Rdza kolektora i katalizatora

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
merho
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 15 kwie 2016, 09:28
Imię: maciej
Lokalizacja: gdańsk
Auto: zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

Rdza kolektora i katalizatora

#1 Post autor: merho »

Cześć.

Dziś auto trafiło do warsztatu tłumikarza, niepokoiły mnie dźwięki z komory silnika na niskich obrotach. Mechanik po dobraniu się do kolektora zadzwonił ze złą wiadomością "przegnity kolektor i katalizator". Na zdjęciach może tego nie widać, ale skorodowane to jest tak że się kruszy. Zastanawiam się co mogło doprowadzić do takiego rozkwitu rdzy. Zośka nie ma dolnej osłony silnika, czy sól drogowa mogła sie tam dostać i wyrządzić takie szkody?
Załączniki
Attach6901_20180702_110520.jpg
Attach6900_20180702_110515.jpg
Attach6899_20180702_110434.jpg
Attach6898_20180702_110348.jpg

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: miodzik »

Przyznam, że trochę słabo to wygląda jak na sól drogową..
Znasz dokładną historię auta?
Czy przypadkiem gdzieś nie brało udziału w jakiejś powodzi (podtopieniach) kilka lat temu?
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

merho
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 15 kwie 2016, 09:28
Imię: maciej
Lokalizacja: gdańsk
Auto: zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#3 Post autor: merho »

Auto z 2009 roku kupione w 10.2016 pełnej historii nie znam/sprawdzana była historia serwisowa i czy była jakaś szkoda w ubezpieczalni. Podtopione auto raczej nie było, bo we wnętrz jest OK. Obstawiam mycie jakąś chemią, srodek nie został spłukany, wysoka temp zrobiły swoje.Auto było zarejestrowane na kobietę, może zośce zrobiła małe SPA. Śruby mocujące osłonę silnika też skorodowane, na aluminiowych elementach ślady jakby "soli" taki biały osad.
EDIT
Auto ma już nowy katalizator i kolektor, osłona termiczna była tak podniszczona że sie uszkodziła w trakcie demontażu. Zośka jeszcze ma głośną klimę,pracuje trochę głośniej od silnika. Pewnie kolejna niespodzianka.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2018, 14:31 przez merho, łącznie zmieniany 2 razy.

Macieki
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 03 lis 2015, 16:36
Lokalizacja: Kraków
Model:

#4 Post autor: Macieki »

U mnie kolektor też był w kiepskim stanie do tego stopnia, że pomiędzy środkowymi rurami wypadła dziura i pęknięcie. Spawanie na warsztacie pomogło załatać te szkody, ale okazało się, że jednocześnie rury się nieco odkształciły tzn. całość jakby ścisnęło. W efekcie trzeba było jeszcze przyszlifować rury przy łączeniu z silnikiem i rozwiercić otwory montażowe, inaczej nie było możliwości założyć część.

Niby sporo problemów z tego łatania wyniknęło ale za tę regenerację zapłaciłem łącznie 300 zł + "krowa" (plus jeszcze uszczelka). Z ciekawości, ile dałeś za nowy katalizator z kolektorem bo ja najniższą cenę usłyszałem 1100 zł?

Wiadomo, nie ma gwarancji ile ten łatany sprzęt pociągnie, ale myślę, że jeszcze trochę pojeździ.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2018, 20:14 przez Macieki, łącznie zmieniany 1 raz.

merho
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 15 kwie 2016, 09:28
Imię: maciej
Lokalizacja: gdańsk
Auto: zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#5 Post autor: merho »

Macieki pisze: 06 lip 2018, 20:14 U mnie kolektor też był w kiepskim stanie do tego stopnia, że pomiędzy środkowymi rurami wypadła dziura i pęknięcie. Spawanie na warsztacie pomogło załatać te szkody, ale okazało się, że jednocześnie rury się nieco odkształciły tzn. całość jakby ścisnęło. W efekcie trzeba było jeszcze przyszlifować rury przy łączeniu z silnikiem i rozwiercić otwory montażowe, inaczej nie było możliwości założyć część.

Niby sporo problemów z tego łatania wyniknęło ale za tę regenerację zapłaciłem łącznie 300 zł + "krowa" (plus jeszcze uszczelka). Z ciekawości, ile dałeś za nowy katalizator z kolektorem bo ja najniższą cenę usłyszałem 1100 zł?

Wiadomo, nie ma gwarancji ile ten łatany sprzęt pociągnie, ale myślę, że jeszcze trochę pojeździ.
Koszt za całość to 1200, plus 50 za osłonę która do mnie wczoraj dotarła. Koleś obiecał mi to zmontować za flaszkę :D

Nie mogę się przyzwyczaić do nowego dźwięku wydechu.

Następna będzie klima/alternator

michalbachowski
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 17 sty 2014, 19:53
Imię: Michał
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XE.XER

#6 Post autor: michalbachowski »

Hej, mam prośbę, mógłbyś napisać gdzie kupiłeś ten katalizator, albo jak go szukać? Mam Zafirę B 1.8, 2006 rocznik. Wczoraj mechanik zdiagnozował katalizator do wymiany. Kupił zamiennik i ... nie pasuje. Nasz oryginalny ma kształt jajowaty, dokładnie tak jak Twój. A te dostępne na allegro i olx są okrągłe i nie pasują. Mają też inne rozstawy dziur. Nowy w salonie Opla ponad 4000 zł.

merho
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 15 kwie 2016, 09:28
Imię: maciej
Lokalizacja: gdańsk
Auto: zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#7 Post autor: merho »

michalbachowski pisze: 11 lip 2018, 09:57 Hej, mam prośbę, mógłbyś napisać gdzie kupiłeś ten katalizator, albo jak go szukać? Mam Zafirę B 1.8, 2006 rocznik. Wczoraj mechanik zdiagnozował katalizator do wymiany. Kupił zamiennik i ... nie pasuje. Nasz oryginalny ma kształt jajowaty, dokładnie tak jak Twój. A te dostępne na allegro i olx są okrągłe i nie pasują. Mają też inne rozstawy dziur. Nowy w salonie Opla ponad 4000 zł.
Hej. wymieniony mam cały kolektor z katalizatorem, my szukaliśmy po kodzie silnika, możesz szukać po numerze oryginalnej części.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”