Moduł komfortu do Zafiry B
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Masz rację, pomyślałem o tym samym ale już po napisaniu postu. Szkoda, zależało mi na danych z EGR. Mam podejrzenie, że szwankuje mi EGR a tym modułem chciałem podpatrywać jego pracę.
Znajomy podpinał kompa i wyszło 4% otwarcia na postoju. Przygazówka nic nie zmieniała w % dopiero po schodzeniu z obrotów wartość procentowa rosła.
To tak trochę nie na temat.
Czy u Was też za każdym razem po włączeniu zapłonu na wyświetlaczu jest komunikat -zapytanie " Zmiana języka na Polski, czy chcesz kontynuować? i płyta z nawigacji się wysuwa.
Znajomy podpinał kompa i wyszło 4% otwarcia na postoju. Przygazówka nic nie zmieniała w % dopiero po schodzeniu z obrotów wartość procentowa rosła.
To tak trochę nie na temat.
Czy u Was też za każdym razem po włączeniu zapłonu na wyświetlaczu jest komunikat -zapytanie " Zmiana języka na Polski, czy chcesz kontynuować? i płyta z nawigacji się wysuwa.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Jeśli coś Ci się dzieje z egr i auto kuleje z jego powodu, to najlepiej go zaslepic i wtedy będzie wiadomo. Jak auto będzie lepiej jeździć to egr do roboty. Oczywiście wywali kontrolkę silnika ale to nic.
Przy egrach sterowanych podciśnieniowo wystarczyło odłączyć wężyk i go zaślepić. Zawór zamykał się i jesli auto lepiej jechało to już wiadomo było. Tutaj egr jest elektryczny więc nie wiem czy jego odłączenie go zamknie. Ale możesz spróbować i zobaczyć czy auto lepiej jedzie.
Patrzenie na te procenty egru nic Ci nie da bo to raczej jest wartość jaką ecu chce mieć w danym momencie, a nie ile jest otwarty.
Nie mam navi ani ustawionej opcji w module na wymuszenie polskiego i u mnie nic takiego się nie dzieje.
Przy egrach sterowanych podciśnieniowo wystarczyło odłączyć wężyk i go zaślepić. Zawór zamykał się i jesli auto lepiej jechało to już wiadomo było. Tutaj egr jest elektryczny więc nie wiem czy jego odłączenie go zamknie. Ale możesz spróbować i zobaczyć czy auto lepiej jedzie.
Patrzenie na te procenty egru nic Ci nie da bo to raczej jest wartość jaką ecu chce mieć w danym momencie, a nie ile jest otwarty.
Nie mam navi ani ustawionej opcji w module na wymuszenie polskiego i u mnie nic takiego się nie dzieje.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2018, 16:09 przez Patryqo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
Z19DTH i ogóle pewnie żaden z 1.9 CDTi nie obsługuje wskazań EGRa przez OBD II, ale postaram się dorobić coś do ECU Info dla tych silników
jest tylko Z19DTH, bo tylko dla takiego silnika mam od Was informacje. Jak dostanę wartości PIDów 0x00, 0x20, 0x40, 0x60, 0x80, 0xA0, ... dla innych silników to dodam. A jeśli się okaże, że wszystkie 1.9 mają ten sam zestaw, to listę można znacznie uprościć. Nie chciałbym tego robić teraz, bo pewności takiej nie mam. To ustawienie nie jest nigdzie zapisywane. Jest to tylko taka pomoc by móc wybrać jakie standardowo PIDy są dostępne dla danego silnika. Jednak jeśli ktoś przekłada moduł pomiędzy samochodami z różnymi silnikami, polecam jednak skorzystać z automatycznego wykrywania dostępnych PIDów.Miehor pisze:Wg konfiguratora dla zakładki OBD po wybraniu silnika Z19DTH (szkoda, że nie ma informacji o pozostałych Z19DT i DTL, a jeśli są tożsame z DTH, to może należałoby w opisie je dopisać albo uogólnić do 1,9 CDTI) wyświetlają się następujące PID:
W standardzie OBD sa np takie PIDy dla EGR: 0x2C - pozycja EGR wymagana przez sterownik oraz 0x2D - błąd ustawiania pozycji - obie wartości są zwracane przez Z17DTJ i tutaj widać ile sterownik chce ustawić i jaki jest błąd tego ustawienia. Tyle powinno wystarczyć by określić w jakim stanie jest EGR. Z tego co pamiętam, to OP-COM pokazuje nie tylko pozycję EGR jakiej wymaga sterownik, ale też wartość jaką faktycznie się udało ustawić. Wynika z tego, że EGR musi dawać jakąś informację zwrotną odnośnie swojej pozycji... bo inaczej te wartości były by jakieś... nie wiadomo skąd brane.Patryqo pisze:Patrzenie na te procenty egru nic Ci nie da bo to raczej jest wartość jaką ecu chce mieć w danym momencie, a nie ile jest otwarty.
