Świeci kontrolka "check engine" wraz z TC
Moderator: Sebu$
to mozna tak przetlumaczyc p1550 cisnienie doladowania:odchylenie kontrol p1526minimalna pozycja przepustnicy. w warsztacie powiedzieli ze to przekaznik bo jeden kolo silnika byl cieply ale ja zamienialem i nic nie dawalo.pozniej mowili ze komputer.nie chcialbym wymieniac wszystkiego po kolei jak cos jest dobre,zwazywszy na to ze komputer tu kosztuje tyle co bym druga taka zafire kupil.
tak przycina się. ale jest to jednorazowe - ale porządne. i wtedy wyskakują kontrolki. Dokładnie to dzieje się to po wrzuceniu dwójki. Na 1 jest OK. Ostatni raz miałem to 5kkm temu więc jak na razie bardzo rzadko no i oczywiście częściej mi się zdarza konieczność gwałtowniejszego ruszenia... zresztą jak to przy jeżdżeniu po mieście...
Dziś rano powtórka i to dwa razy. I to przy normalnym przyspieszaniu na 2 (bez zmiany biegu). Oczywiście Check się pali TC gasło po restarcie silnika. Coś się spie.... chyba na dobre. Najgorsze że nie wiadomo jak to naprawić.... spróbuje może jak kolega "Sneyk77" z wymianą cewki.
PS. Firek jeżeli chodzi ci o to że bład mi wyskakuje kiedy ruszam z piskiem powodując załączenie się TC to tak nie jest. Po prosu ruszam ale bez buksowania kół. TC załącza się pewnie w wyniku wypadającego zapłonu - który ostatnio wyszedł z kodów błędu - i pewnie dziś to samo. Wczoraj bład w TC był C0256 usterka redukcji momentu obrotowego ( no i oczywiście wypadanie zapłonu 4 cylindra). Doczytałem się że błąd C0256 jest właśnie często powiązany z wypadaniem zapłonu. Wychodziło by na to, że wszystkiemu winien jest wypadający zapłon.
PS. Firek jeżeli chodzi ci o to że bład mi wyskakuje kiedy ruszam z piskiem powodując załączenie się TC to tak nie jest. Po prosu ruszam ale bez buksowania kół. TC załącza się pewnie w wyniku wypadającego zapłonu - który ostatnio wyszedł z kodów błędu - i pewnie dziś to samo. Wczoraj bład w TC był C0256 usterka redukcji momentu obrotowego ( no i oczywiście wypadanie zapłonu 4 cylindra). Doczytałem się że błąd C0256 jest właśnie często powiązany z wypadaniem zapłonu. Wychodziło by na to, że wszystkiemu winien jest wypadający zapłon.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Tylko że wypadanie zapłonu może byc spowodowane rónież zbyt ubogą mieszanką, która jest następstwem tego że system kontroli trakcji(TC) poza uzyciem hamulców, wycina dawke paliwa. Może trzeba by spróbowac wyłączyc trakcje i spróbowac pojeżdzic bez niej....
Wiesz a sama trakcja nie załacza sie przy każdym buksowaniu koła tylko kiedy róznica predkosci jednego koła jest poza jakims tam zakresem w porównaniu do drugiego koła, i akurat wcale nie potrzebne jest buksowanie.
Wiesz a sama trakcja nie załacza sie przy każdym buksowaniu koła tylko kiedy róznica predkosci jednego koła jest poza jakims tam zakresem w porównaniu do drugiego koła, i akurat wcale nie potrzebne jest buksowanie.
No wiem. Ale już zdążyłem sprawdzić kiedy mi się załącza - i jak ruszyć żeby TC zadziałał. Jak na razie postanowiłem wymienić DISa. Objaw po kilku km przejechanych to mniejsze - minimalne szarpanie przy puszczaniu gazu i dodawaniu. Na precyzyjną informację za wcześnie ale zauważyłem poprawę w pracy silnika przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Koszt jednak spory jak na zakup w ciemno "250zł". Będę musiał kilka razy popróbować ruszyć gwałtownie jak wtedy i zobaczymy czy uda mi się uzyskać te błędy - oby nie.
dzisiaj odebralem zafirke.komputer wymieniony wszystko dziala ok. nie rozumiem tylko dlaczego wyskakiwaly bledy zwiazane z przepustnica, swoja droga dobrze ze jej nie wymienilem bo mialem juz taki zamiar a kosztuje tu 400euro, tak tylko komputer "jedyne" 550e i wymiana 300e. najdrozszy moj samochod pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc