Swap Y20DTH na 20SEH w Zafirze A
Moderator: Mariusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jak opanuję sterowanie tym silnikiem do końca, żeby móc ocenić moc w połączeniu ze skrzynią z diesla, opowiem na to pytanie.
Wyszło drogo - bo silnik jest po kapitalce i szlifach, osprzęt po regeneracji a sprzęgło i docisk nowy.
Jeżeli miałbym komuś rekomendować coś - to zdrowe X20XEV lub X22XE w wersji fabrycznej plus kolektor rurowy. Od razu założyć F23 z Vectry B albo AG ale benzyna. Ale koszta i tak będą równe dwóm regenerowanym pompom... albo regeneracji pompy plus chip z hamownią... co kto lubi ;-)
Dodano po 8 minutach 8 sekundach:
Albo jeszcze lepiej - oplowska V6. Sam czasami żałuję źe nie poszedłem w X25XE z wałkami od 3.0. Ale przy swapie kolega też był zdania, że V-ka musiałaby wejść do komory od dołu. A na to warunków to On nie ma...
Wyszło drogo - bo silnik jest po kapitalce i szlifach, osprzęt po regeneracji a sprzęgło i docisk nowy.
Jeżeli miałbym komuś rekomendować coś - to zdrowe X20XEV lub X22XE w wersji fabrycznej plus kolektor rurowy. Od razu założyć F23 z Vectry B albo AG ale benzyna. Ale koszta i tak będą równe dwóm regenerowanym pompom... albo regeneracji pompy plus chip z hamownią... co kto lubi ;-)
Dodano po 8 minutach 8 sekundach:
Albo jeszcze lepiej - oplowska V6. Sam czasami żałuję źe nie poszedłem w X25XE z wałkami od 3.0. Ale przy swapie kolega też był zdania, że V-ka musiałaby wejść do komory od dołu. A na to warunków to On nie ma...
Janusz
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A na x25xe spokojnie ponad 200 koni mógłbyś zrobić walki, komp, kolektory od 2.6
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Bez przesady. Skrzynia F23 w serii wytrzymuje 230Nm. Myślę że wytrzyma spokojnie 250-260. Zakładając że Zośka ma być autem do jazdy na co dzień, to X25XE wystarczy. Po prostu jest to silnik, który umożliwia zrobienie w miarę tanio dodatkowych 10-20KM (wałki z 3.0) i tą moc w tej budzie już czuć.
Koszta kupienia V-ki, zrobienia uszczelnien i rozrządu - pewnie podobne jak wyszła kapitalka mojego 20SEH. I ja walczę o 135-140KM a tam w serii już jest 170KM... Inna sprawa że:
1. Zrobienie czegokolwiek przy silniku pod maską graniczy z cudem
2. Wyjęcie chociażby altka graniczy z cudem
3. Włożenie silnika - chyba tylko od dołu
4. Koszty rozrządu, sterowania, czujników itp itd - wszystko droższe. Ale coś za coś...
Moje rzędowe 4-cylindry weszły ze skrzynią od góry. Rozrząd jest bezkolizyjny - to tylko pasek i pompa wody (nawet napinacza brak). Rozrząd można zrobić na aucie. Altka można wyjąć na aucie. Rozrusznik pewnie też. Ostatnio sobie pod garażem wtryskiwacze podmieniałem na próbę - wszystko w pełni serwisowalne z góry. Także z praktycznego punktu widzenia (mechanika), najlepszą opcją jest rzędowa czwórka - i najlepiej 2.2 dla większego momentu.
