Świeci kontrolka "check engine" wraz z TC
Moderator: Sebu$
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Jeżeli tylko świeca była uszkodzona to mogło uszkodzić cewkę. Jak wykręcisz świecę to się przyjżyj na porcelanke i zobacz czy nie ma na niech pionowych cienkich ciemnych kresczek. jeżeli są to masz odpowiedź.
Spotkałem się z takim przypadkiem, że na nowej cewce doszło do przebicia przez uszkodzoną świecę i instalacja i pokrywa silnika się zapaliła. Serio...
Spotkałem się z takim przypadkiem, że na nowej cewce doszło do przebicia przez uszkodzoną świecę i instalacja i pokrywa silnika się zapaliła. Serio...
Witam,
Pojechałem dziś z rodzinką na miasto, wszystko było ok.
Wracamy do samochodu, kontrolki check engine i autka z kluczem zamigały kilka razy. Check świeci na stałe, autko mruga i świeci się TC.
Rozrusznik kręci, auto nie odpala.
Sholowałem auto pod dom (holowanie auta bez wspomagania i w automacie to nie jest fajna sprawa), podłączam OPCOM i tak:
Brak komunikacji z silnikiem. OPCOM nic nie czyta.
Błędy:
Immo: B3040 - Communication Malfunction on W-line
ESP: C0256 - Engine Torque Reduction Malfunction
Oba są aktywne cały czas.
Ma ktoś pomysł co może być?
Pojechałem dziś z rodzinką na miasto, wszystko było ok.
Wracamy do samochodu, kontrolki check engine i autka z kluczem zamigały kilka razy. Check świeci na stałe, autko mruga i świeci się TC.
Rozrusznik kręci, auto nie odpala.
Sholowałem auto pod dom (holowanie auta bez wspomagania i w automacie to nie jest fajna sprawa), podłączam OPCOM i tak:
Brak komunikacji z silnikiem. OPCOM nic nie czyta.
Błędy:
Immo: B3040 - Communication Malfunction on W-line
ESP: C0256 - Engine Torque Reduction Malfunction
Oba są aktywne cały czas.
Ma ktoś pomysł co może być?
Witam . Mam podobny problem . U mnie z rana zapala się check i Tc.
Nie zawsze ale zazwyczaj . Póżniej w ciągu dnia już jest ok . Check po kolejnym odpaleniu też często gaśnie TC dużo szybciej .
Auto chodzi jak by na trzy gary.
Raz miałem takie zjawisko że zapaliło ok ale pedał gazu nie reagował .
Na razie jedyne co zrobiłem to dałem sterownik do sprawdzenia . Myślałem że pada. Ale niby testery pokazały że ok .
Z tego co widzę w temacie to często przyczyną jest cewka.
Mam ten problem a astrze 1,8 silnik jak w mojej Zosi
Tak sobie teraz pomyślałem że może i cewka w astrze od świec się uszkodziła bo nie wymieniałem ich ponad 100 tyś . Jakoś zapomniałem
Filtry rozrządy , gaz wszystko się serwisuje na czas. Auto śmigało jak ta lala
Chyba zacznę od podmiany cewki . Tylko czytam tu że zalecacie wymienić świecę z cewką . Bo mogą świece uszkodzić cewkę ????
Nie zawsze ale zazwyczaj . Póżniej w ciągu dnia już jest ok . Check po kolejnym odpaleniu też często gaśnie TC dużo szybciej .
Auto chodzi jak by na trzy gary.
Raz miałem takie zjawisko że zapaliło ok ale pedał gazu nie reagował .
Na razie jedyne co zrobiłem to dałem sterownik do sprawdzenia . Myślałem że pada. Ale niby testery pokazały że ok .
Z tego co widzę w temacie to często przyczyną jest cewka.
Mam ten problem a astrze 1,8 silnik jak w mojej Zosi
Tak sobie teraz pomyślałem że może i cewka w astrze od świec się uszkodziła bo nie wymieniałem ich ponad 100 tyś . Jakoś zapomniałem
Filtry rozrządy , gaz wszystko się serwisuje na czas. Auto śmigało jak ta lala
Chyba zacznę od podmiany cewki . Tylko czytam tu że zalecacie wymienić świecę z cewką . Bo mogą świece uszkodzić cewkę ????
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 paź 2017, 15:46
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Auto: Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam.
W mojej zafirce wszystko działa na PB bez zarzutu, (pomijając małą nierówna prace silnika).