spowodowane jest to przez funkcję wymuszenia polskiego języka w BC. Na różnych radiach działa to różnie, na jednym lepiej n a innych gorzej... ale już o tym było jakiś czas temu, więc nie będę powtarzałKAMUI pisze:Czy u Was też za każdym razem po włączeniu zapłonu na wyświetlaczu jest komunikat -zapytanie " Zmiana języka na Polski, czy chcesz kontynuować? i płyta z nawigacji się wysuwa.
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Siedlęcin
- Auto: 1.9
- Model: H
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Łukasz kiedy zamierzasz uruchomić dane z modułu klimatyzacji tj. Ciśnienienie , temperaturę wylotu na kratkach.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2018, 09:57 przez nynek80, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
czeka w kolejce tutaj: Ciśnienia ECC. Nie wiem kiedy to będzie, ale będzie następne po tym co teraz kończę.
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
[quote=Miehor]Wg konfiguratora dla zakładki OBD po wybraniu silnika Z19DTH (szkoda, że nie ma informacji o pozostałych Z19DT i DTL, a jeśli są tożsame z DTH, to może należałoby w opisie je dopisać albo uogólnić do 1,9 CDTI)
Naszła mnie myśl, że Egr może być inaczej sterowany w Z19DTH a inaczej np w Z19DTL. W pierwszym przypadku kolektor ssący ma słynne klapki a wg mechaników to one m.in. pomagają w mieszaniu spalin w czystym powietrzem.
Naszła mnie myśl, że Egr może być inaczej sterowany w Z19DTH a inaczej np w Z19DTL. W pierwszym przypadku kolektor ssący ma słynne klapki a wg mechaników to one m.in. pomagają w mieszaniu spalin w czystym powietrzem.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2018, 10:55 przez KAMUI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ecu zapewne wie na ile egr jest otwarty na podstawie odczytów ilości powietrza zasysanego przez przepływomierz. Im więcej egr jest otwarty, tym mniej powietrza silnik zasysa przez filtr powietrza. Na tej podstawie wie, że egr jest zamknięty lub zaślepiony, więc wydaje mi się, że i tak samo może wyliczać otwarcie egru. Ale to tylko moja teoria.LWPM pisze:
Z tego co pamiętam, to OP-COM pokazuje nie tylko pozycję EGR jakiej wymaga sterownik, ale też wartość jaką faktycznie się udało ustawić. Wynika z tego, że EGR musi dawać jakąś informację zwrotną odnośnie swojej pozycji... bo inaczej te wartości były by jakieś... nie wiadomo skąd brane.