Koszta kupienia V-ki, zrobienia uszczelnien i rozrządu - pewnie podobne jak wyszła kapitalka mojego 20SEH. I ja walczę o 135-140KM a tam w serii już jest 170KM... Inna sprawa że:
1. Zrobienie czegokolwiek przy silniku pod maską graniczy z cudem
2. Wyjęcie chociażby altka graniczy z cudem
3. Włożenie silnika - chyba tylko od dołu
4. Koszty rozrządu, sterowania, czujników itp itd - wszystko droższe. Ale coś za coś...
Moje rzędowe 4-cylindry weszły ze skrzynią od góry. Rozrząd jest bezkolizyjny - to tylko pasek i pompa wody (nawet napinacza brak). Rozrząd można zrobić na aucie. Altka można wyjąć na aucie. Rozrusznik pewnie też. Ostatnio sobie pod garażem wtryskiwacze podmieniałem na próbę - wszystko w pełni serwisowalne z góry. Także z praktycznego punktu widzenia (mechanika), najlepszą opcją jest rzędowa czwórka - i najlepiej 2.2 dla większego momentu.
Janusz
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Sprawdzałeś czy bezkolizyjny ?
Żebyś się nie zaskoczył
Co do Vki to na D16 z Lanosa jeździ,F23 na pewno wytrzyma. Aczkolwiek jak już pakować to B308E a jak 4rzedowka to jakiś saabowski 2.0t-2.3t,oznaczeń już nie pamiętam. Ale pancerne silniki.
Żebyś się nie zaskoczył
Co do Vki to na D16 z Lanosa jeździ,F23 na pewno wytrzyma. Aczkolwiek jak już pakować to B308E a jak 4rzedowka to jakiś saabowski 2.0t-2.3t,oznaczeń już nie pamiętam. Ale pancerne silniki.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2018, 12:15 przez michanio91, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
C20NE jest bezkolizyjny przy założeniu że dół też jest 8V. U mnie głowica jest nominalna. Nawet z głowicą splanowaną o około 1,5mm powinno być bezkolizyjnie, wg opowieści niektórych osób powszechnie dostępnych w sieci
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ciekawostka dla wszystkich SWAPowiczów. Wczoraj przekonałem się o jednej brutalnej rzeczy... Komputer - sterownik ECU w Zafirze odpowiada za presostat w układzie klimatyzacji. Jakie było moje zdziwienie, gdy podając masę do modułu wentylatorów na kabel fioletowo-brązowy, usłyszałem dźwięk sprzęgła kompresora (przy pustym układzie klimy) !!!
Także tutaj mam teraz Houston... we got a problem... O ile czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji steruje normalnie wiatrakami przy wzroście ciśnienia, to nie zabezpiecza przed startem kompresora przy niskim ciśnieniu :-(
Muszę dorobić układ, który poniżej pewnego napięcia z czujnika klimy nie pozwoli na załączenie sprzęgła kompresora.
Także tutaj mam teraz Houston... we got a problem... O ile czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji steruje normalnie wiatrakami przy wzroście ciśnienia, to nie zabezpiecza przed startem kompresora przy niskim ciśnieniu :-(
Muszę dorobić układ, który poniżej pewnego napięcia z czujnika klimy nie pozwoli na załączenie sprzęgła kompresora.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Układ zabezpieczający klimę zrobiony - na razie w strasznie druciarskim opakowaniu ale działa (wersja 1.0). Wersja 2.0 w trakcie tworzenia - tym razem w większej obudowie, z lepszym rozłożeniem elementów.
Stożek wywalony - w jego miejsce oryginalna pucha przerobiona z zamontowanym przepływomierzem klapowym. Zdjęcia wrzucę później. Wygląda byle jak ale nie jest to wersja finalna. Muszę to rozłożyć (rozkręcić wzmocnienia), usunąć stary klej i złożyć na dobry silikon. W końcu pomalować na czarno ;-)
Coś o spalaniu. Miasto (Warszawa i okolice) - z klimą około 11,5l/100km. Wciąż jest za bogato i na razie nic z tym nie robiłem.
Trasa - na odcinku A2 i A1 spod Warszawy do Trójmiasta - spalanie na odcinku 410km wyszło około 9,4l/100km. Prędkość 130-140km/h, bez klimy.
Trasa z obwodnicy Trójmiasta pod Warszawę, 440km, prędkość 140-160km/h (najczęściej około 150km/h) z klimą - 11,3l/100km.
