadku go nie katuję. To Paseratti 2.0 GT 115 KM bez LPG, 302000 km nalotu. 94r. kupiony od dziadka który trzymał go w garażu na dywanie. Bezwypadek w oryginale. Nawet wszystkie szyby są ori.
A środek po prostu miażdży.
wamka18, co do remontu jak tylko zacznę to od razu będę pisał co i jak żeby było dla innych posiadaczy Z20LEx. Nie obiecuję że do każdego zagadnienia będzie fotorelacja, ale może się uda Już jest kilka myków o których wcześniej nie wiedziałem. Teraz można powiedzieć że silnik Z20LEx znam od każdej strony
Ostatnio zmieniony 26 sie 2017, 01:01 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Wojti co do wiedzy to może w końcu wspólnymi siłami uda nam się okiełznać te silnikiWojti pisze:Marcin co tu pisać zapowiada się pięknie .Podstawa to wiedza (którą masz) no i kasa...jak woda (podlicz na koniec wszystkie wydatki ) ale coś za coś Będzie grubo
Też postaram się opisać co i jak robiłem razem z foto i numerami części jakich użyłem
Myślę że przyda się to następnym chcących zrobić mały remont i nie wywalić walizki pieniędzy
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Powiem tak
Wszystko zależy co chcesz wymienić w silniku. Jeżeli chodzi o same uszczelnienia i np pierścienie to nie ma jakiejś tragedii. Uszczelki z Reinza są tanie i dobre, podobnie Elring.
Czego nie kupisz w przydomowym sklepie musisz kupić w ASO. Ale nie jest tego dużo a ceny są w miarę przystępne. Z resztą jak coś ktoś będzie potrzebował to mam rabat i w miarę możliwości (i wolnego czasu) pomogę
Panewki to koszt ok 350 zł za komplet Kolbensmidth i King Racing lub ok 230 zł za zwykłe firmowe panewki (KS lub Mahle). Nie mówię tu o jakiś panewkach robionych przez firmę "kogucik" bo takie też są i kosztują 100 zł komplet na silnik. Ja zawsze używam tylko markowych części
Jeżeli chcesz robić remont z wymianą tłoków to już troszkę wyjdzie bo same tłoki to już duży koszt, ale do zaakceptowania. Zestaw silnik LET/LEL/LER ok 1300 zł (sklep polska), silnik LEH ok 2400 zł - E-bay, 3200 zł - sklep polska, 5800 - ASO.
Jak ktoś robi szlif wału lub tulei to koszta również nie są wysokie. W zależności od warsztatu. Mnie szlif wału ( korby i główne ) kosztuje 250 zł a szlif tulei z planowaniem bloku 350 zł.
Jeżeli chodzi o głowicę to różnie bywa bo różne są zakresy napraw.
Podstawowy: przylgnie zaworowe, prowadnice, uszczelniacze i planowanie to jakieś 400 zł, jak dojdą jakieś zawory to oczywiście koszta wzrastają, ale jeżeli chodzi o 4 cyl 16V to jeszcze nigdy nie przekroczyłem 800 zł za naprawę głowicy. Jest wtedy praktycznie nowa.
Wymiana turbo to niecałe 3000 zł (2500zł za turbine LEH ( u mnie ), 170zł za szpilki i nakrętki, 50 zł za uszczelkę kolektora, 11 zł za uszczelkę spływu i jakieś 10 zł za komplet podkładek miedzianych. Do tego nowy olej i filtr wg uznania).
Jeżeli chodzi o napęd: wysprzęglik Valeo do m32 300 zł, uszczelniacze półosi po 25 zł, regeneracja i wzmocnienie dwumasy, płaszczyzna docisku i okucie tarczy w kevlar to 1050 zł.
Ceny są w miarę bieżące bo akurat jestem na etapie remontu jednego LEHa i praktycznie wszystkie wymienione pozycje są w tym remoncie zawarte. Ale jakby nie patrzeć klient dostaje praktycznie nowy silnik do dotarcia, z nowym turbo i napędem. Koszt nie mały, ale zakres ogromny
Wszystko zależy co chcesz wymienić w silniku. Jeżeli chodzi o same uszczelnienia i np pierścienie to nie ma jakiejś tragedii. Uszczelki z Reinza są tanie i dobre, podobnie Elring.
