Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1276 Post autor: marcinsu »

Ok, dzięki Łukasz :)

Szukałem po eksporcie (lsm_config) do pliku odpowiedni klucz, a jest dedykowany konfigurator, nieźle :)

Zrobiłem test po wgraniu nowego softa. Mimo że nie wyłączyłem LED już nie było falowania :shock: (cały czas 5V)
W każdym razie akcja dla LED- działa:

Kod: Zaznacz cały

0000 03 020300 03 020301 01 010FA0
podobna do C2D również.

Drugi test tak samo jak wyżej.
Dla TX i RX cały czas jest 5V (oczywiście na uruchomionym silniku / zapłon / bez kluczyka).
Akcje miałem podobną, tyle że dla tych wyjść 01 i 02. Widziałem na wyświetlaczu że akcje się uruchamiają (przyciskami radia).

Dodano po 4 minutach 30 sekundach:
Osobiście potrzebuje tylko jednego wyjścia. Dziś po długim czasie poskładam wszystko do pudełka i wreszcie będę miał to domykanie szyb :lol:
Szczęściarze Ci co posiadają REC ;)

twistINN
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 07 kwie 2018, 20:34
Imię: Bartosz
Auto: Astra H 1.7 CDTI
Model: AH
Oznaczenie silnika: Z17DTJ

#1277 Post autor: twistINN »

Zmienię trochę temat. Mam dodatkową nagrzewnicę - Quickheat. Czy jest możliwość żeby wyświetlał się jakiś komunikat po włączeniu/wyłączeniu? To się uruchamia automatycznie w zależności od temperatury zewnętrznej i temperatury silnika, ale tak naprawdę nie ma żadnej informacji kiedy to się dzieje.
Z tego co pamiętam jeżeli opcom to ogarnia to LWPM też. W tej chwili jest informacja w ECUInfo (ECC:Dodatkowe nagrzewanie). Jakby jeszcze to "wyciągnąć" w formie komunikatu + akcja np. zapalenie kontrolki, dałoby się?

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1278 Post autor: Ostap »

Obrazek


Tu widać pin LED- ?

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Zainstalowałem nową wersję i sprawdzę stan baterii w TPMS dziś jak będę jechał w trasę ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1279 Post autor: marcinsu »

Jeśli masz schematy z bitbucket to możesz sprawdzić piny programem EAGLE.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1280 Post autor: Ostap »

Jadąc do Radomia zainstalowałem soft najnowszy do sterowania pinami, niestety coś chyba jest nie tak bo moduł działa tylko do pierwszego przekręcenia kluczyka. Gdy auto zgaszę, moduł przestaje działać. Trzeba go wyjąć i włożyć aby zadziałał.

Zainstalowałem soft najnowszy TPMS i tu jest wszystko ok. Wszystko pokazuje dobrze. Dziwne jest to, że po 50km wywaliło mi błąd czujników na desce i zniknęły dane z zakładki BC o ciśnieniu. ECU info cały czas pokazywało ciśnienie 4 kół. Jakieś pomysły? To zbieg okoliczności? Ostatnio jeździłem z 4k km i wszystko było ok. Tu po instalacji softu od razu jakieś problemy. Przypadek?

Dodano po 35 minutach 22 sekundach:
Obrazek

To jest LED-
Po przekręceniu płytki widać to od razu.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2018, 17:53 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

marcinsu
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
Model: AH
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#1281 Post autor: marcinsu »

Ostap pisze: 24 sie 2018, 07:56 Nadal nie rozumiesz ;) jak niby mam spalić procesor? ;) przy podłączeniu przez diodę ;)
Masz sterowanie poprzez podanie masy w tym przekaźniku, jak zastosujesz diodę aby nie przekazywać 9V do LCM to sobie zablokujesz całkowicie sygnał.
Jak podłączysz IN z przekaźnika do anody to na wyjściu będziesz przekazywał nadal 9V. Jedynie zablokujesz 5V od LCM.

Z tego co wiem dioda działa w jedną stronę, chyba że mówimy o czymś innym.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2018, 20:30 przez marcinsu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1282 Post autor: Ostap »

No tak :czerwona:

Zawsze stosowałem diody ale przy sterowaniu plusem :ok: przecież na masę to nie zadziała :help:

Masz rację kolego, w ten sposób nie będzie to działać :zdrowko:

Zrobiłem już mały układ oparty na ULN2003, który sterowany jest wysokim a na wyjściu daje niskie (masę), ma wbudowane od razu zabezpieczenia i nie trzeba już nic dodawać do przekaźnika. Niby piszą, że ma mocy 500ma co do 4 przekaźników wystarczy, szczególnie, że nie będą one non stop włączone tylko impulsowo. Gdzieś widziałem test, że spokojnie działa powyżej ampera a dokładnie 1,4A. Mam kilka przekaźników to będzie z czego lutować :)

Trzeba jutro go kupić i zrobić płytkę. Wtyczkę już zrobiłem do modułu. Zostanie to wszystko podłączyć i będzie hulać :miotla:

Dzięki za przypomnienie bo już chciałem płytkę robić pod diody :)

Obrazek

edit

Sprawdziłem, że mam dużo przekaźników na 5v i dałem lm7805 do zasilania ulna, spokojnie powinien to uciągnąć bez pocenia się, dam mu jeszcze mały radiator :)
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 21:22 przez Ostap, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1283 Post autor: Ostap »

Dziś kupiłem uln ;) do tego 7805 na 3A, więc zapas prądu będzie. Może uda się zrobić dziś płytkę? Zobaczymy.

