[B] Szarpanie silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mirek2602
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#121 Post autor: mirek2602 »

Mniej więcej ile czasu trzeba poświęcić na czyszczenie egr oczywiście z montowanie itp.

Awatar użytkownika
mirek2602
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#122 Post autor: mirek2602 »

już po czyszczeniu było sporo syfu w środku jakieś dwie godzinki czasu i po robocie jutro zobaczymy jak się auto będzie sprawowało po mieście... tylko mały mój błąd nie zaglądałem pod klapkę na przepustnicy... ale cała klapka była sucha nie było widać żeby w środku był jakiś przeciek... jak nie będzie efektu to jeszcze raz chyba wyciągnę tylko przepustnicę i to sprawdze.... pozdro

Awatar użytkownika
mirek2602
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#123 Post autor: mirek2602 »

no i lipa po czyszczeniu egr szarpnięcia nie ustały... czego szukać dalwej??

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#124 Post autor: Ostap »

Widzę, że masz ten sam problem co i ja. U mnie błąd to P0400-5A. Mój w zasadzie nie szarpie tylko setną sekundę myśli i zaczyna ciągnąć.

Muszę wyczyścić egr i przepustnicę. Zobaczymy czy to pomoże.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
mirek2602
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#125 Post autor: mirek2602 »

No można tak powiedzieć ułamek sekundy ale jest to wyczuwalne od wystąpienia do około 2.5tys. Obr. Przy delikatnie wcisnietym gazie... moje czyszczenie nic nie pomogło aczkolwiek było sporo nagaru... Przy wciśnięciu mocniejszym gazu nie występują te objawy

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#126 Post autor: Ostap »

Coś nowego w temacie? U mnie szarpnięcie jest ale błąd już się nie pojawia często. Wywaliło jeden raz.

Niestety nic jeszcze nie czyściłem bo nie miałem czasu.

U mnie wszystko było dobrze dopóki nie zepsuł mi się czujnik ciśnienia doładowania. Kupiłem używkę i miesiąc później wyskoczył mi ten problem z szarpaniem.

Może to wina tego czujnika?
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
cypis36
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
Imię: Marcin
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
Model: COSMO
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#127 Post autor: cypis36 »

Cześć. Wyczyść Boost Sensor i EGR. U mnie to jest prosto to czyszczenie wykonać, gdyż mam EGR sprzodu. Zajmuje mi to około 40min z demontażem, wyczyszczeniem i montażem.

Pozdrawiam Marcin.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#128 Post autor: Ostap »

Ja mam z tyłu ;) czujnik mam czysty zostało sprawdzenie egr i przy okazji przepustnicy. Jutro się za to zabieram.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#129 Post autor: Ostap »

Dopiero dziś udało mi się rozebrać wszystko. Poszło gładko jakieś 40min i wszystko było na stole :)

EGR ruszał się bez problemu zarówno w obudowie jaki i sama cewka. Był brudny ale jakoś chyba nie specjalnie. Nie mam w sumie porównania bo nigdy nie rozbierałem egr. Przepustnica dosyć czysta. Rozebrałem też elektronikę i tam niestety była mała ilość oleju na tych okręgach i pod płytką. Prawdopodobnie dostał się przez wałek przepustnicy bo w dolotowym wężu od IC też było go troszeczkę. Płytki niestety nie da się wyjąć bez lutowania. Po 40min wszystko było już zlutowane i wyczyszczone. Jedna ścieżka niestety się uszkodziła przy wyjmowaniu i zrobiłem ją na krótko. Powinno działać. EGR mam częściowo zaślepiony i może dlatego wszystko było nie takie brudne.

1. Czy ten olej na płytce mógł zakłócać działanie przepustnicy?
2. Skąd bierze się olej w IC i dalej w przepustnicy?
3. Czy od tego oleju w przepustnicy auto może puszczać chmurę przy porannym odpalaniu?

Po pół roku od wymiany auto nie pobrało oleju. Na bagnecie jest tyle co było.

Dziś już nie zdążyłem tego złożyć bo musiałem iść do pracy.

Jutro złożę i zobaczymy.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Skasowany użytkownik 6483

#130 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Olej na przepustnicy to nic dobrego, może Ci uszkodzić elektronikę a bierze sie on w IC poprzez nieszczelna turbinkę, pewnie to ona puszcza olej na tłoki i wtedy masz dymienie .

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#131 Post autor: Ostap »

Dym przy odpalaniu jest tylko zimą i raz na jakiś czas latem (bardzo rzadko) turbo jak jest zimne to trochę gwizda ;) przy jeździe jeszcze nigdy nie widziałem aby był dym. Oleju też nie zauważyłem aby pobierała.

Jak padnie turbo to kupię hybrydę i strojenie robię na 200 ;)

Dodano po 5 godzinach 45 minutach 3 sekundach:
Wszystko zamontowane.
Lipa.

Dalej szarpnięcie występuje.

Ogólnie jak ostatnio jeździłem to zauważyłem, że występuje ono przed 2tys rpm. Gdy mam 1.5tys to też czasami auto pomyśli.

Dodam, że u mnie jest to jednorazowe szarpnięcie.

Na zlocie może ktoś pożyczy boost sensor na podmiankę ;) 5min i będzie wszystko wiadomo ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#132 Post autor: Kowal1981 »

jarecki69 pisze: 06 cze 2018, 23:30 Olej na przepustnicy to nic dobrego, może Ci uszkodzić elektronikę a bierze sie on w IC poprzez nieszczelna turbinkę, pewnie to ona puszcza olej na tłoki i wtedy masz dymienie .
Kolego a w jaki sposób olej może uszkodzić elektronikę, nigdy nie słyszałem o czymś takim. Też tak mam że po odpaleniu auta zimą przy ujemnej temperaturze, puszcza białego bąka :lol: (tylko po nocy).
Ostatnio zmieniony 07 cze 2018, 18:35 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#133 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No raczej kolego, podobny przypadek miał mój kumpel z silniekiem VW i padnięta przepustnicą. lało tam olejem jak z konewki i niestety ale przepustnica poległa :).

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#134 Post autor: Ostap »

Myślę, że przepustnica dawałaby jakieś błędy na kompie?

U mnie wszystko zaczęło się po wymianie czujnika od doładowania tego boost sensora.

W środę na zlocie robimy podmiankę i zobaczymy.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#135 Post autor: Kowal1981 »

jarecki69 pisze: 07 cze 2018, 23:34 No raczej kolego, podobny przypadek miał mój kumpel z silniekiem VW i padnięta przepustnicą. lało tam olejem jak z konewki i niestety ale przepustnica poległa :).
To nie wina oleju jestem tego w 90% pewien.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”