[B] Problem z odpaleniem Zafira B
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam. Zafira 1.9 cdti 120km z19dt.
Po nocy musze krecic rozrusznikiem okolo 20/30 sekund zeby zapalila. Tak samo jest po pracy. Stoi 8 godz i sam objaw. Dlugie krecenie a jak zlapie to siwo niebieski dym i swad ropy. Jak zapali to.moge gasic i palic nawet 10 razy i zlapie na dotyk.
Jakies pomysly?
Dzis wykonalem test przelewowy i 3 wtrysk troche odstaje. To.moze byc przyczyna mojego problemu przy paleniu?
Po nocy musze krecic rozrusznikiem okolo 20/30 sekund zeby zapalila. Tak samo jest po pracy. Stoi 8 godz i sam objaw. Dlugie krecenie a jak zlapie to siwo niebieski dym i swad ropy. Jak zapali to.moge gasic i palic nawet 10 razy i zlapie na dotyk.
Jakies pomysly?
Dzis wykonalem test przelewowy i 3 wtrysk troche odstaje. To.moze byc przyczyna mojego problemu przy paleniu?
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Może jakimś sposobem paliwo, albo olej zalewa cylindry i dlatego nie chce odpalić.
Kiedyś moja siostra miała podobny problem i okazało się że padła uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy zalewał cylinder.
Kiedyś moja siostra miała podobny problem i okazało się że padła uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy zalewał cylinder.
A może paliwo się cofa do zbiornika i zanim pompa poda je z powrotem na wtryski to musi chwilę pokręcić
jakiś zawór zwrotny lub coś
jakiś zawór zwrotny lub coś
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Dzis zamontowalem zaworek zwrotny na zasilaniu przed filtrem paliwa rano próba odpalenia... mam nadzieje ze to pomoze...
Uszczelka pod glowica raczej ok. Plyn w normie w zbiorniczku. Oleju w plynie nie ma plynu w oleju takze nie.
Uszczelka pod glowica raczej ok. Plyn w normie w zbiorniczku. Oleju w plynie nie ma plynu w oleju takze nie.
Jakie efekty? Pomógł ten zaworek?missiek1709 pisze: ↑27 cze 2019, 19:09 Dzis zamontowalem zaworek zwrotny na zasilaniu przed filtrem paliwa rano próba odpalenia... mam nadzieje ze to pomoze...
Uszczelka pod glowica raczej ok. Plyn w normie w zbiorniczku. Oleju w plynie nie ma plynu w oleju takze nie.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie nic nie pomogło... stala 8godz pod praca teraz na zaplonie przytrzymalem chwile i znowu krecila 5/10sekund... po zapaleniu bialy/siwy dym i swad paliwa...
Nie mam juz zadnych pomyslow...
Nie mam juz zadnych pomyslow...
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam. Dzisiaj rano jakby nigdy nic zafira zapalila normalnie... poczekalem ok 5 sekund jak zgasly kontrolki przerzucila i zapalila... zero jakiegokolwiek dymu za mna... taka sama sytuacja byla 8 godzin pozniej po pracy. Ku mojemu zdziwnieni zapalila za pierwszym razem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale rano temperatura otoczenia byla ok 12 stopni a po pracy ok 24...
Ktos ma jakis pomysl?
Cos sie zawiesza? Komp dostaje bledne dane?
Pedalowanie ani opcom nic nie pokazuje...
Kolega mowil ze może ten wtrysk co przelewa troche wiecej niz pozostale moze sie przywieszac? Bylby taki efekt przy paleniu po postoju?
Jeszcze ma teorie o elektrozaworze na pompie?
Ze moze sie przywieszac
Filtr paliwa wymienilem ok 2tyg temu. Stary wyglądał jakby przezyl wojne...
Ktos ma jakis pomysl?
Cos sie zawiesza? Komp dostaje bledne dane?
Pedalowanie ani opcom nic nie pokazuje...
Kolega mowil ze może ten wtrysk co przelewa troche wiecej niz pozostale moze sie przywieszac? Bylby taki efekt przy paleniu po postoju?
Jeszcze ma teorie o elektrozaworze na pompie?
Ze moze sie przywieszac
Filtr paliwa wymienilem ok 2tyg temu. Stary wyglądał jakby przezyl wojne...
- Sokol_Milenijny
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 maja 2016, 09:32
- Imię: Olsen
- Lokalizacja: Vinaroz
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Możliwe że rozrusznik niedomaga. Ja mam dość kiepskie wartości w korektach i po mojej regeneracji odpala po sekundzie, co najwyżej 2 sekundy. Nawet nie czekam aż pompa ta w zbiorniku zrobi ciśnienie w układzie. Jedynie czekam aż zgasną kontrolki. Na zimnym silniku oczywiście.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Rozrusznik byl regerowany w kwietniu...