W obu powyższych przypadkach 2 osoby dorosłe, jedno dziecko, cały bagażnik.
Stożek wywalony - w jego miejsce oryginalna pucha przerobiona z zamontowanym przepływomierzem klapowym. Zdjęcia wrzucę później. Wygląda byle jak ale nie jest to wersja finalna. Muszę to rozłożyć (rozkręcić wzmocnienia), usunąć stary klej i złożyć na dobry silikon. W końcu pomalować na czarno ;-)
Coś o spalaniu. Miasto (Warszawa i okolice) - z klimą około 11,5l/100km. Wciąż jest za bogato i na razie nic z tym nie robiłem.
Trasa - na odcinku A2 i A1 spod Warszawy do Trójmiasta - spalanie na odcinku 410km wyszło około 9,4l/100km. Prędkość 130-140km/h, bez klimy.
Trasa z obwodnicy Trójmiasta pod Warszawę, 440km, prędkość 140-160km/h (najczęściej około 150km/h) z klimą - 11,3l/100km.
W obu powyższych przypadkach 2 osoby dorosłe, jedno dziecko, cały bagażnik.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Sam chciałbym wiedzieć ;-) Niech ktoś przeleci się ze 300km autostradą pełną ZA Z18XE z klimą i 150km/h na budziku i się obliczy dla porównania ;-)
Janusz
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Może nie 150km/h ale na trasie 215km przy prędkości 120/130km/h ciągle, spalanie lpg wyszło 22litry na całym dystansie. Wychodzi jakieś 10.5 litra na 100. 3 osoby plus klima plus walizka plus zapas w kufrze. Sprawdzone w tym roku na oponach 17cali.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 22:04 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Jeśli chodzi o spalanie w ZB OPC to przy efektywnej jeździe ze średnia pow 150km/h wychodzi co najmniej 16 litrów benz a przy większych prędkościach nawet i 18 L ale przy bardzo spokojnej jeździe emeryckiej ok 10,5 do 11 L (dwa razy miałem taki wynik jak docierałem hamulce i docierałem silnik )
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Konie lubią wypić ale piszesz o spalaniu w serii czy motorze 300+ ??Wojti pisze: ↑01 cze 2018, 21:32 Jeśli chodzi o spalanie w ZB OPC to przy efektywnej jeździe ze średnia pow 150km/h wychodzi co najmniej 16 litrów benz a przy większych prędkościach nawet i 18 L ale przy bardzo spokojnej jeździe emeryckiej ok 10,5 do 11 L (dwa razy miałem taki wynik jak docierałem hamulce i docierałem silnik )
Janusz
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8148
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Miałem ostatnio dwa razy trasę Katowice - Kraków Balice (lotnisko).Janus pisze: ↑27 maja 2018, 20:16 Coś o spalaniu. Miasto (Warszawa i okolice) - z klimą około 11,5l/100km. Wciąż jest za bogato i na razie nic z tym nie robiłem.
Trasa - na odcinku A2 i A1 spod Warszawy do Trójmiasta - spalanie na odcinku 410km wyszło około 9,4l/100km. Prędkość 130-140km/h, bez klimy.
Trasa z obwodnicy Trójmiasta pod Warszawę, 440km, prędkość 140-160km/h (najczęściej około 150km/h) z klimą - 11,3l/100km.
W obu powyższych przypadkach 2 osoby dorosłe, jedno dziecko, cały bagażnik.
Przez 90% autostrady A4 jechałem na tempomacie z ustawioną prędkością 155.
Średnie spalanie z całego odcinka wyniosło 11,5 litra Pb.
Ilość osób 4
plus bagażnik walizek
Klima u mnie jest włączona na stałe i przybita gwoździem, aby jej nie wyłączać
Kiedyś robilem też test jazdy Eco i nad Eco
Eco 110 tempomat = 9 l
nad Eco 210 - niemiecka autostrada - 17-18 l
a poza tym to samo miasto zaczyna sie od .... 13 l
ZA OPC 2.0 T