- robik79
- Przeglądacz
- Posty: 59
- Rejestracja: 06 paź 2010, 13:05
- Imię: robik
- Lokalizacja: Radomsko
- Auto: ZAFIRA
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam komu udalo sie uruchomic program sport po zmianie licencji u mnie wyskakuje kominikat tryb SPORT nie aktywny raz jakims cudem wskoczyl na aktywny ale po 5 sek powrocil na nieaktywny w liczniku przelacza sie na esp on/ off ale i tak wraca po okolo 5 sek
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ktoś próbował zmieniać jasność podświetlenia akcją?
Gdy w opcomie jest zaznaczona opcja podświetlania zawsze to czy moduł jak ustawię na 50% to mi obniży czy dalej będzie 100% gdy światła wyłączone?
Zrobiłem taką akcję i niestety nie przyciemnia a zapominam kompa wziąć do auta.
Gdy w opcomie jest zaznaczona opcja podświetlania zawsze to czy moduł jak ustawię na 50% to mi obniży czy dalej będzie 100% gdy światła wyłączone?
Zrobiłem taką akcję i niestety nie przyciemnia a zapominam kompa wziąć do auta.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
sprawdzę może dziś, czy to co podałem działa... bo pisałem z pamięci
z innych rzeczy:
Zrobiony został Katalog Akcji - można zobaczyć w konfiguratorze jak to wygląda - z akcjami ubogo... jak ktoś ma coś ciekawego, to niech mi podeśle - wrzucę tak, by każdy mógł skorzystać
Co do mojego REC-a. W domu działał dobrze, więc włożyłem go z powrotem do auta i działa. Widocznie miał jakieś chwilowe problemy
Od kilku dni mam w domu CIDa... i to co udało mi się już teraz uzyskać wygląda tak:
[media]https://www.youtube.com/watch?v=yF7SvL3CCSI[/media]
Oczywiście całe menu i wszystko inne działa jednocześnie z obrazem - tutaj wszystko zostało ukryte.
Wszystko bez rozbierania CIDa i bez montowania dodatkowego układu w środku (jak to można znaleźć w internecie)
Jest to obraz z laptopa. Niestety laptop nie potrafi wygenerować odpowiedniego sygnału - przydała by się jakaś starsza karta graficzna, taką, którą udało by się odpowiednio wysterować.
trzeba jeszcze popracować na odpowiednią rozdzielczością i synchronizacją obrazu
Ktoś ma jakies doświadczenie z analogowym sygnałem RGB? Zna układy które takie coś potrafią generować? pomoc by się przydała...
Co prawda moja codzienna praca to właśnie video pod różną postacią... no ale niestety nie od strony sprzętu
z innych rzeczy:
Zrobiony został Katalog Akcji - można zobaczyć w konfiguratorze jak to wygląda - z akcjami ubogo... jak ktoś ma coś ciekawego, to niech mi podeśle - wrzucę tak, by każdy mógł skorzystać
Co do mojego REC-a. W domu działał dobrze, więc włożyłem go z powrotem do auta i działa. Widocznie miał jakieś chwilowe problemy
Od kilku dni mam w domu CIDa... i to co udało mi się już teraz uzyskać wygląda tak:
[media]https://www.youtube.com/watch?v=yF7SvL3CCSI[/media]
Oczywiście całe menu i wszystko inne działa jednocześnie z obrazem - tutaj wszystko zostało ukryte.
Wszystko bez rozbierania CIDa i bez montowania dodatkowego układu w środku (jak to można znaleźć w internecie)
Jest to obraz z laptopa. Niestety laptop nie potrafi wygenerować odpowiedniego sygnału - przydała by się jakaś starsza karta graficzna, taką, którą udało by się odpowiednio wysterować.
trzeba jeszcze popracować na odpowiednią rozdzielczością i synchronizacją obrazu
Ktoś ma jakies doświadczenie z analogowym sygnałem RGB? Zna układy które takie coś potrafią generować? pomoc by się przydała...
Co prawda moja codzienna praca to właśnie video pod różną postacią... no ale niestety nie od strony sprzętu
Ostatnio zmieniony 22 mar 2018, 09:18 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.