Centralny zamek - Zafira A

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#151 Post autor: firek »

Prawdopodobnie na płytce w kluczyku odlutowały ci sie "stopki" jednego elementu(często dzieje się tak podczas nieumiejetnej wymiany baterii-człowiek uczy się na błądach), też to przerabiałem. Dobra lutownica z lekko przerobionym grotem i troszkę cierpliwości i kluczyk bedzie jak nowy.

biały79

#152 Post autor: biały79 »

no ale oba-dwa :) kluczyki?...temat do sprawdzenia oczywiscie :)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#153 Post autor: firek »

A czemu by nie, wystarczy że w obu była wymieniana bateri i stopki śa wurwane z płytki ;)

prayboy
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 15 sty 2010, 09:52
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#154 Post autor: prayboy »

WItam, zafira z 2005. Ostatnio zauważyłem że mój centralny zamek otworzył się i zamknął jak ktoś zadziałał na niego swoim pilotem. Mam zamek z pilotem w kluczyku.
Ktos mi powiedział że to częsta sprawa w Oplach. Czy mam się udać do elektryka i przestoić pilota? Albo zrobić to samemu?
dziękuję

Anony Mous

#155 Post autor: Anony Mous »

Witam,

i znowu pojawił mi się problem z centralnym, teraz nie otwiera i zamyka z pilota. Nie da się go zaprogramować (drugiego również, piloty sprawne) w stacyjce jak to zwykle robiłem.

błąd z AB-Com:

22 HOCHFREQUENZ SCHLUSSEL 2 NICHT SYNCHRONISERT

No i przy okazji zapytam o poduszkę, oczywiście zaświeciła się kontrolka no i nie da się jej wykasować:

37 BEIFAHRER GURTSCHLOSSTRAFFER WIDERSTAND ZU GROS

czy mają z tym coś wspólnego kabelki pod siedzeniem?




edit:

znalazłem na elektrodzie post w tym temacie:
Usterka naprawiona , okazuje się , aby zsynchronizować pilota - przy załączonym zapłonie musi być podane napięcie 12V ze stacyjki na radio./automatyczne włączanie,wyłączanie radia/ . U mnie radyjko nigdy nie załączało się w momencie załączenia zapłonu , skojarzyłem te fakty i po dociśnięciu kluczyka do stacyjki - radyjko zagrało w tym momencie nacisnąłem przycisk pilota - centralny zamknął i otworzył drzwi.Tym sposobem wprogramowałem również kluczyk rezerwowy.
u mnie również radyjko się nie włącza jak u kolegi. Tylko teraz jak do tego dojść co jest temu winne. Chyba czeka mnie rozbiórka stacyjki żeby się dostać do okablowania. Może ktoś coś podpowie.

waldik782

#156 Post autor: waldik782 »

Sluchaj z tego co wiem(poszukaj na forum) radio fabryczne sie programuje zeby wlanczalo sie po zaplonie.Jest to opcja do wlaczenia i wylaczenia.Bylo o tymna bank

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#157 Post autor: MieHor »

marsuc, jakie masz radio - czy oryginalne montowane w Oplach, jeśli np. CDR 500 lub wcześniejsze CAR 400 to w instrukcji do nich jest opis jak to się programuje, czy ma się włączać wraz z zapłonem czy niezależnie

Anony Mous

#158 Post autor: Anony Mous »

no właśnie kiedyś o tym zakładałem temat, wiem że tak to ma działać. Niestety u mnie ta opcja wcale nie działa, hmm może dlatego że radio nie dostaje napięcia ze stacyjki. Drugą sprawa to taka że radio wyłącza się po równej 1h. Wszystko wskazuje na brak napięcia w trakcie uruchamiania zapłonu. Muszę to sprawdzić.


edit:

PROBLEM ROZWIĄZANY :piwo:

rzeczywiście radyjko nie dostawało prądu po przekręceniu kluczyka, doraźnie doprowadziłem + z zapalniczki i jak na razie działa centralny i radyjko się wyłącza samoczynnie po wyciągnięciu kluczyka :lol:. Taki mały szczegół a jak cieszy człowieka 8).

No to teraz został problem z poduszką :(

Mihó

#159 Post autor: Mihó »

Skasuj wszystkie piloty i wpisz jedynie swoje

prayboy
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 15 sty 2010, 09:52
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#160 Post autor: prayboy »

Przepraszam, ale nie rozumiem.

Mihó

#161 Post autor: Mihó »

TECH 2 albo OP-COM. Usuń wszystkie piloty ze sterownika centalnego, zaprogramuj swój i święto lasu

Oggway

#162 Post autor: Oggway »

...tylko zanim zaczniesz wycinac istniejace kluczyki upewnij sie, ze masz cyferki CarPass - beda potrzebne przy wprowadzaniu kluczy ponownie.

Tak tylko trolluje cichutko.

kebul

#163 Post autor: kebul »

Nie wiem kiedy i jak to się stało ale centralny nie zamyka tylnej klapy. Z kluczyka tez nie zamknę bo nie da się włożyć kluczyka (zapchane?). Jakieś pomysły co sprawdzić albo jak naprawić.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#164 Post autor: MieHor »

Musisz sprawdzić czy dochodzi prąd do siłownika zamka tylnej klapy, jeśli nie siłownik do wymiany, natomiast sam zamek (wkładkę) zdemontuj i spróbuj ją przemyć wyczyścić, jeśli nie pomoże też do wymiany, ale daj to do jakiegoś fachury od zamków żeby dopasował Ci Twój kluczyk do nowej wkładki, bo inaczej będziesz miał dodatkowy tylko do tego zamka
Ostatnio zmieniony 08 sie 2010, 14:39 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.

kebul

#165 Post autor: kebul »

MieHor pisze:Musisz sprawdzić czy dochodzi prąd do siłownika zamka tylnej klapy, jeśli tak siłownik do wymiany,
wygląda że prąd dochodzi bo słychać jak zamek pracuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”