Dłuuuugi rozruch silnika 2.0 DTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Artur

Dłuuuugi rozruch silnika 2.0 DTI

#1 Post autor: Artur »

Kłopot z odpaleniam auta pojawia sie po kilku dniach postoju. Ostatnio przy zatanowaniu 3/4 zbiornika i tygodniowym postoju strasznie długo musiałem "kręcić" zanim zapalił. Najpierw zapalił przy drugiej próbie ale zaraz zgasł i potem długo trwało, zanim udało się go wreszcie uruchomic. Zdarzyło mi się to trzeci raz i zawsze kłopot jest poprzedzony tygodniowym postojem Dodam, że filtry i świece wymieniałem parę tygodni temu. Wygląda to na jakieś zapowietrzenie czy cos. Może macie jakieś pomysły co z tym fantem zrobić, poza codziennym odpalaniem, żeby nie dopuścić do tych "zadyszek".

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: MieHor »

Długie kręcenie podczas próby rozruchu to zabójstwo dla pompy, tym bardziej że wyraźnie wskazuje na zapowietrzenie układu, sprawdź też pompę paliwa a w szczególności działanie zaworu zwrotnego, może puszczać wówczas paliwo cofa się do zbiornika i nie trzyma ciśnienia w układzie piliwowym

Woytas

#3 Post autor: Woytas »

Artur pisze:Wygląda to na jakieś zapowietrzenie czy cos
I tak pewnie jest, układ paliwowy przy tym silniku lubi się łatwo zapowietrzyć, najprawdopodobniej przy zmianie filtra paliwa złapałeś powietrze w przewód.
Co do sposobów odpowietrzenia jest u nas gdzieś taki temat, poszukaj.

Artur

#4 Post autor: Artur »

Dzięki Panowie za wyjaśnienia. Odstawiam auto do mechanika, zanim "zajeżdżę" pompę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”