Jak można odpowietrzyć układ paliwowy ???

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#61 Post autor: Janus »

mati7575 pisze:Zrobiłem tak jak mówiliście. Samochód teraz odpala bez problemu. Jednak zaraz po dopaleniu słyszę jakiś bulgot który trwa dosłownie chwilkę. Mam się czym martwić czy zostawić tak jak jest?
Nowsze wersje Zafir z tym silnikiem miały przepustnicę łagodnego gaszenia. Tak jak któryś z Kolegów pisał - przy gaszeniu silnika EZ od siłownika przepustnicy zamyka ją na chwile, dopóki starczy mu podciśnienia w układzie. Póki pracuje słychać taki dziwny dźwięk, ale bulgotem to bym tego nie nazwał...
Janusz

Skasowany użytkownik 21152

#62 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Wpadł mi taki dziwny pomysł do głowy :lol: Czy można by zamontować w powrocie od paliwa w przewód pompkę elektryczną na stałe? taką do ściągania paliwa za ok 100 zł. Czy taka wyłączona pompka normalnie przepuszcza paliwo, czy by to blokowało powrót i zrobiło więcej szkód niż pożytku?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#63 Post autor: Dziadek13 »

DjHardy pisze: Czy można by zamontować w powrocie od paliwa w przewód pompkę elektryczną na stałe?
Tylko po co?.

Skasowany użytkownik 21152

#64 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Żeby mieć na przyszłość możliwość szybkiego odpowietrzenia układu?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#65 Post autor: Dziadek13 »

DjHardy pisze:Żeby mieć na przyszłość możliwość szybkiego odpowietrzenia układu?
No widzisz sam piszesz odpowietrzania a nieszczelności powstają na układzie paliwa przed pompą czyli nići z dobrego odpowietrzania,dalej jeśli w pompie nie ma paliwa a jest powietrze to i tak go nie wyciągniesz pompką a tylko przez przewody wysokiego ciśnienia.Jeżeli już to pompka paliwa zaraz za bakiem jak w bmwE46 i to się sprawdza bo przy okazji pokazuje miejsce wycieku paliwa czyli miejsce zapowietrzania.
np.

Obrazek

W naszym układzie coś takiego.

Obrazek

Skasowany użytkownik 21152

#66 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

No w sumie racja :oops:

robert1979gl
Mieszkaniec
Posty: 239
Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
Imię: Robert
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#67 Post autor: robert1979gl »

A jak wymieniam przewody wysokiego ciśnienia między pompą a wtryskami to jaka jest procedura, między pompą a filtrem mam złożony zawór zwrotny wiec w pompie cały czas jest ropa
Obrazek

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#68 Post autor: Janus »

Luzujesz nakrętki na wtryskiwaczach, podkładasz szmatę, kręcisz rozrusznikiem. Po kolei dokręcasz nakrętki - chyba w kolejności od rozrządu do skrzyni biegów (zdaje się chodzi o długości przewodów paliwa - od najkrótszego do najdłuższego)
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”