I wszystko bylo ok. A mozliwe ze moze akumulator glupiec? Lub byc na wykończeniu?
I wszystko bylo ok. A mozliwe ze moze akumulator glupiec? Lub byc na wykończeniu?
- Paciu123
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 cze 2018, 20:08
- Imię: Patryk
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18X
- Gender:
Witam.
Pacjent: Zafira B
Silnik: 1.8 140km + LPG
Rok: 2006
Przebieg: 230 000
Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem auta i klekotanie spod silnika.
Mianowicie...Gdy próbuję odpalić auto to czasami odpali on za pierwszym razem,a czasami muszę dodać gazu aby odpalił. Zdarza się też tak,że odpali on sam za 2 lub 3 razem,ale ma bardzo małe obroty i ledwo co udaje mu się je samemu podnosić i odpalić. Zauważyłem,że gdy gaszę auto na gazie to odpala gorzej,a gdy gaszę na benzynie odpala lepiej. Jednak nie zawsze tak jest.
Byłem u gazownika,bo myślałem,że problem leży po stronie gazu,jednak gazownik wszystkiemu wykluczył podłączając gaz pod komputer i sprawdzając szczelność wtrysków i przewodów stwierdził,że wszystko jest dobrze.
Dodatkowo słychać lekkie stukanie/klekotanie po odpaleniu auta. KZFR były wymieniane niedawno. Może być to wina luzów zaworowych ? Bo powiem szczerze,że nie wiem kiedy były sprawdzane luzy zaworowe,ponieważ auto mam od roku i nie wiem czy poprzedni właściciel robił takie rzeczy.
Świece wymieniane też były 3 miesiące temu.
Co może być przyczyną ? Czy regulacja luzów zaworów może pomóc ? Czy problem może tkwić gdzie indziej ?
Pacjent: Zafira B
Silnik: 1.8 140km + LPG
Rok: 2006
Przebieg: 230 000
Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem auta i klekotanie spod silnika.
Mianowicie...Gdy próbuję odpalić auto to czasami odpali on za pierwszym razem,a czasami muszę dodać gazu aby odpalił. Zdarza się też tak,że odpali on sam za 2 lub 3 razem,ale ma bardzo małe obroty i ledwo co udaje mu się je samemu podnosić i odpalić. Zauważyłem,że gdy gaszę auto na gazie to odpala gorzej,a gdy gaszę na benzynie odpala lepiej. Jednak nie zawsze tak jest.
Byłem u gazownika,bo myślałem,że problem leży po stronie gazu,jednak gazownik wszystkiemu wykluczył podłączając gaz pod komputer i sprawdzając szczelność wtrysków i przewodów stwierdził,że wszystko jest dobrze.
Dodatkowo słychać lekkie stukanie/klekotanie po odpaleniu auta. KZFR były wymieniane niedawno. Może być to wina luzów zaworowych ? Bo powiem szczerze,że nie wiem kiedy były sprawdzane luzy zaworowe,ponieważ auto mam od roku i nie wiem czy poprzedni właściciel robił takie rzeczy.
Świece wymieniane też były 3 miesiące temu.
Co może być przyczyną ? Czy regulacja luzów zaworów może pomóc ? Czy problem może tkwić gdzie indziej ?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Filtr paliwa( jesli jest)
Luz zaworowy trzeba by sprawdzić jeżeli nie był sprawdzany
Szczelność układu paliwowego (może benzyna się cofa albo układ zapowietrza) może też być problem z pompą paliwa.
Jakieś błędy są?
Skąd jesteś? Może jest w pobliżu ktoś z takim silnikiem i mógłby pożyczyć na chwilę przepływke ewentualnie czujnik położenia wałka rozrządu
Masz możliwość podpiecia pod komputer auta?
Luz zaworowy trzeba by sprawdzić jeżeli nie był sprawdzany
Szczelność układu paliwowego (może benzyna się cofa albo układ zapowietrza) może też być problem z pompą paliwa.
Jakieś błędy są?
Skąd jesteś? Może jest w pobliżu ktoś z takim silnikiem i mógłby pożyczyć na chwilę przepływke ewentualnie czujnik położenia wałka rozrządu
Masz możliwość podpiecia pod komputer auta?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Paciu123
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 cze 2018, 20:08
- Imię: Patryk
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18X
- Gender:
Mam możliwość. Nie ma błędów,tylko sonda lambda jest uszkodzona ale ta 2. Bo ta 1 z przodu silnika była wymieniana niedawno. Czasami mi śmierdzi gazem,może być od tego problem ?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Czyli możesz mieć rozjechane mapy Pb. A co dolega 2 sondzie?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX