Uszczelka pod glowicą

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Karol K

#16 Post autor: Karol K »

Witam, jestem nowy na forum ten temat wydał mi się najodpowiedniejszym miejscem na zadanie mojego pytania, a więc:

Niedawno kupiłem moją 1 zafirę pojechałem na wymianę filtrów i płynów. Przy przeglądzie mechanik z Bosch Service stwierdził że mam wyciek z pod głowicy i pompy wtryskowej przysłał mi wycenę na mail. Cytuję:

"Materiały potrzebne do naprawy tj uszczelka pod głowicę, uszczelki pozostałe materiały uszczelniające to ok. 1000zł oraz robocizna ok 800zł. W sumie 1800zł. Czas naprawy to 2 dni".

Bardzo was proszę o opinię na temat tej wyceny ponieważ jestem trochę skołowany nie wiem czy robić to u nich czy szukać czegoś tańszego ponieważ cena wydaje mi się naprawdę wygórowana dodam że ów Bosch Service jest w polecanych na forum.


Pozdrawiam

ps. dodam jeszcze że ogólnie nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów wskazujących na wycieki.

Awatar użytkownika
paucio
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 11 mar 2015, 12:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira 1.6
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#17 Post autor: paucio »

Witam. Co oprócz uszkodzonej uszczelki pod głowicą może powodować ubytki płynu chłodniczego przy założeniu że na wężach ani chłodnicy nie widać przecieków. Silnik 1.8 Pb.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2016, 11:15 przez paucio, łącznie zmieniany 1 raz.

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#18 Post autor: Koenig »

paucio pisze:Witam. Co oprócz uszkodzonej uszczelki pod głowicą może powodować ubytki płynu chłodniczego przy założeniu że na wężach ani chłodnicy nie widać przecieków. Silnik 1.8 Pb.
Jeżeli masz niewielką nieszczelność na wężach to możesz jej nie zauważyć. Gorący płyn będzie odparowywał z gorących przewodów. Spróbuj odczekać aż ostygnie trochę układ i może gdzieś metodą macajewa namierzysz wilgoć na łączeniach.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#19 Post autor: Rybka »

Zobacz w miejscu pasażera pod dywanikiem czy nie masz mokro. www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7574
Ostatnio zmieniony 30 sty 2016, 14:27 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#20 Post autor: mosfer »

Kiedys Bosch Serwis wykrecal mi urwana swiece. I powiedzieli ze jesli bedzie potrzeba to sciagna glowice, i uszczelka pod nia u nich kosztowala 220zl. Z tym ze nie liczyli sobie za ściąganie glowicy. Zawsze mozesz kupic swoje uszczelki i takie ci zaloza. Lecz na swoje materialy i robocizne daja gwarancje. Wedlug mnie 1800 za wymiane samej uszczelki to lekka przesada. Ale wkoncu to Bosch.

Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#21 Post autor: muraww »

Koledzy czy ktoś się może orientuje bo szukam na forum i nie mogę znaleźć jaki jest mniejwięcej koszt wymiany uszczelki pod głowicą w zafirze a 1.8 125km. Ewentualnie czy ktoś miał podobny przypadek, a mianowicie po rozgrzaniu silnika przybywa płynu w zbiorniku wyrównawczym, tak ok 2-3 cm. Do tego twardnieją przewody od chłodnicy. W płynie brak oleju a w oleju brak płynu. Całą zimę z autem nie było problemu płynu było zalane na maxa aż pod napis na zbiorniku, kiedy sie ociepliło i w czasie jazdy po mieście, czyli korki 3 razy wywaliło płyn korkiem. Kieedy chcę odkręcić korek na rozgrzanym silniku płyn momentalnie idzie do góry i syczy. Korek wymieniłem na nowy, nie pomogło. Po zgaszeniu silnika po jakimś czasie płyn opada do normalnego poziomu. Samochód nie dymi normalnie odpala termostat puszcza wentylator załącza się przy troche ponad 90 °C . Teraz kiedy płynu jest zalane do zgrzewu po rozgrzaniu płyn unosi się do napisu na zbiorniku. Ktoś ma jakiś pomysł ?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 12:54 przez muraww, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#23 Post autor: Piotr7704 »

To normalne objawy. W każdym chyba samochodzie rośnie poziom płynu w zbiorniku podczas nagrzewania się silnika. Ciśnienie w układzie też rośnie. Podejrzewam że płyn Ci wyrzuciło bo po prostu miałeś go za dużo .

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#24 Post autor: wampir11111 »

muraww pisze: 30 maja 2018, 11:41 Koledzy czy ktoś się może orientuje bo szukam na forum i nie mogę znaleźć jaki jest mniejwięcej koszt wymiany uszczelki pod głowicą w zafirze a 1.8 125km. Ewentualnie czy ktoś miał podobny przypadek, a mianowicie po rozgrzaniu silnika przybywa płynu w zbiorniku wyrównawczym, tak ok 2-3 cm. Do tego twardnieją przewody od chłodnicy. W płynie brak oleju a w oleju brak płynu. Całą zimę z autem nie było problemu płynu było zalane na maxa aż pod napis na zbiorniku, kiedy sie ociepliło i w czasie jazdy po mieście, czyli korki 3 razy wywaliło płyn korkiem. Kieedy chcę odkręcić korek na rozgrzanym silniku płyn momentalnie idzie do góry i syczy. Korek wymieniłem na nowy, nie pomogło. Po zgaszeniu silnika po jakimś czasie płyn opada do normalnego poziomu. Samochód nie dymi normalnie odpala termostat puszcza wentylator załącza się przy troche ponad 90 °C . Teraz kiedy płynu jest zalane do zgrzewu po rozgrzaniu płyn unosi się do napisu na zbiorniku. Ktoś ma jakiś pomysł ?
Zrób test
https://youtu.be/8RR-4c0Oghs
Ja będzie negatywny to koszt wymiany uszczelki pog głowicą jakieś 500 zł nie licząc robocizny ;)

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#25 Post autor: romek22794 »

Nie odkręcaj korka na gorącym.
Nie dolewaj płynu na gorącym.
Amen.
przerabiałem
Wody nie dolewałeś...?

Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#26 Post autor: muraww »

No powiem szczerze ze 2 setki wody dolałem :( przyznaje sie bez bicia :) korka nie odkrecam na goracym poprostu chciałem zobaczyc co bedzie sie działo. Wczoraj pojezdzilem troche po mieście w te upały i stan w zbiorniku sie nie zmienił, podnosi sie przed załączeniem wentylatora. Zmienić termostat na próbę?

Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
Co do testu to bedzie ciężko bo na ciepłym silniku nie odkręce korka za chiny, jak chciałem go rozgrzać bez korka to też sie nie da bo płyn po rozgrzaniu idzie do góry :(

Skasowany użytkownik 6483

#27 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego, układ chłodzenia to układ zamknięty bo gdy płyn jest gorący to rośnie jego objetość oraz rośnie również ciśnienie w układzie i dlatego masz twardsze przewowdy gumowe. Jakbyś otworzył wtedy korek to na bank masz poparzona twarz bo od razu płyn Ci wystrzeli co wcale nie jest oznaką uszkodzonej uszczelki a jedynie lekkomyślności. Gdybyś miał walniętą uszczelkę to po rozgrzaniu silnika, wywalałoby Ci płyn przez odpowietrznik w korku . A skoro tak się nie dzieje to nie ma co panikować. Płynu Ci ani nie ubywa ani nie przybywa więc tym sie nie przejmuj.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Wojti »

jak to nie możesz odkręcić korka ? Weż duże żaby i na zimnym odkręcisz :)
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3064
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#29 Post autor: Tazz »

Po za tym jak w zbiorniczku nie ma śladów oleju, nie śmierdzi paliwem i nie ma babelkow a olej nie ma barwy Cafe latte to nie ma obaw o UPG :) płynu tez nie ubywa i nie kopci na biało ?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: ryba1 »

Po 1-sze wody się nie dolewa bo to zaciera pompę. 2 sprawa ja za mocno korek dokrecony to przez odpowietrznik nic nie pójdzie. 99% co przyjeżdża na robotę ma dowalony korek od zbiornika płynu na maxa. Korek musi być lekko dokrecony z wyczuciem żeby układ mógł się odpowietrzyc. Wystarczy po pakowaniu spróbować lekko odkręcić i od razu życzy. Jak się lekko dokrecic nie ma tego objawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”