"Majonez pod korkiem zbiornika wyrównawczego"

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

"Majonez pod korkiem zbiornika wyrównawczego"

#1 Post autor: l3cho »

Witam

Niestety dopadł mnie chyba ten sam problem, majonez na korku w zbiorniku wyrównawczym, żółta kontrola oleju (mała ilość oleju) przy ostatniej wymianie w czerwcu.

Sprawdzałem głowicę za pomocą testera głowicy (plastikowa rurka z płynem chemicznym) - płyn nie zmienił koloru na inny.

Na komputerze bez błędów.

Czy da się zdiagnozować, że to na pewno uszczelka chłodniczki oleju a nie coś innego? Nie chce się wpakować w niepotrzebne koszty.

Mój samochód to Opel Zafira 1.8 z18xer

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: fredas »

Na moje to jest niedogrzany silnik a wina to może być termostat
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2473
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#3 Post autor: Mariusz »

fredas pisze: 05 gru 2017, 22:08 Na moje to jest niedogrzany silnik a wina to może być termostat
Myślę, że to co innego. Przy nie dogrzanym silniku majonez mógłby się zrobić, ale na korku wlewu oleju. Tutaj majonez pokazał się na korku zbiorniczka wyrównawczego co sugeruje olej w płynie chłodniczym.
Najczęstszą przyczyną jest uszczelka pod głowicą.
Auto ma LPG?

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#4 Post autor: l3cho »

Hej,

Tak niestety auto ma założoną instalację gazową firmy STAG.
Tak jak pisałem wcześniej, głowicą sprawdzana amatorskim testerem szczelności głowicy.
Czy nie szukać w kierunku chłodniczki oleju?

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#5 Post autor: bumba »

mariusz131 pisze: 05 gru 2017, 23:05 Myślę, że to co innego. Przy nie dogrzanym silniku majonez mógłby się zrobić, ale na korku wlewu oleju. Tutaj majonez pokazał się na korku zbiorniczka wyrównawczego co sugeruje olej w płynie chłodniczym.
Najczęstszą przyczyną jest uszczelka pod głowicą.
A w tych silnikach to nie jest jednak częściej problemem chlodnczka? U mnie tak właśnie było, auto miało 119 kkm, olej w płynie z powodu problemów z chłodniczką. Po wymianie problem znikł. Być może wystarczy wymienić same uszczelki, wtedy koszt dużo niższy...
Z góry dziękuję

Lysiur
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 28 lut 2016, 18:18
Lokalizacja: Sk-ce
Model:

#6 Post autor: Lysiur »

U mnie tak samo się stało, przy przebiegu ok 160k poszła uszczelka chodniczka oleju - dużo czytałem to forum przed zakupem Zafiry i tylko czekałem aż ten problem i u mnie wystąpi. Po naprawie, trochę później pojawił się problem z komunikatem na komputerze o niskim poziomie płynu chłodniczego - choć ten był w dobrej formie. Ten problem został rozwiązany poprzez wymianę całego zbiorniczka. Prawdopodobnie nawalił czujnik - pewnie przez to, że olej dostał się do zbiornika.

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#7 Post autor: prymus2103 »

W tym silniku , pierwsze to chłodniczka oleju do sprawdzenia , zestaw uszczelek tylko oem i powinno wystarczyć .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”