[B] Szarpanie silnika
- mirek2602
- Przeglądacz
- Posty: 83
- Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
- Imię: Mirosław
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
już po czyszczeniu było sporo syfu w środku jakieś dwie godzinki czasu i po robocie jutro zobaczymy jak się auto będzie sprawowało po mieście... tylko mały mój błąd nie zaglądałem pod klapkę na przepustnicy... ale cała klapka była sucha nie było widać żeby w środku był jakiś przeciek... jak nie będzie efektu to jeszcze raz chyba wyciągnę tylko przepustnicę i to sprawdze.... pozdro
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Widzę, że masz ten sam problem co i ja. U mnie błąd to P0400-5A. Mój w zasadzie nie szarpie tylko setną sekundę myśli i zaczyna ciągnąć.
Muszę wyczyścić egr i przepustnicę. Zobaczymy czy to pomoże.
Muszę wyczyścić egr i przepustnicę. Zobaczymy czy to pomoże.
- mirek2602
- Przeglądacz
- Posty: 83
- Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
- Imię: Mirosław
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
No można tak powiedzieć ułamek sekundy ale jest to wyczuwalne od wystąpienia do około 2.5tys. Obr. Przy delikatnie wcisnietym gazie... moje czyszczenie nic nie pomogło aczkolwiek było sporo nagaru... Przy wciśnięciu mocniejszym gazu nie występują te objawy
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Coś nowego w temacie? U mnie szarpnięcie jest ale błąd już się nie pojawia często. Wywaliło jeden raz.
Niestety nic jeszcze nie czyściłem bo nie miałem czasu.
U mnie wszystko było dobrze dopóki nie zepsuł mi się czujnik ciśnienia doładowania. Kupiłem używkę i miesiąc później wyskoczył mi ten problem z szarpaniem.
Może to wina tego czujnika?
Niestety nic jeszcze nie czyściłem bo nie miałem czasu.
U mnie wszystko było dobrze dopóki nie zepsuł mi się czujnik ciśnienia doładowania. Kupiłem używkę i miesiąc później wyskoczył mi ten problem z szarpaniem.
Może to wina tego czujnika?
- cypis36
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
- Model: COSMO
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Cześć. Wyczyść Boost Sensor i EGR. U mnie to jest prosto to czyszczenie wykonać, gdyż mam EGR sprzodu. Zajmuje mi to około 40min z demontażem, wyczyszczeniem i montażem.
Pozdrawiam Marcin.
Pozdrawiam Marcin.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dopiero dziś udało mi się rozebrać wszystko. Poszło gładko jakieś 40min i wszystko było na stole
EGR ruszał się bez problemu zarówno w obudowie jaki i sama cewka. Był brudny ale jakoś chyba nie specjalnie. Nie mam w sumie porównania bo nigdy nie rozbierałem egr. Przepustnica dosyć czysta. Rozebrałem też elektronikę i tam niestety była mała ilość oleju na tych okręgach i pod płytką. Prawdopodobnie dostał się przez wałek przepustnicy bo w dolotowym wężu od IC też było go troszeczkę. Płytki niestety nie da się wyjąć bez lutowania. Po 40min wszystko było już zlutowane i wyczyszczone. Jedna ścieżka niestety się uszkodziła przy wyjmowaniu i zrobiłem ją na krótko. Powinno działać. EGR mam częściowo zaślepiony i może dlatego wszystko było nie takie brudne.
1. Czy ten olej na płytce mógł zakłócać działanie przepustnicy?
2. Skąd bierze się olej w IC i dalej w przepustnicy?
3. Czy od tego oleju w przepustnicy auto może puszczać chmurę przy porannym odpalaniu?
Po pół roku od wymiany auto nie pobrało oleju. Na bagnecie jest tyle co było.
Dziś już nie zdążyłem tego złożyć bo musiałem iść do pracy.
Jutro złożę i zobaczymy.
EGR ruszał się bez problemu zarówno w obudowie jaki i sama cewka. Był brudny ale jakoś chyba nie specjalnie. Nie mam w sumie porównania bo nigdy nie rozbierałem egr. Przepustnica dosyć czysta. Rozebrałem też elektronikę i tam niestety była mała ilość oleju na tych okręgach i pod płytką. Prawdopodobnie dostał się przez wałek przepustnicy bo w dolotowym wężu od IC też było go troszeczkę. Płytki niestety nie da się wyjąć bez lutowania. Po 40min wszystko było już zlutowane i wyczyszczone. Jedna ścieżka niestety się uszkodziła przy wyjmowaniu i zrobiłem ją na krótko. Powinno działać. EGR mam częściowo zaślepiony i może dlatego wszystko było nie takie brudne.
1. Czy ten olej na płytce mógł zakłócać działanie przepustnicy?
2. Skąd bierze się olej w IC i dalej w przepustnicy?
3. Czy od tego oleju w przepustnicy auto może puszczać chmurę przy porannym odpalaniu?
Po pół roku od wymiany auto nie pobrało oleju. Na bagnecie jest tyle co było.
Dziś już nie zdążyłem tego złożyć bo musiałem iść do pracy.
Jutro złożę i zobaczymy.
Olej na przepustnicy to nic dobrego, może Ci uszkodzić elektronikę a bierze sie on w IC poprzez nieszczelna turbinkę, pewnie to ona puszcza olej na tłoki i wtedy masz dymienie .
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dym przy odpalaniu jest tylko zimą i raz na jakiś czas latem (bardzo rzadko) turbo jak jest zimne to trochę gwizda przy jeździe jeszcze nigdy nie widziałem aby był dym. Oleju też nie zauważyłem aby pobierała.
Jak padnie turbo to kupię hybrydę i strojenie robię na 200
Dodano po 5 godzinach 45 minutach 3 sekundach:
Wszystko zamontowane.
Lipa.
Dalej szarpnięcie występuje.
Ogólnie jak ostatnio jeździłem to zauważyłem, że występuje ono przed 2tys rpm. Gdy mam 1.5tys to też czasami auto pomyśli.
Dodam, że u mnie jest to jednorazowe szarpnięcie.
Na zlocie może ktoś pożyczy boost sensor na podmiankę 5min i będzie wszystko wiadomo
Jak padnie turbo to kupię hybrydę i strojenie robię na 200
Dodano po 5 godzinach 45 minutach 3 sekundach:
Wszystko zamontowane.
Lipa.
Dalej szarpnięcie występuje.
Ogólnie jak ostatnio jeździłem to zauważyłem, że występuje ono przed 2tys rpm. Gdy mam 1.5tys to też czasami auto pomyśli.
Dodam, że u mnie jest to jednorazowe szarpnięcie.
Na zlocie może ktoś pożyczy boost sensor na podmiankę 5min i będzie wszystko wiadomo
- Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Kolego a w jaki sposób olej może uszkodzić elektronikę, nigdy nie słyszałem o czymś takim. Też tak mam że po odpaleniu auta zimą przy ujemnej temperaturze, puszcza białego bąka (tylko po nocy).
Ostatnio zmieniony 07 cze 2018, 18:35 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.
No raczej kolego, podobny przypadek miał mój kumpel z silniekiem VW i padnięta przepustnicą. lało tam olejem jak z konewki i niestety ale przepustnica poległa .
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Myślę, że przepustnica dawałaby jakieś błędy na kompie?
U mnie wszystko zaczęło się po wymianie czujnika od doładowania tego boost sensora.
W środę na zlocie robimy podmiankę i zobaczymy.
U mnie wszystko zaczęło się po wymianie czujnika od doładowania tego boost sensora.
W środę na zlocie robimy podmiankę i zobaczymy.