Czego nie kupisz w przydomowym sklepie musisz kupić w ASO. Ale nie jest tego dużo a ceny są w miarę przystępne. Z resztą jak coś ktoś będzie potrzebował to mam rabat i w miarę możliwości (i wolnego czasu) pomogę
Panewki to koszt ok 350 zł za komplet Kolbensmidth i King Racing lub ok 230 zł za zwykłe firmowe panewki (KS lub Mahle). Nie mówię tu o jakiś panewkach robionych przez firmę "kogucik" bo takie też są i kosztują 100 zł komplet na silnik. Ja zawsze używam tylko markowych części
Jeżeli chcesz robić remont z wymianą tłoków to już troszkę wyjdzie bo same tłoki to już duży koszt, ale do zaakceptowania. Zestaw silnik LET/LEL/LER ok 1300 zł (sklep polska), silnik LEH ok 2400 zł - E-bay, 3200 zł - sklep polska, 5800 - ASO.
Jak ktoś robi szlif wału lub tulei to koszta również nie są wysokie. W zależności od warsztatu. Mnie szlif wału ( korby i główne ) kosztuje 250 zł a szlif tulei z planowaniem bloku 350 zł.
Jeżeli chodzi o głowicę to różnie bywa bo różne są zakresy napraw.
Podstawowy: przylgnie zaworowe, prowadnice, uszczelniacze i planowanie to jakieś 400 zł, jak dojdą jakieś zawory to oczywiście koszta wzrastają, ale jeżeli chodzi o 4 cyl 16V to jeszcze nigdy nie przekroczyłem 800 zł za naprawę głowicy. Jest wtedy praktycznie nowa.
Wymiana turbo to niecałe 3000 zł (2500zł za turbine LEH ( u mnie ), 170zł za szpilki i nakrętki, 50 zł za uszczelkę kolektora, 11 zł za uszczelkę spływu i jakieś 10 zł za komplet podkładek miedzianych. Do tego nowy olej i filtr wg uznania).
Jeżeli chodzi o napęd: wysprzęglik Valeo do m32 300 zł, uszczelniacze półosi po 25 zł, regeneracja i wzmocnienie dwumasy, płaszczyzna docisku i okucie tarczy w kevlar to 1050 zł.
Ceny są w miarę bieżące bo akurat jestem na etapie remontu jednego LEHa i praktycznie wszystkie wymienione pozycje są w tym remoncie zawarte. Ale jakby nie patrzeć klient dostaje praktycznie nowy silnik do dotarcia, z nowym turbo i napędem. Koszt nie mały, ale zakres ogromny
Ostatnio zmieniony 27 sie 2017, 23:02 przez Sumik, łącznie zmieniany 4 razy.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Kolejny UPDATE
W końcu doczekałem się na paczkę z UK Dotarło kika ważnych gratków:
-LEHowskie kute tłoki:
- Kute korby i śruby ARP:
- I teraz najlepsze. Miały być tależyki do uszczelniaczy Supertecha, a coś ............. i przyszły tależyki z uszczelniaczami Victor Reinz...
I teraz nie wiem co zamontować
Czy same Supertechy i myśleć czy któryś kiedyś tam się zsunie czy Reinza z gwarantowanym obsadzeniem i nieznanym tworzywem z którego został wykonany uszczelniacz.
Jakby co to che ktoś coś odkupić ( mowa o uszczelniaczach lub tależykach ) ??
W końcu doczekałem się na paczkę z UK Dotarło kika ważnych gratków:
-LEHowskie kute tłoki:
- Kute korby i śruby ARP:
- I teraz najlepsze. Miały być tależyki do uszczelniaczy Supertecha, a coś ............. i przyszły tależyki z uszczelniaczami Victor Reinz...
I teraz nie wiem co zamontować
Czy same Supertechy i myśleć czy któryś kiedyś tam się zsunie czy Reinza z gwarantowanym obsadzeniem i nieznanym tworzywem z którego został wykonany uszczelniacz.
Jakby co to che ktoś coś odkupić ( mowa o uszczelniaczach lub tależykach ) ??
Ostatnio zmieniony 29 sie 2017, 21:22 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.