Nieszczęsna uszczelka smoka w 2,0 cdti
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 03 gru 2018, 15:19
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Z tego co się orientuję to ten problem nie dotyczy benzyny ...w zamian za to są inne ciekawe smaczki
Dodano po 3 minutach 1 sekundzie:
Jeszcze jedn o pytanko kolego ... jeśli się orientujesz oczywiście... To jak nie muszę ściągać skrzyni to wymiana jej nieszczęsnej uszczelki będzie mniej więcej wyglądać tak jak na tym filmiku z insygni ??
Dodano po 2 minutach 41 sekundach:
Jeszcze jedn o pytanko kolego ... jeśli się orientujesz oczywiście... To jak nie muszę ściągać skrzyni to wymiana jej nieszczęsnej uszczelki będzie mniej więcej wyglądać tak jak na tym filmiku z insygni ??
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Witam.Jestem również po wymianie tej uszczelki,u mnie na zimnym silniki komp zaczął wyrzucać błąd ciśnienia oleju po wymianie problem znikł.Dla odwiedzających serwisy nie dajcie się czasami namówić na ingerencję w oprogramowanie sterowania czujnikiem ciśnienia!!! Były przypadki,że zaniżali pomiar na czujniku ciśnienia a smok nadal ciągnął olej z powietrzem przez stwardniałą uszczelkę z tym ,że komputer już niskiego ciśnienia nie wykrywał i nie wskazywał błędu.Zbyt niskie lub wysokie ciśnienie oleju = "zabójstwo" silnika.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Cenna informacja!zibii pisze: ↑08 gru 2018, 11:48 Witam.Jestem również po wymianie tej uszczelki,u mnie na zimnym silniki komp zaczął wyrzucać błąd ciśnienia oleju po wymianie problem znikł.Dla odwiedzających serwisy nie dajcie się czasami namówić na ingerencję w oprogramowanie sterowania czujnikiem ciśnienia!!! Były przypadki,że zaniżali pomiar na czujniku ciśnienia a smok nadal ciągnął olej z powietrzem przez stwardniałą uszczelkę z tym ,że komputer już niskiego ciśnienia nie wykrywał i nie wskazywał błędu.Zbyt niskie lub wysokie ciśnienie oleju = "zabójstwo" silnika.
Oczywiście!
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
Witam, przymierzam się do zakupu Zofii z 2016 lub 2017 r z silnikiem 170 KM (chyba już mają w standardzie ad blue) - czy te silniki też trapi problem tej uszczelki? Bo ponoć zostały poprawione. Ponoć ..............
2005-2008 Zafira A 1,8 125 PS 2001r
2008-2018 Zafira B 2,2 150 PS 2007r
2019 - pora na zośkę C ?
2008-2018 Zafira B 2,2 150 PS 2007r
2019 - pora na zośkę C ?
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
Dzięki!
Tak - biorę tą opcję pod uwagę, ale przy okazji też wymiana wszystkich płynów ustrojowych, łącznie ze skrzynią biegów i hamulcami, to się tego trochę uzbiera ...
2005-2008 Zafira A 1,8 125 PS 2001r
2008-2018 Zafira B 2,2 150 PS 2007r
2019 - pora na zośkę C ?
2008-2018 Zafira B 2,2 150 PS 2007r
2019 - pora na zośkę C ?
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 03 gru 2018, 15:19
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Wiadomo płyny to podstawa. Co do uszczelki to podobno niebieska z fiata jest poprawiona.Mati_2001 pisze: ↑08 sty 2019, 06:21Dzięki!
Tak - biorę tą opcję pod uwagę, ale przy okazji też wymiana wszystkich płynów ustrojowych, łącznie ze skrzynią biegów i hamulcami, to się tego trochę uzbiera ...
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
W którym roku była ta poprawa silników, bo ja zastanawiam się nad rocznikiem 2014-15.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 03 gru 2018, 15:19
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jeśli chodzi Ci o poprawioną uszczelkę smoka to niestety w Oplu jest cały czas ta sama (wadliwa) fiat podobno poprawił tą uszczelkę chyba od 2017 roku. W Oplu jest koloru czerwonego a w fiacie - niebieska.
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
No tak, ale jak pisałem powyżej - "ponoć " to zmienili - silniki A20DTH cierpią na tą przypadłość, natomiast B20DTH - nie
2005-2008 Zafira A 1,8 125 PS 2001r
2008-2018 Zafira B 2,2 150 PS 2007r
2019 - pora na zośkę C ?
2008-2018 Zafira B 2,2 150 PS 2007r
2019 - pora na zośkę C ?