Opinie na tamat zafiry z silnikiem 2.2 16v 147 km
Moderator: Tunio999
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2471
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Z tego co się orientuję ten silnik akurat jest najbardziej awaryjny jeśli chodzi o Zafiry. Proponuję poszukać innej wersji silnikowej. Np. 2.0 T
Ktoś wspominał o pękającej głowicy, wyższym koszcie zakupu EGR lub cewki zapłonowej, wyższym spalaniu. Te trzy ostatnie pomijam, skupiłbym się na samej konstrukcji silnika. Wiele osób bardzo chwali sobie 2.2, znalazłem też kilka pozytywnych opinii poza klubem. Pytanie, jeśli nie piłuję auta z LPG 170 km/h po autostradzie, dbam o regularne wymiany oleju (10 tys. km), pod kontrolą płyn chłodniczy itp., czy silnik ten może dawać wiele radości i być bezawaryjny? Planuję użytkować auto szczególnie na dłuższych trasach, jeśli krótsze, przy spokojnej jeździe. Jeśli ktoś z użytkowników 2.2 chciałby coś dodać, będę wdzięczny.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3064
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Lepiej weź 1.8, to tylko 7 KM różnicy a w spalanie w litrach na korzyść 1.8
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Tazz miał chyba na myśli silnik z ZB który ma 140kucy.
W ZA 1.8 ma 125km a 2.2 147km. W ZB 1.8 140km a 2.2 150km
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2018, 09:31 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 1 raz.
Dlaczego się tak uparłeś na to 2.2 ?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3064
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A o tak myślałem ze o ZB chodzi
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Nie upieram się przy 2.2, ale trafiła się zadbana i w miarę pewna pod względem pochodzenia sztuka, stąd moje pytania. Miałem okazję użytkować kilka aut, w których moc w przełożeniu na masę nie pozwalała choćby bezpiecznie i dynamicznie wyprzedzić, a powyżej 120 km/h, auto zwyczajnie krztusi się i "na tym kończy się" cokolwiek poza tą wartością. Dynamika do 100 km/h pozostawia wiele do życzenia. Nie mam z kolei doświadczenia z 1.8, ciężko mi się do tego odnieść. Gdyby trafiła się taka, jakiej szukam, pewnie rzuciłbym na nią okiem. Stoi jednak 2.2, stąd mój post.
Na rynku większość aut to przewaga trupów, wprost od handlarzy, przysłowiowa "igła". Skupiam się na tych autach, które pod względem stanu technicznego i blacharki są godne choćby oględzin osobistych.
Czy problemy z głowicą etc. tyczą się każdej 2.2, czy są to przypadki? Jakie inne argumenty przemawiają za tym, aby nie nabyć tej sesji silnika?
Na rynku większość aut to przewaga trupów, wprost od handlarzy, przysłowiowa "igła". Skupiam się na tych autach, które pod względem stanu technicznego i blacharki są godne choćby oględzin osobistych.
Czy problemy z głowicą etc. tyczą się każdej 2.2, czy są to przypadki? Jakie inne argumenty przemawiają za tym, aby nie nabyć tej sesji silnika?
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2018, 13:10 przez bukaj!, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie namawiam, ale poszukaj w takim razie 2.0T, jak napisał mariusz131, a będziesz miał do dyspozycji 200KM i brak problemów z wyprzedzaniem
Rozglądam się również za 2.0T. Ciężko jednak o egzemplarz z prywatnych rąk.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
ZB 2.2 ma jeszcze dwumasę, jakby ktoś nie wiedział. Ze względu na niezbyt wysoki moment i uzyskiwany przy wysokich obrotach, raczej jest trwałe.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Może to mało merytoryczne co napiszę, ale jak z pewnego źródła to brałbym 2.2. Silnik jak silnik. Jak się ma pecha to padnie 1.6, 1.8 czy 2.0DTI chociaż silnik uchodzi za pancerny.
Z20LET bardzo fajna opcja - tyle że ich trwałość do remontu to 150-200kkm. Biorąc pod uwagę wiek ZA drogie ryzyko bo remont do tanich nie należy...
Z20LET bardzo fajna opcja - tyle że ich trwałość do remontu to 150-200kkm. Biorąc pod uwagę wiek ZA drogie ryzyko bo remont do tanich nie należy...
Janusz
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dobry budżet i znajdzie się zadbane 2.0T. Sam kilka dni temu sprzedałem ZA OPC i nawet ogłoszenia nie musiałem dawać. 2 sprawa remont 2.2 też do tanich nie należy. Co do Z20LET wydasz raz na remont i masz spokój. Wszystkie jednostki tylko nie te badziewne 2.2
Ostatnio zmieniony 03 maja 2018, 18:01 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3064
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Miałem omege z 2.2 16v 144 km, ogólnie przy silniku oprócz wymian oleju i rozrządu wymieniłem cewkę i uszczelnilem pokrywę zaworów a tak to nic. Tylko w omedze miałem rozrzad na pasku I nie było wtrysku bezpośredniego..
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX