Uszczelka pod glowicą
Moderator: Sebu$
Witam, jestem nowy na forum ten temat wydał mi się najodpowiedniejszym miejscem na zadanie mojego pytania, a więc:
Niedawno kupiłem moją 1 zafirę pojechałem na wymianę filtrów i płynów. Przy przeglądzie mechanik z Bosch Service stwierdził że mam wyciek z pod głowicy i pompy wtryskowej przysłał mi wycenę na mail. Cytuję:
"Materiały potrzebne do naprawy tj uszczelka pod głowicę, uszczelki pozostałe materiały uszczelniające to ok. 1000zł oraz robocizna ok 800zł. W sumie 1800zł. Czas naprawy to 2 dni".
Bardzo was proszę o opinię na temat tej wyceny ponieważ jestem trochę skołowany nie wiem czy robić to u nich czy szukać czegoś tańszego ponieważ cena wydaje mi się naprawdę wygórowana dodam że ów Bosch Service jest w polecanych na forum.
Pozdrawiam
ps. dodam jeszcze że ogólnie nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów wskazujących na wycieki.
Niedawno kupiłem moją 1 zafirę pojechałem na wymianę filtrów i płynów. Przy przeglądzie mechanik z Bosch Service stwierdził że mam wyciek z pod głowicy i pompy wtryskowej przysłał mi wycenę na mail. Cytuję:
"Materiały potrzebne do naprawy tj uszczelka pod głowicę, uszczelki pozostałe materiały uszczelniające to ok. 1000zł oraz robocizna ok 800zł. W sumie 1800zł. Czas naprawy to 2 dni".
Bardzo was proszę o opinię na temat tej wyceny ponieważ jestem trochę skołowany nie wiem czy robić to u nich czy szukać czegoś tańszego ponieważ cena wydaje mi się naprawdę wygórowana dodam że ów Bosch Service jest w polecanych na forum.
Pozdrawiam
ps. dodam jeszcze że ogólnie nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów wskazujących na wycieki.
- paucio
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira 1.6
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Witam. Co oprócz uszkodzonej uszczelki pod głowicą może powodować ubytki płynu chłodniczego przy założeniu że na wężach ani chłodnicy nie widać przecieków. Silnik 1.8 Pb.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2016, 11:15 przez paucio, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli masz niewielką nieszczelność na wężach to możesz jej nie zauważyć. Gorący płyn będzie odparowywał z gorących przewodów. Spróbuj odczekać aż ostygnie trochę układ i może gdzieś metodą macajewa namierzysz wilgoć na łączeniach.paucio pisze:Witam. Co oprócz uszkodzonej uszczelki pod głowicą może powodować ubytki płynu chłodniczego przy założeniu że na wężach ani chłodnicy nie widać przecieków. Silnik 1.8 Pb.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Zobacz w miejscu pasażera pod dywanikiem czy nie masz mokro. www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7574
Ostatnio zmieniony 30 sty 2016, 14:27 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedys Bosch Serwis wykrecal mi urwana swiece. I powiedzieli ze jesli bedzie potrzeba to sciagna glowice, i uszczelka pod nia u nich kosztowala 220zl. Z tym ze nie liczyli sobie za ściąganie glowicy. Zawsze mozesz kupic swoje uszczelki i takie ci zaloza. Lecz na swoje materialy i robocizne daja gwarancje. Wedlug mnie 1800 za wymiane samej uszczelki to lekka przesada. Ale wkoncu to Bosch.
- muraww
- Przeglądacz
- Posty: 63
- Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Płock
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Koledzy czy ktoś się może orientuje bo szukam na forum i nie mogę znaleźć jaki jest mniejwięcej koszt wymiany uszczelki pod głowicą w zafirze a 1.8 125km. Ewentualnie czy ktoś miał podobny przypadek, a mianowicie po rozgrzaniu silnika przybywa płynu w zbiorniku wyrównawczym, tak ok 2-3 cm. Do tego twardnieją przewody od chłodnicy. W płynie brak oleju a w oleju brak płynu. Całą zimę z autem nie było problemu płynu było zalane na maxa aż pod napis na zbiorniku, kiedy sie ociepliło i w czasie jazdy po mieście, czyli korki 3 razy wywaliło płyn korkiem. Kieedy chcę odkręcić korek na rozgrzanym silniku płyn momentalnie idzie do góry i syczy. Korek wymieniłem na nowy, nie pomogło. Po zgaszeniu silnika po jakimś czasie płyn opada do normalnego poziomu. Samochód nie dymi normalnie odpala termostat puszcza wentylator załącza się przy troche ponad 90 °C . Teraz kiedy płynu jest zalane do zgrzewu po rozgrzaniu płyn unosi się do napisu na zbiorniku. Ktoś ma jakiś pomysł ?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 12:54 przez muraww, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Brzozów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
To normalne objawy. W każdym chyba samochodzie rośnie poziom płynu w zbiorniku podczas nagrzewania się silnika. Ciśnienie w układzie też rośnie. Podejrzewam że płyn Ci wyrzuciło bo po prostu miałeś go za dużo .
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Zrób testmuraww pisze: ↑30 maja 2018, 11:41 Koledzy czy ktoś się może orientuje bo szukam na forum i nie mogę znaleźć jaki jest mniejwięcej koszt wymiany uszczelki pod głowicą w zafirze a 1.8 125km. Ewentualnie czy ktoś miał podobny przypadek, a mianowicie po rozgrzaniu silnika przybywa płynu w zbiorniku wyrównawczym, tak ok 2-3 cm. Do tego twardnieją przewody od chłodnicy. W płynie brak oleju a w oleju brak płynu. Całą zimę z autem nie było problemu płynu było zalane na maxa aż pod napis na zbiorniku, kiedy sie ociepliło i w czasie jazdy po mieście, czyli korki 3 razy wywaliło płyn korkiem. Kieedy chcę odkręcić korek na rozgrzanym silniku płyn momentalnie idzie do góry i syczy. Korek wymieniłem na nowy, nie pomogło. Po zgaszeniu silnika po jakimś czasie płyn opada do normalnego poziomu. Samochód nie dymi normalnie odpala termostat puszcza wentylator załącza się przy troche ponad 90 °C . Teraz kiedy płynu jest zalane do zgrzewu po rozgrzaniu płyn unosi się do napisu na zbiorniku. Ktoś ma jakiś pomysł ?
https://youtu.be/8RR-4c0Oghs
Ja będzie negatywny to koszt wymiany uszczelki pog głowicą jakieś 500 zł nie licząc robocizny
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Nie odkręcaj korka na gorącym.
Nie dolewaj płynu na gorącym.
Amen.
przerabiałem
Wody nie dolewałeś...?
Nie dolewaj płynu na gorącym.
Amen.
przerabiałem
Wody nie dolewałeś...?
- muraww
- Przeglądacz
- Posty: 63
- Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Płock
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
No powiem szczerze ze 2 setki wody dolałem przyznaje sie bez bicia korka nie odkrecam na goracym poprostu chciałem zobaczyc co bedzie sie działo. Wczoraj pojezdzilem troche po mieście w te upały i stan w zbiorniku sie nie zmienił, podnosi sie przed załączeniem wentylatora. Zmienić termostat na próbę?
Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
Co do testu to bedzie ciężko bo na ciepłym silniku nie odkręce korka za chiny, jak chciałem go rozgrzać bez korka to też sie nie da bo płyn po rozgrzaniu idzie do góry
Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
Co do testu to bedzie ciężko bo na ciepłym silniku nie odkręce korka za chiny, jak chciałem go rozgrzać bez korka to też sie nie da bo płyn po rozgrzaniu idzie do góry
Kolego, układ chłodzenia to układ zamknięty bo gdy płyn jest gorący to rośnie jego objetość oraz rośnie również ciśnienie w układzie i dlatego masz twardsze przewowdy gumowe. Jakbyś otworzył wtedy korek to na bank masz poparzona twarz bo od razu płyn Ci wystrzeli co wcale nie jest oznaką uszkodzonej uszczelki a jedynie lekkomyślności. Gdybyś miał walniętą uszczelkę to po rozgrzaniu silnika, wywalałoby Ci płyn przez odpowietrznik w korku . A skoro tak się nie dzieje to nie ma co panikować. Płynu Ci ani nie ubywa ani nie przybywa więc tym sie nie przejmuj.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
jak to nie możesz odkręcić korka ? Weż duże żaby i na zimnym odkręcisz
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Po za tym jak w zbiorniczku nie ma śladów oleju, nie śmierdzi paliwem i nie ma babelkow a olej nie ma barwy Cafe latte to nie ma obaw o UPG płynu tez nie ubywa i nie kopci na biało ?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Po 1-sze wody się nie dolewa bo to zaciera pompę. 2 sprawa ja za mocno korek dokrecony to przez odpowietrznik nic nie pójdzie. 99% co przyjeżdża na robotę ma dowalony korek od zbiornika płynu na maxa. Korek musi być lekko dokrecony z wyczuciem żeby układ mógł się odpowietrzyc. Wystarczy po pakowaniu spróbować lekko odkręcić i od razu życzy. Jak się lekko dokrecic nie ma tego objawy.