Szarpanie na wolnych obrotach - na rozgrzanym 2.0 DTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#16 Post autor: Janus »

Szymii pisze:
Dziadek13 pisze:Po nagrzaniu się silnika to tylko czujnik obrotu wału powoduje takie szarpania nic więcej.
Hmm. Jak już wspomniałem na początku owy czujnik wymieniłem od razu na nowy oryginalny.

Jak mi się uda przedstawię filmik mojego problemu.
Zakładając że czujnik jest ok, to masz jeszcze drugi czujnik w samej pompie (obrotów wałka pompy). Albo rzeczywiście jest jakiś problem elektroniczny z pompą lub jakiś problem z dawkami lub samymi wtryskiwaczami. Przyjrzałbym się jeszcze czujnikowi temperatury oleju w misce - odpowiada on za nastawy pompy. Może ten czujnik coś przekłamuje.

Co do EGR-a - proponuję zrobić najprostszy emulator EGR-a wg instrukcji Dziadka (patrz podklejone tematy w dziale Elektryka) i zobaczyć co się będzie działo z emulowanym, odciętym EGR-em. To pozwoli wyeliminować w ogóle wpływ EGR-a na pracę silnika bez kupowania nowego.
Janusz

Szymii

#17 Post autor: Szymii »

Janus pisze:
Szymii pisze:
Dziadek13 pisze:Po nagrzaniu się silnika to tylko czujnik obrotu wału powoduje takie szarpania nic więcej.
Hmm. Jak już wspomniałem na początku owy czujnik wymieniłem od razu na nowy oryginalny.

Jak mi się uda przedstawię filmik mojego problemu.
Zakładając że czujnik jest ok, to masz jeszcze drugi czujnik w samej pompie (obrotów wałka pompy). Albo rzeczywiście jest jakiś problem elektroniczny z pompą lub jakiś problem z dawkami lub samymi wtryskiwaczami. Przyjrzałbym się jeszcze czujnikowi temperatury oleju w misce - odpowiada on za nastawy pompy. Może ten czujnik coś przekłamuje.

Co do EGR-a - proponuję zrobić najprostszy emulator EGR-a wg instrukcji Dziadka (patrz podklejone tematy w dziale Elektryka) i zobaczyć co się będzie działo z emulowanym, odciętym EGR-em. To pozwoli wyeliminować w ogóle wpływ EGR-a na pracę silnika bez kupowania nowego.
Nic nie mam do stracenia. Zrobię tak w wolnej chwili. Napiszę czy są jakieś poprawy.

Szymii

#18 Post autor: Szymii »

Witam,

Odkopuje temat, bo w Łodzi to już nie ma chyba mechaników.

Problem jest nadal i to coraz bardziej uporczywy ( byłem już u pseudo-mechaników i jeden twierdzi,że czujnik położenia wału, drugi że walnięta pompa, uszkodzone ECU, lewe powietrze na zasilaniu wtryskiwaczy ).

---> wymieniłem ponownie czujnik obrotu wału, na oryginalny!

Niestety tyle jest teorii, że boję się gdzieś go zostawić a nie być obskrobany z pieniędzy bez efektu.

Panowie, nowe spostrzeżenia co do mojego problemu:

- błędy jakie się pokazywały ( moduł świec, temp wlotu powietrza ) nie miały nic wspólnego z opisywanym problemem.
- problem nie ustaje tylko po włączeniu Klimatyzacji ( już nie działa :) ) a ustępuje nawet po włączeniu ogrzewania szyby i lusterek.
- problem ustępuje po włączeniu innych obciążeń ( wypięcie czujnika temperatury cieczy, szyby, wysokie obroty nawiewu ).
- brak jakichkolwiek błędów.

Mam rówież filmik jak ten samochód pracuje ( 0:00-0:15 - silnik po rozgrzaniu, 0:15-0:30 silnik po włączeniu obciązenia )

https://www.youtube.com/watch?v=jYIUgYS ... e=youtu.be


Posiadam również logi z OP-COM jak chodzi normalnie i jak kuleje na rozgrzanym.

Jak pracuje normalnie:
normalnie.txt
(2.44 KiB) Pobrany 61 razy
Jak szarpie na rozgrzanym:
szarpanie.txt
(2.44 KiB) Pobrany 53 razy
.

Panowie proszę o interpretację wyników i wskazówki.

Z góry serdeczne dzięki :D

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#19 Post autor: Janus »

Daj na priv

Dodano po 25 minutach 35 sekundach:
1. EGR,

2. Przepływomierz

3. Czujnik obrotów na wale?

Zobacz - jak szarpie, to EGR już pracuje, widać to z logów. Zmieniają się odczyty. Tyle że jakoś dziwnie, bo dałbym głowę że przepływomierz przy otwarciu EGR-a powinien pokazać mniej...

Zwróć uwagę na czujnik wału i pompy. Ten na wale ma 760 a na pompie dalej 397. Zaryzykowałbym że ten na wale świruje bo na pompie powinna być połowa tych obrotów czyli 380. Chyba że odświeżanie jest różne i akurat nie złapało niższych obrotów pompy
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”