Wczoraj robiłem przymiarkę wtyczki razem z modułem ;) wchodzi na styk i nie czerka o wodziki. Teraz tylko czas i jeszcze raz czas ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1284 Post autor: LWPM »

pamiętaj, że 3A na 7805 w samochodzie nie wyciągniesz :)
przy 100mA stabilizator jest już ciepły. Zbyt duża różnica napięć: ok 14V na wejściu i 5V na wyjściu daje bardzo dużą moc do rozproszenia.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1285 Post autor: Ostap »

Ja potrzebuję max 500ma i to chwilowo ;)

Dla spokoju dam jakiś mały radiator ;)

Płytka już się robi ;)

Dobrze, że żona wyszła ;)


Dajesz Łukasz jakieś kondensatory przy wejściu 7805 i na wyjściu?

Obrazek
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1286 Post autor: Ostap »

Trochę słabo wizualnie to wyszło, nie przewidziałem wielkości elementów i rozkładu ;)

Po zlutowaniu całość nie działała ;( okazało się, że 7805t daje tylko 1.8V :nie_wiem: nowy za 4.9zl i nie działa. Dobrze, że miałem 7805s.
Jedna cewka z przekaźnika pobiera ~80mA, co daje nam ~320mA. Przy takim poborze z tym małym radiatorem, stabilizator jest lekko ciepły. Przekaźniki raczej nie będą nigdy włączone ciągle, tylko impulsowo.
Wejście 5V, a wyjście z modułu, układ ULN2003A obciąża 4.2mA, więc spoko. Można bardzo tanio zrobić sobie taki układ na 4 przekaźnikach. Taniej na pewno niż gotowe, choć ja tu większość części miałem ;)
Może w weekend uda się to uruchomić ;)


Teraz sprawa ECU info i TPMS

Coś jest nie tak. Wywala mi błąd na liczniku. Jak wejdę w ECU info to błąd się pojawia przy sprawdzaniu barów. Nie zawsze ale to już któryś raz. Jak błąd się pojawi to wchodzę w ECU info i tam za każdym razem wywala inny czujnik, więc to nie wina czujników. Stan baterii ciągle pokazuje - słaby, nawet gdy nie widzi czujnika, więc tu coś coś też jest nie tak, raczej ;)
Może podczas jazdy przy odczycie wywala jakiś błąd lub nie może tak być. Nie wiem.



Obrazek
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1287 Post autor: LWPM »

dobra robota :)
oczywiście do 7805 dołączamy kondensatory - zgodnie z datasheetem.
w module jest 330nF na wejściu, na wyjściu 100nF + 10uF
tutaj elektrolity można by dać większe... zarówna na wejściu jak i na wyjściu, bo będziesz miał dosyć skokowe zmiany poboru prądu.
skąd takie niskie napięcie na 7805T... nie wiem - nie znam się :)

co do TPMS... jaki błąd Ci wywala? błąd czego? w TPMS?
poprzednia wersja bez stanu baterii działała lepiej?
Ostatnio zmieniony 28 sie 2018, 10:47 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1288 Post autor: Ostap »

Włącza się kontrolka od TPMS. Jaki? Nie podłączałem opcoma. Jak wchodzę w ECU info to widoczne są tylko 3 czujniki a gdy tak jest to od razu wtedy będzie błąd. Za każdym razem przy błędzie widać inne czujniki.

Wersję bez baterii krótko testowałem. Ciężko powiedzieć, ogólnie stan baterii nie zmienia się, czy czujnik jest widoczny czy nie.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#1289 Post autor: Ostap »

Niestety soft pod sterowanie pinami ma jakieś błędy. Nie działa sterowanie pinami po prostu, żadnym. LED- nie sprawdziłem jeszcze. RX TX I C2D nie działa.

Niestety coś jest nie tak z softem. Moduł po uśpieniu już się nie wybudza.

Proszę obejrzeć dwa filmiki z głosem :)

https://youtu.be/MDHUPTb4tUY

https://youtu.be/QWf6DT9EypQ



Dodatkowo Łukasz mam kilka pytań.

1.Czy akcja przy uruchomieniu silnika ma wysoki priorytet? Nie będą mi gasły światła dzienne jeśli pod uruchomienie silnika podepnę akcje od dziennych? Jeśli ma słaby priorytet to czy można jakoś zmienić aby była jak akcja do świateł dziennych?
2. Prosiłbym Cię o odkodowanie akcji "zamknij centralny zamek" i "otwórz centralny zamek" potrzebuję polecenia w cyferkach :)
3. Czy w module bez przejściówki uart (jeden z pierwszych) można coś zmodyfikować aby moduł wykrywał moment otworzenia auta? Coś gdzieś mi się obiło o uszy.



TPMS na razie nie mogę testować bo odpadł mi jeden czujnik i mam go w boczku (nie pytaj jak :) ) Ten czujnik który był luzem w oponie, to nie on spowodował błąd oryginalnego systemu TPMS.

Wiem Łukasz, że jest sobota ale weekend to mój jedyny czas abym mógł coś porobić a bez softu na działające sterowanie pinami moja robota stoi w miejscu :miotla:

Dodano po 38 sekundach:
Jak u innych wypadają testy softu 118? Działa Wam to jakoś?
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#1290 Post autor: froniu1 »

Testowales tylko z tym twoim modulem podlaczonym czy bez niego tez? Chodzi o to czy bez tego modulu tez zawiesza sie lwpm.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2018, 12:55 przez froniu1, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”