Problemy zaczęły pojawiać się sukcesywnie na LPG, pierw zapalała się lampka od trakcji,
potem błąd P0107 - usterka dostrajania paliw, ostatnio błąd P0304 - wypadanie zapłonu.
Dwa dni dla sprawdzenia jeździłem na PB i wszystko pięknie, kiedy przełącze na gaz po ok
300m wrzuca od razu trakcje, P0107, P0304 i czasami P0302, po skasowaniu przejedzie ileś
i ponownie alarmy. Wykasuje alarmy odpale ponownie silnik ale na PB i nic nie wywala.
Czy to kwestia ustawień mieszanki gazu, gazu czy cos poszło w instalacji gazowej....?
W mojej zafirce wszystko działa na PB bez zarzutu, (pomijając małą nierówna prace silnika).
Problemy zaczęły pojawiać się sukcesywnie na LPG, pierw zapalała się lampka od trakcji,
potem błąd P0107 - usterka dostrajania paliw, ostatnio błąd P0304 - wypadanie zapłonu.
Dwa dni dla sprawdzenia jeździłem na PB i wszystko pięknie, kiedy przełącze na gaz po ok
300m wrzuca od razu trakcje, P0107, P0304 i czasami P0302, po skasowaniu przejedzie ileś
i ponownie alarmy. Wykasuje alarmy odpale ponownie silnik ale na PB i nic nie wywala.
Czy to kwestia ustawień mieszanki gazu, gazu czy cos poszło w instalacji gazowej....?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2017, 15:58 przez Roberto12, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 paź 2017, 15:46
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Auto: Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Dziś udałem się do mechanika i speca od gazu i okazało się ze błąd P0304 i P0302 - wypadanie zapłonu
oraz zapalanie się trakcji, było spowodowane uszkodzeniem wtryskiwaczy gazu.
Wymieniono je, ustawiono i wszystko gra. Mam nadzieje ze problem na długo rozwiązany.
Cena 350 zł, wtryski, robota ustawienie...mało czy dużo...?
oraz zapalanie się trakcji, było spowodowane uszkodzeniem wtryskiwaczy gazu.
Wymieniono je, ustawiono i wszystko gra. Mam nadzieje ze problem na długo rozwiązany.
Cena 350 zł, wtryski, robota ustawienie...mało czy dużo...?
Ostatnio zmieniony 30 paź 2017, 23:46 przez Roberto12, łącznie zmieniany 3 razy.
Ja sie podepne pod temat bo mam problem z zafira i licze na wasza pomoc. Mianowicie wystepują błedy:
P0141 (4) to od sondy za katalizatorem prawda?
P0301 (4) to coś z zapłonem wypadanie a e oznaczdenia w nawiasach?? co mnie dziwi po chwili jazdy samochodem wyskakuje błąd na zegarach autko w poslizgu ze strzałka czy jakoś tak to chyba od trakcji ale opcom tego nie widzi ... Sonde wymienie na dniach a co z resztą macie pomysły co może być nie tak?? Czy przez sonde może być problem z wypadaniem zapłonu?? świece i cewke wymieniłem wczoraj nic to nie dało macie pomysły??
P0141 (4) to od sondy za katalizatorem prawda?
P0301 (4) to coś z zapłonem wypadanie a e oznaczdenia w nawiasach?? co mnie dziwi po chwili jazdy samochodem wyskakuje błąd na zegarach autko w poslizgu ze strzałka czy jakoś tak to chyba od trakcji ale opcom tego nie widzi ... Sonde wymienie na dniach a co z resztą macie pomysły co może być nie tak?? Czy przez sonde może być problem z wypadaniem zapłonu?? świece i cewke wymieniłem wczoraj nic to nie dało macie pomysły??
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
P0141 "Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka" czyli pierwsza sonda.Druga sonda jest diagnostyczna dla katalizatora.
P0301 "Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów"
Skoro cewki i świece wymienione to może warto sprawdzić jeszcze ECU.
P0301 "Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów"
Skoro cewki i świece wymienione to może warto sprawdzić jeszcze ECU.
Somda za katalizatorem na bank jest do wymiany bo jeden kabel z czterech jest urwany więc wymienię. A Ecu podpowiecie jak sprawdzić?
- szura217
- Zafiromaniak
- Posty: 821
- Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Wrocław/Głogów
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Z tą ikonką kontroli trakcji może nie domagać czujnik ABS. A ECU to z tego co wiem samemu ciężko go sprawdzić, najlepiej oddać do fachowca czy firmy zajmującej się regeneracją tych sterowników.
No tylko ze opcom wogole nie widzi błędu od reakcji ani od absu